کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۷۶

ترکیه قطعات جنگنده اف-16 را انبار می‌کند

بلومبرگ نوشته، ترکیه در حال انبار کردن قطعات جنگنده‌های اف-16 و دیگر تجهیزات نظامی به هدف آماده کردن خود برای مواجهه با تحریم‌های احتمالی امریکا به تلافی خریداری سامانه دفاع هوایی اس400 روسیه است. روابط امریکا و ترکیه در پی خرید موشک‌های روسی از سوی آنکارا به‌شدت تیره شده است. امریکا ترکیه را تهدید کرده بود به تلافی خرید سامانه اس400 از روسیه ترکیه را از برنامه مربوط به جنگنده‌های اف-35 کنار خواهد گذاشت و این کشور را تحریم خواهد کرد.

امارات میزبان کارگاه جدید معامله قرن

پس از شکست کارگاه اقتصادی منامه، این‌بار امارات میزبان کارگاه جدیدی در راستای اجرای طرح امریکایی موسوم به «معامله قرن» خواهد بود. به‌گزارش الخلیج آنلاین، امارات در گام‌هایی شتاب‌زده در تلاش است تا نقش فعال‌تر و موثرتری را در چارچوب تحرکات امریکا در منطقه و طرح‌ سیاسی و اقتصادی این کشور برای حل اختلافات میان فلسطینیان و اسراییلی‌ها موسوم به معامله قرن ایفا کند. نشست پیشین که در منامه برگزار شد از سوی گروه‌های فلسطینی تحریم شد و تقریبا نتیجه ملموسی در پی نداشت.

ابوبکر بغدادی فلج شده است

گروه اطلاعاتی الصقور وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرده، ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه به سر می‌برد و همچنان از نفوذ بسیاری در داخل این گروه برخوردار است. به‌گزارش النشرة، ابوبکر بغدادی در پی اصابت ترکش‌هایی به ستون فقراتش، در دست و پاهایش دچار فلج شده است. این اتفاق طی حملات مرکز الصقور با هماهنگی نیروی هوایی به محل نشست بغدادی با معاونانش در منطقه هجین در جنوب شرق دیرالزور انجام شد.

محدودیت صدور ویزای پاکستان در کابل

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده صدور ویزا برای شهروندان افغان را محدود کرده و تنها برای سالمندان، بیماران، زنان و بازرگانان ویزا صادر می‌کند. به‌گزارش بی‌بی‎سی، سفارت پاکستان از دولت افغانستان خواسته علیه باندبازی و اخاذی‌هایی که در بیرون از کنسولگری از متقاضیان ویزا صورت می‌گیرد، اقدام کند. به‌دلیل وجود مراجعان زیاد، گرفتن ویزای پاکستان برای افغانستانی‌ها با دردسرهایی همراه بوده است. چندی قبل وزارت کشور افغانستان یک سرباز پلیس را بازداشت کرد که عامل ضرب‌وشتم چند نفر از متقاضیان ویزا در جلوی سفارت پاکستان بود.

 

ارسال نظر