کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۰۳۸۸

شرط امریکا برای فروش اف35و پاتریوت به ترکیه

شرط ایالات متحده برای فروش هواپیماهای نسل پنجم اف 35 و سامانه ضد موشکی پاتریوت امریکایی به ترکیه انصراف این کشور از خرید سامانه موشکی دفاع هوایی اس 400 روسیه است. ترکیه بارها چنین شرطی را رد کرده است. به‌گزارش ایرنا، این در حالی است که مذاکرات مقام‌های ترکیه‌ای و امریکایی درباره تحویل جنگنده‌های امریکایی نسل پنجم اف35 و خرید سامانه‌های موشکی روسی اس400 و پاتریوت از سوی امریکا ادامه دارد. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، اخیر گفته آنکارا در صورت خرید سیستم موشکی پاتریوت امریکا، اس400 روسیه را نیز خریداری خواهد کرد.

مخالفت دادگاه با قرار وثیقه آزادی نواز شریف

دادگاه پاکستان با قرار وثیقه برای آزادی محمد نواز شریف نخست‌وزیر سابق این کشور، در ارتباط با پرونده اختلاس مالی، مخالفت کرده است. به‌گزارش داون، دادگاه اعلام کرده نمی‌تواند براساس گواهی پزشکی برای نواز شریف قرار وثیقه صادر کند. نواز شریف تقریبا 10روز پیش از زندان کوت‌لکپت لاهور به بیمارستان منتقل شده است. او سه بار نخست وزیر پاکستان بوده به جرم فساد اقتصادی در زندان بسر می‌برد. شریف همچنین بطور مادام‌العمر رد صلاحیت شده است. خانواده شریف با رد اتهام فساد می‌گویند پرونده‌سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است.

عبدالله انعطاف کابل در برابر طالبان را خواستار شد

رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با بیان اینکه طالبان تاکنون حاضر به مذاکره با دولت نشده، گفته: «لازم است دولت موانع تحقق این گفت‌وگو را بردارد و از خود انعطاف نشان دهد.» به‌گزارش خبرگزاری طلوع، عبدالله عبدالله آماده نبودن طالبان برای گفت‌وگو با دولت برای تأمین صلح را بزرگ‌ترین مانع دانسته و گفته دولت هم باید انعطاف‌پذیر باشد. مذاکرات صلح طالبان و امریکا مدتی است که آغاز شده اما کابل در این گفت‌وگوها شرکت ندارد، امری که دولت افغانستان را گله‌مند کرده است.

تحویل ۲۸۰ عضو داعش به عراق

مقام‌های بغداد اعلام کرده‌اند که شبه‌نظامیان مورد حمایت ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه، بیش از ۲۸۰ تن از نفرات بازداشت‌شده داعش را به دولت عراق تحویل داده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های عراقی می‌گویند افرادی که به این کشور تحویل داده شده‌اند، تنها شمار اندکی از نفرات بازداشت‌شده داعش توسط گروه نیروهای دمکراتیک سوریه هستند. نخست‌وزیر عراق گفته بغداد تمامی عراقی‌های داعشی و خانواده‌های آنان که در نبردهای سوریه بازداشت شده‌اند را تحویل خواهد گرفت. داعش ۲۰۱۴ بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه را به کنترل خود درآورد.

 

 

 

 

ارسال نظر