اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۴۵

درخواست وزیر برای توقف شرط‌بندی‌ها در فضای‌مجازی

مهر| وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات به سرنوشت دردناک افرادی که دارایی‌شان را در سایت‌های شرط‌بندی از دست داده‌اند اشاره و تاکید کرد که باید شرط‌بندی‌ها و بخت‌آزمایی‌ها را در فضای‌مجازی متوقف کنیم. محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: امروز با یکی از تاکسی اینترنتی‌ها می‌رفتم، راننده گفت که ۱۰ میلیون تومان در سایت‌های شرط‌بندی باخته و دارد دو شیفت کار می‌کند تا اجاره این ماهش را بدهد. او ادامه داد: گویا فامیل جوانش هم کل داروندارش را شرط بسته بوده و به خاطر باختش خودکشی کرده است. مادر و پدر سالمندی هم برایم نامه نوشته بودند که پسر ما کل پاداش بازنشستگی ما را این شکلی از دست داده است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه واقعاً قمار زندگی‌ها را نابود می‌کند، افزود: هرچند چند لایه و پیچیده‌اند اما باید شرط‌بندی‌ها و بخت‌آزمایی‌ها را در فضای‌مجازی متوقف کنیم.وی تصریح کرد: لطفاً ایده‌ها و نظرهای خود را بفرمایید. به ما خیلی کمک می‌کند.

ثبت حق امتیاز اختراع موبایل کشویی با ۲ دوربین سلفی

جی اس‌ام آرنا | شرکت چینی «زد تی ای» حق امتیاز اختراع یک موبایل را ثبت کرده که دارای ۲ دوربین سلفی و همچنین کشویی است.ماه گذشته شرکت ZTE حق امتیاز اختراع یک موبایل با نمایشگری حاوی دو سوراخ را ثبت کرد. اکنون این شرکت حق امتیاز اختراع دیگری برای یک موبایل ثبت کرده که طرح کشویی و ۲ دوربین سلفی دارد.البته دوربین‌های مذکور در شیشه جلوی نمایشگر قرار نمی‌گیرند، بلکه هنگامی که نمایشگر به سمت پایین کشیده می‌شود، نمایان می‌شوند.پشت دستگاه نیز ۲ دوربین قرار دارد که بطور عمودی در قسمت بالای موبایل سمت چپ دیده می‌شوند. همچنین فلش دستگاه هم زیر آنها نصب می‌شود. در کنار این موارد یک اسکنر اثر انگشت بیضی شکل نیز در قسمت پایین دستگاه قرار دارد.دکمه تنظیم صوت و همچنین روشن و خاموش کردن دستگاه در سمت راست آن قرار دارد و حفره مخصوص قرار دادن سیم کارت نیز در سمت چپ وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست شرکت ZTE این موبایل را به‌طور واقعی تولید کند.

فرانسه با لیزر ماهواره‌های تهدید آمیز را نابود می‌کند

سی نت | فرانسه قصد دارد با استفاده از ماهواره‌هایی مجهز به لیزر، ماهواره‌های دیگری که تهدیدآمیز هستند را نابود کند.چند ماه پس از آنکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد یگان فضایی تشکیل می‌دهد، امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه نیز اعلام کرد یگان فضایی برای محافظت از ماهواره‌های خود در فضا تشکیل خواهد داد.در همین راستا «فلورانس پارلی» وزیر نیروهای مسلح فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه استراتژی فضایی این کشور را اعلام کرد که شامل استفاده از ماهواره‌ها به منظور از کارانداختن ماهواره‌های تهدید آمیز است.پارلی در این باره گفت: اگر ماهواره‌های ما در معرض تهدید قرار گیرند، ما نیز دشمنانمان را کور می‌کنیم. ما ابزار لازم برای واکنش به چنین اقداماتی را داریم. این ابزار احتمالا ماهواره‌ها یا نانوماهواره‌های گشت زنی مجهز به لیزرهایی قدرتمند هستند. از سوی دیگر کلنل «تری کاتانو» نیز توضیح داد از لیزرهای دفاعی برای نابود کردن ماهواره‌های خطرناک استفاده می‌شود. سال گذشته فرانسه روسیه را متهم کرد ماهواره‌ای را در فاصله‌ای بسیار نزدیک به نمونه فرانسوی به فضا ارسال کرده تا درباره مخابرات نظامی این کشور جاسوسی کند.

گجتی که بدن شما را ۱۳ درجه خنک می‌کند

انگجت | یک شرکت فناوری یک دستگاه تهویه هوای همراه ابداع کرده که به وسیله اپلیکیشن می‌توان آن را تنظیم کرد. این شرکت ادعا می‌کند این دستگاه می‌تواند تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بدن را خنک کند.این دستگاه کوچک هم‌اکنون برای جمع‌آوری سرمایه اولیه تجاری‌سازی با قیمت ۱۱۷ دلار عرضه شده است.این دستگاه علاوه بر خنک کردن بدن طی روز‌های گرم تابستان، در زمستان نیز می‌تواند بدن فرد را گرم کند. این دستگاه به وسیله یک اپلیکیشن موبایل تنظیم می‌شود.این شرکت ادعا می‌کند این دستگاه می‌تواند تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بدن را خنک یا تا ۸ درجه سانتی‌گراد آن را گرم کند. همچنین یک بار شارژ دستگاه برای ۲۴ ساعت استفاده کافی است.

عرضه سرویس‌های «یوتیوب» و «نتفلیکس» در خودروهای تسلا

انگجت| الون ماسک در توییتی اعلام کرده قابلیت‌های پخش سرویس‌های یوتیوب و نتفلیکس را برای خودروهای تسلا فعال می‌کند. البته این سرویس‌ها در صورت توقف خودرو برای سرنشینان فعال خواهند شد.الون ماسک در توییتی جدید اعلام کرده قابلیت پخش سرویس‌های ویدئو و یوتیوب را در نمایشگر خودروهای تسلا عرضه می‌کند. البته سرویس‌های پخش نتفلیکس و یوتیوب در زمان توقف خودرو برای سرنشینان فعال می‌شوند. او جزییات زیادی درباره ماهیت عملکرد این قابلیت اعلام نکرده و فقط آن را یک تجربه جالب خوانده است. همچنین به نظر می‌رسد به تدریج صاحبان خودروهای تسلا می‌توانند هنگام حرکت نیز از این سرویس‌ها استفاده کنند. ماسک در ادامه افزوده است به محض آنکه قانون‌گذاران ویژگی‌های خودروهای خودران را تأیید کنند، قابلیت تماشای سرویس‌ها در هنگام حرکت نیز افزوده می‌شود.

 

ارسال نظر