اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۰

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی

به گفته معاون فرمانداری تهران، تا این لحظه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر تهران نداشته‌ایم و قیمت مصوب سال93 همچنان پابرجاست و اگر بنا به تغییر باشد، به‌طور قطع از مجاری رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین آرام، بااشاره به بحث تغییر یا عدم تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی در ماه پایانی سال در تهران اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته، در اواخر بهمن، شورای شهر تهران، برحسب پیشنهاد شهرداری پایتخت، اقدام به تغییرات نرخ کرایه‌های تاکسی در ماه‌های پایانی سال می‌کند که عموما نزدیک به 15 تا 25درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کند.


ضرورت حفظ باغات کن

رییس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران بااشاره به ایجاد 4.5هکتار بوستان جوانمردان در مسیر کن، گفت: حفظ این باغات با قید دو فوریت در دستور کار قرار گرفته و تمامی اعضای شورای شهر نیز موافق این تغییر پهنه هستند که پس از بررسی کمیسیون ماده پنج این تغییر در شورای عالی شهرسازی بررسی خواهد شد که با تغییر این پهنه آخرین باغات متراکم تهران نیز حفظ خواهد شد. محمدحقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تخریب باغات کن گفت: باغات کن به دو قسمت تقسیم می‌شود که در قسمت شمالی که در بالای اتوبان شهید همت قرار دارد، دارای پهنه G و دارای 240هکتار درخت است؛ اما در قسمت جنوبی باغات کن که حدود 160هکتار باغ است، در معرض تخریب قرار گرفته، به‌گونه‌یی که براساس نقشه هوایی از سال2004 تا 2014 حدود 47.5هکتار باغ از بین رفته و تبدیل به کاربری غیرفضای سبز بدل و در پهنه R قرار گرفته است.


بررسی 47 پرونده بلند‌مرتبه‌سازی تهران

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در پاسخ به مکاتبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اعلام کرد: طرح و بررسی 47 پرونده بلند مرتبه‌سازی درکمیسیون ماده پنج شهر تهران باید باتوجه به چارچوب ضوابط بلند مرتبه‌سازی صرفا در زیرپهنه‌های مجاز بلندمرتبه با رعایت مساحت زمین موردنظر و عرض معبر صورت پذیرد و برای این پرونده‌ها تعیین تکلیف شود. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌یی به استاندار تهران، شهردار و رییس شورای شهر تهران در پاسخ به مکاتبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اعلام کرد: تنها طرح و بررسی 47 پرونده مطابق لیست ممهور به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج (پیوست) درکمیسیون ماده پنج شهر تهران مجاز است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر