رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۲

افت قیمت در بازار بیلت

آخرین قیمت بیلت در بازار صادرات سی‌آی‌اس ٢دلار هر تن ارزان‌تر شده به ٣٧٣دلار هر تن دریای سیاه رسیده است. کارخانه‌ها در ٣٨٥ تا ٣٩٠دلار هر تن ترکیه پیشنهاد می‌دهند ولی قیمت درخواستی ترک‌ها ٣٧٠دلار هر تن است چراکه بازار در انتظار کاهش قیمت‌های بیشتری در هفته‌های آتی است.

باتوجه به کرایه حمل ١٥ تا ٢٠دلاری از دریای سیاه به ترکیه، کارخانه‌ها حاضرند در ٣٧٠ تا ٣٧٥دلار هر تن برای تحویل اواخر ماه مارس به ترک‌ها بیلت بفروشند ولی هنوز معامله‌یی نهایی نشده است.


نزول بهای میلگرد ترکیه

افت شدید قیمت قراضه در بازار داخلی و واردات قراضه ترکیه قیمت میلگرد را نیز به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و پایین آورده است. آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه ٤٥٣ تا ٤٦٥دلار هر تن درب کارخانه بدون ١٨درصد مالیات بر ارزش‌افزوده ثبت شده که ٢٥ تا ٣٥دلار هر تن نسبت به هفته قبل افت داشته است. کارخانه‌ها و تجار حاضرند تا ١٠دلار تخفیف بیشتر نیز بدهند. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نیز افت داشته ٤٥٠ تا ٤٦٠دلار هر تن است چراکه بازار صادرات جوی منفی دارد و ارزش دلار نسبت به لیر بالا رفته است.


ثبات قیمت ورق اروپا

آخرین قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال‌غرب اروپا در ٤١٢یورو هر تن درب کارخانه ثبات داشته است. تمایل به خرید و تقاضا کم است. اغلب خریداران در ژانویه معاملات کافی داشته‌اند از این‌رو تمایلی ندارند انبارها را تا زمانی که روند نرخ یورو روشن‌تر شود از این بیشتر پر کنند. در هرحال کارخانه‌ها هنوز تمایل دارند قیمت‌ها را بالاتر ببرند و نسبت به بهبود اوضاع امیدوارند.


بازار میلگرد چین در سکوت

بازار میلگرد چین باتوجه به نزدیکی تعطیلات سال نو قمری در این کشور که ١٨فوریه آغاز می‌شود در سکوت رفته است. قیمت میلگرد در بازار نقدی پکن ٤٨٩ تا ٤٩٤دلار هر تن با ١٧درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و در ثبات است. بسیاری از تجار پیش از این به تعطیلات رفته‌اند و تا هفته آینده تعداد بیشتری بازار را ترک خواهند کرد. درعین حال اغلب فعالان بازار امیدی به بهبود اوضاع پس از تعطیلات ندارند چون موجودی‌ها بالا می‌رود و بهبود قیمت دشوار خواهد بود. آخرین موجودی میلگرد در بازار پکن برای هشتمین هفته متوالی بالا رفته به ٣٤٦٩٠٠ تن رسیده که ١٤درصد رشد داشته است.


بهبود جزیی قیمت سنگ‌آهن

اخیرا شاخص قیمت سنگ‌آهن خلوص ٦٢درصد استیل ایندکس به 61.10دلار هر تن چین رسیده بود. این افت قیمت به پایین‌ترین سطح ٦سال گذشته باعث شده خرید‌ها کمی افزایش یابد. در نتیجه قیمت به بالاتر از ٦٢دلار هر تن خشک افزایش یافته که بالاترین قیمت ١٠روز گذشته بوده است. البته رشد قیمت بیشتر تا پس از تعطیلات سال نو چین بعید به نظر می‌رسد. کاهش مصرف فولاد درچین باعث شده برخی از کارخانه‌های بزرگ تولید را از اواسط ژانویه کاهش دهند. حتی با افت قیمت سنگ‌آهن هنوز برخی از کارخانه‌ها در ضرر هستند. آخرین قیمت سنگ‌آهن یک درصد رشد داشته ٦٢دلار و ٢٠سنت هر تن چین ثبت شده است. شرکت معدنی واله برزیل انتظار دارد در سه ماهه دوم سال‌جاری قیمت سنگ‌آهن بین ٧٠ تا ٧٩دلار هر تن باشد و تا پایان سال بیشتر در این سطح باقی بماند. قیمت سنگ‌آهن که سال گذشته درمجموع ٤٧درصد کاهش قیمت داشته در سال‌جاری تاکنون ١٣درصد ارزان‌تر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر