رعایت شؤون قضایی در هر زمینه‌ای لازم است

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۴۹
رعایت شؤون قضایی
در هر زمینه‌ای لازم است

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه رعایت شؤون قضایی در هر زمینه‌ای لازم است گفت: یک فرد عضو دستگاه قضایی نباید در هر جلسه و مجلسی وارد شود و باید شأن دستگاه قضایی را رعایت کند.

به گزارش برنا، سیداحمد مرتضوی‌مقدم در جمع قضات و کارمندان نمونه دادگستری کرمان با بیان اینکه باید سیستم و تشکیلات قضایی یک تفکر نو ایجاد کند و ابتکار و خلاقیت داشته باشد گفت: مشکلات اساسی ما ورودی پرونده‌ها، اطاله دادرسی پرونده‌ها و عدم دسترسی مردم به مسوولان است.

رییس دیوان‌عالی کشور با اشاره به اینکه باید در دوره جدید قوه قضاییه در این زمینه‌ها برنامه داشته باشیم افزود: بالابردن انگیزه‌ها در کار کردن بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تبعیض را باید در هر صورتی کنار گذاشت و تبعیض باعث بی‌انگیزگی در جامعه می‌شود عنوان کرد: اهمیت دادن به نیروهای مجموعه به کارکنان انگیزه می‌دهد و مدیر باید این انگیزه را ایجاد کند.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه برای تحول در دستگاه قضایی باید کیفیت آرا از نظر استدلال و انشا بالا رود گفت: بعضی وقت‌ها آرایی صادر می‌شود که برای یک قاضی چند ساله خوب نیست و نیاز به بازنگری در این حوزه وجود دارد.

 

ارسال نظر