اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۰۵

سازمان اداری خواهان توضیح درباره ابقای «تاج» شد

ایسنا|گرچه بعد از اما و اگرهای بسیار برای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال، «مهدی تاج»  ماندگار شد، ولی رییس سازمان اداری و استخدامی می‌گوید در این باره از آنها سوالی نشده و بهتر است اگر دلایل قانونی برای عدم مشمولیت وی وجود داشته را توضیح دهند و اگر هم بازنشسته بوده و مشمول قانون می‌شود، قانون را اجرا کنند. جمشید انصاری - رییس سازمان اداری و استخدامی و معاون رییس‌جمهور درباره دلایل ماندن تاج با بیان اینکه در رابطه با ماندن وی در فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان از سازمان اداری و استخدامی سوالی نشد، گفت: این در حالی است که مسوولیت اجرای قانون با مسوولان دستگاه‌هاست و در سازمان اداری و استخدامی ضوابط اجرای آن را تعیین و اعلام می‌کنیم. وی ادامه داد: پیگیری آنچه در حوزه وزارت ورزش و جوانان است، مربوط به خود وزارتخانه است، چرا که آنها خودشان شرایط افراد فعال در وزارتخانه‌ها را تطبیق می‌دهند و در مورد ایشان هم من اصلا نمی‌دانم بازنشسته است یا خیر. چرا که پرونده پرسنلی افراد دست ما نیست و در دستگاه اجرایی است. معاون رییس‌جمهور گفت: باید از همان مسوولان در وزارت ورزش و جوانان سوال شود که اگر دلایل قانونی وجود داشته که این شخص مشمول قانون نمی‌شده است، را توضیح دهند که اگر هم مشمول قانون می‌شود باید در مورد او اجرایی شود. رییس سازمان اداری و استخدامی در مورد اینکه سازمان اداری و استخدامی پیگیری در مورد ماندن تاج در فدراسیون فوتبال داشته است؟ اظهار کرد: خیر؛ در مورد هیچ کسی پیگیری نکردیم، فقط نامه رسمی زدیم کسانی که مشمول قانون هستند را اعلام کنند و در ادامه اجرای آن را هم پیگیری خواهیم کرد؛ بنابراین دستگاه‌ها باید متناسب با پرونده‌هایی که دارند در مورد آن اطلاع‌رسانی کنند.

خوراک و پوشش ایرانیان در سال 96

مرکز آمار ایران در گزارشی، وضعیت مصرف برخی اقلام خوراکی افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ را اعلام کرد. طبق این گزارش، ٩.٧٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر، در هفته شیر مصرف می‌کرده‌اند. این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است. ٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال١٣٩٦در هفته میوه مصرف کرده‌اند. حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ در ماه ماهی مصرف نکرده‌اند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذای بیرون از منزل مصرف کرده بودند. همچنین سرانه مصرف میوه در سال 96 معادل 13.8 واحد در هفته، سرانه مصرف ماهی 2.1 وعده در ماه، سرانه مصرف فست‌فود، 1.4 دفعه در ماه بوده است. همچنین مرکز آمار ایران در سال گذشته طرحی تحت عنوان «فرهنگ رفتاری خانوار»، اجرا کرده و نتیجه آن را منتشر کرده است. این طرح به دنیال بررسی این بوده است که افراد پوشش خود را چگونه انتخاب می‌کنند. بنا براین گزارش، تماشای ویترین‌ها فروشگاه‌های پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کرده که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب می‌کنند.

الزامی برای واگذاری سرخابی‌ها به پیشکسوتان نیست

پوری حسینی گفت: همه برنامه‌ریزی دولت و وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی این است که تا پایان امسال مزایده استقلال و پرسپولیس برگزار شود. اگر نمایندگان مجلس نظرشان این است که واگذاری این دو باشگاه در سال 97 انجام نشود و واگذاری سرخابی‌ها در سال 98 با روشی باشد که آنها می‌گویند، این کار نیاز به بررسی بیشتری خواهد داشت. وی در خصوص واگذاری سرخابی‌ها از طریق فرابورس گفت: ورود این دو باشگاه به فرابورس شرایطی دارد که بر این اساس تا زمانی که سرخابی‌ها در اختیار دولت هستند، این شرایط را ندارد. ضمن اینکه برای کشف قیمت، استقلال و پرسپولیس باید وارد بورس شوند که این موضوع یک تناقض آشکار بوده و این موضع اصلا نشدنی است. یعنی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا زمانی که در اختیار دولت هستند به جهت اینکه مشکلات ساختاری که دارند، این کار شدنی نیست. رییس کل سازمان خصوصی‌سازی همچنین در خصوص حضور پیشکسوتان در واگذاری این دو باشگاه گفت: در این زمینه باید دو بحث را از یکدیگر جدا کنیم، یکی بحث مالکیت سهام باشگاه و دیگری مدیریت باشگاه است. در دنیا این طور نیست که مالکان باشگاه‌ها الزاما خود ورزشکار یا پیشکسوت یا مربی یا سرمربی باشند و الزامی در این زمینه وجود ندارد. پوری حسینی اضافه کرد: البته متداول این است که مالکین باشگاه، خود تشویق می‌کنند که هواداران بخشی از سهام باشگاه‌ها را داشته باشند و از این کار استقبال می‌کنند. بر این اساس اینکه قفل بزنیم و بگوییم که هر کسی بیاید مالک باشگاه بشود، باید الزاما هوادار باشد یا بازیکن سابق این دو باشگاه یا پیشکسوت، یقیقا چنین مزایده‌ای از الان محکوم به شکست است. ضمن اینکه هیچ متری برای هوادار بود یا نبودن کسی نداریم که سهام استقلال و پرسپولیس را به آنها واگذار کنیم. مثلا اگر کسی بگوید هوادار استقلال یا پرسپولیس است، نمی‌توانی به این موضوع استناد کنیم و شناسنامه‌ای برای این کار تولید نشده است.

وی گفت: نکته دوم اینکه مگر سازمان خصوصی‌سازی و مجریان امر و اعضای هیات واگذاری اظهاری کرده‌اند که قرار است سهام این دو باشگاه به پیشکسوتان واگذار نشود که آنها موضع می‌گیرند و می‌گویند این چه خصوصی‌سازی است؟

 

ارسال نظر