کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۱:۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۶۹۸

وزیر خارجه فرانسه به بغداد رفت

وزیر خارجه فرانسه دوشنبه در سفری رسمی به بغداد رفت. به‌گزارش سومریه‌نیوز، ژان لودریان وزیر خارجه فرانسه، به منظور بررسی روابط میان بغداد و پاریس به عراق رفت. بغداد در روزهای اخیر شاهد سفرهای متعدد نمایندگان و مسئولان کشورهای عربی و غیر‌عربی از جمله وزیرخارجه کشورمان با هدف تقویت روابط دوجانبه و بررسی آخرین تحولات سیاسی در منطقه است.

تور خاورمیانه‌ای پمپئو ناتمام ماند

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، تور خاورمیانه‌ای خود را به خاطر فوت یکی از بستگان ناتمام گذاشت. به‌گزارش بلومبرگ، پمپئو پس از سفر به مسقط و دیدار با مقام‌های عمانی به امریکا باز می‌گردد تا در مراسم خاکسپاری یکی از اعضای خانواده شرکت کند. کوتاه شدن تور خاورمیانه‌ای پمپئو به معنی لغو سفر وی به کویت خواهد بود. در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده که این دیدار در آینده نزدیکِ مورد توافق انجام خواهد شد.

اشتغال‌زایی برای 30 هزار زن افغانستانی

وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری افغانستان با اشتغال‌زایی به‌وسیله ایجاد گلخانه، باغ‌های داخلی، مراکز فرآوری گیاهان و توزیع بسته‌های کاری، به 30 هزار زن افغان که با مشکلات شدید مالی مواجه بودند، کمک کرده است. به ‌گزارش خامه‌پرس، این وزارتخانه یک هزار و 30 گلخانه کوچک برای زنان افغان ساخته و 14 مرکز پرورش مواد غذایی نیز بازگشایی شده است. نزدیک به 154شغل فصلی در بخش زعفران با حضور بانوان ایجاد شده است و تعداد زیادی از بانوان در این زمینه مشغول به کار شده‌اند.  فقر و بیکاری یکی از چالش‌های عمده زنان افغانستان به شمار می‌آید؛ حدود یک میلیون نفر یا 45 درصد از دو و نیم میلیون بیکار در افغانستان را تحصیل‌کردگان تشکیل می‌دهند.

ترامپ خواستار روابط نزدیک‌تر با پاکستان است

رییس‌جمهوری امریکا به مناسبت تحویل گرفتن استورنامه اسد مجید خان سفیر جدید پاکستان در واشنگتن، خواستار روابط نزدیک‌تر با پاکستان شد. به گزارش نیشن، چندی قبل جهانگیر صدیق سفیر پیشین پاکستان در امریکا، به درخواست وزارت خارجه این کشور از سمت خود استعفا کرد. گفته شده بود جهانگیر صدیق که با اتهامات فساد مالی نیز مواجه بود، با فشار وزارت خارجه مجبور به استعفا شده است. پس از بر سر کار آمدن دونالد ترامپ روابط اسلام آباد و امریکا دچار تنش شد. کاخ‌سفید پاکستان را به پناه دادن تروریست‌ها متهم کرد و کمک‌های خود را به این کشور کاهش داد.

 

ارسال نظر