رویداد

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۴۶

ایلان ماسک به مریخ نقل مکان می‌کند

انگجت| ایلان ماسک در یک مصاحبه خبری اعلام کرد احتمالا ۷۰ درصد به مریخ نقل مکان می‌کند.

پیش از این ایلان ماسک درباره سفر خود به مریخ سخن گفته بود اما واقعا مشخص نبود آیا او این سفر را انجام می‌دهد یا خیر اما اکنون او اطلاعات دقیق‌تری در این باره عنوان کرده است.

او در مصاحبه‌ای برای یک برنامه مستند در شبکه تلویزیونی HBO اعلام کرد ۷۰ درصد احتمال دارد به مریخ برود. به گفته او در این اواخر پیشرفت‌هایی محقق شده که این سفر او را ممکن می‌کند.

همچنین همانطور که ماسک قبلا اشاره کرده بود، سفر به مریخ احتمالا بدون بازگشت است و او به این سیاره نقل مکان می‌کند.

از سوی دیگر مدیر ارشد اجرایی شرکت اسپیس ایکس ایده سفر به مریخ را به عنوان راه فراری برای افراد ثروتمند در وضعیت فعلی رد کرد.

به عقیده کارشناسان خوش‌بینی ماسک

بی‌دلیل نیست. یکی از دلایل آن به ساخت موشک «استارشیپ» و چشم‌انداز وسیع آن برای اقامت مریخ برمی‌گردد. اما باید برای چالش مسکن، مواد غذایی و منابع انرژی چاره‌اندیشی شود تا اقامت بلندمدت در سیاره مریخ ممکن شود.

تولد نخستین نوزادان با دی‌ان‌ای مهندسی شده

آسوشیتدپرس| یک دانشمند ادعا می‌کند در پژوهشی شرکت کرده است که در نتیجه آن برای نخستین بار دو نوزاد دختر با دی ان‌ای مهندسی شده، متولد شده‌اند.یک محقق چینی ادعا می‌کند به ابداع نخستین نوزاد مهندسی شده ژنتیک کمک کرده است.

در ماه جاری دو دختر متولد شدند که دی‌ان‌ای آنها با کمک یک ابزار قدرتمند مهندسی شده بود. این پروژه در چین انجام شده است. اگر این خبر درست باشد، به معنای جهش عمیقی در علوم و حوزه اخلاق به حساب می‌آید.این نوع مهندسی ژنتیک در امریکا ممنوع است زیرا تغییرات دی ان‌ای احتمالا به نسل‌های آینده منتقل شود و خطر آسیب به ژن‌های دیگر را همراه دارد.

بسیاری از دانشمندان معتقدند آزمایش مهندسی ژنتیک ایمن نیست و برخی گزارش‌ها درباره آزمایش این روش روی انسان‌ها در چین را محکوم می‌کنند.محققی که این ادعا را کرده است، «هی جیانکویی شنژن» نام دارد و در پروژه مذکور جنین‌های ۷ زوج را در درمان‌های باروری تغییر داده است.هدف وی درمان یا جلوگیری از یک بیماری موروثی نبود، بلکه ارایه یک ویژگی بود که فقط تعداد اندکی از افراد بطور طبیعی آن را دارند. این ویژگی توانایی مقاومت احتمالی در برابر ویروس اچ‌ای وی است.

پرداخت مالیات  با بیت کوین

وال استریت ژورنال| ایالت اوهایو در امریکا از این پس به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا به وسیله ارز دیجیتال بیت کوین مالیات خود را پرداخت کنند. با توجه به محبوبیت و استقبال بی‌نظیر از بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین در جهان، به نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی در بسیاری از کشورها قصد دارند مبادلات مالی، تجاری و پولی خود را با توسعه درگاه‌های مربوطه از این طریق صورت دهند. بازرگانان و صاحبان مشاغل و کسب و کار ساکن در شهرهای ایالت اوهایو در امریکا از این پس قادر خواهند بود با ارزهای دیجیتال بیت‌کوین مالیات خود را بپردازند.چندی پیش بود که جاش ماندل، رییس خزانه داری ایالت اوهایو در امریکا چنین پیشنهادی را مطرح کرد که با استقبال مشاوران اقتصادی و کارشناسان مربوطه مواجه شد.با توجه به افزایش تعداد کاربران، سرمایه‌گذاران و تاجران در ایالات متحده امریکا که به استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتال رمزپایه مشغول هستند، به نظر می‌رسد که بیت‌کوین راه خود را در پرداخت‌های پولی و مالیاتی رسمی و دولتی پیدا کرده است و قرار است از این پس، افراد واجد شرایط پرداخت مالیات در صورتی که نمی‌خواهند به موجودی حساب‌های بانکی خود دست بزنند، قادر خواهند بود مالیات خود را به صورت بیت کوین بپردازند.

 

ارسال نظر