لغو سفر موگرینی به سرزمین‌های اشغالی

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۳۳

گروه جهان|

 رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی امتناع نخست‌وزیر اسراییل از دیدار با وی در سفر پیش‌بینی شده موگرینی به سرزمین‌های اشغالی، این سفر را لغو کرده است. به گزارش آناتولی، سفر فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار بود یک‌شنبه(امروز) صورت گیرد. موگرینی قرار بود در کنفرانس بین‌المللی که توسط کمیته یهودی-امریکایی برگزار می‌شود، شرکت کند که این سفر لغو شد.

موگرینی پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل از دیدار با او امتناع کرد، سفرش به قدس را لغو کرده است. موگرینی از دفتر نتانیاهو خواسته بود تا ترتیب دیدار با نخست‌وزیر را بدهد اما نتانیاهو پاسخی به این درخواست نداد. شبکه دو تلویزیون اسراییل از قول یک منبع سیاسی گزارش داده بود، نتانیاهو به‌ دلیل مشغله کاری زیاد نتوانسته وقتی را به دیدار با موگرینی اختصاص دهد. با این حال منابع مطلع فاش کردند که نخست‌وزیر اسراییل به ‌دلیل موضع بسیار خصمانه موگرینی در قبال اسراییل حاضر به دیدار با او نشده است. رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقال سفارت امریکا به قدس مخالف است و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده بود.

انتقادها از اسراییل در هفته‌های اخیر به‌ دلیل برخورد خشن نیروهای صهیونیستی با معترضان فلسطینی به‌ شدت افزایش یافته است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین شنبه به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش داده که تنها در این روز 4 فلسطینی ازجمله یک نوجوان ۱۴ساله در جریان تظاهرات به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۶۲۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال 7 نفر از آنان وخیم است. در میان مجروحان یک زن و چندین خبرنگار هم دیده می‌شوند. تاکنون در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه که از ۳۰مارس گذشته آغاز شده ۱۳۴نفر به شهادت رسیده و نزدیک به ۱۴هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.

 

ارسال نظر