روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۸۵

 تشکر اسماعیلی از رهبری برای معافیت علیرضا کریمی از سربازی- ایسنا| فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از رهبری برای اعطای معافیت سربازی به علیرضا کریمی تشکر کرد. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم تقدیر از ورزشکاران افتخارآفرین رشته‌های کشتی و جودو که صبح دیروز در ستاد این قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: پس از حرکت ارزشی و جوانمردانه علیرضا کریمی در مسابقات جهانی کشتی و به پیشنهاد قرارگاه پدافند هوایی مقام معظم رهبری عنایت فرمودند و این ورزشکار را از خدمت سربازی معاف فرمودند که شایسته است مراتب تشکر و قدردانی مجموعه قرارگاه پدافند هوایی را از این توجه ویژه حضرت آقا اعلام کنیم.

 وجدان عمومی مجلس با آگاهی از واقعیت‌ها داوری کرد- تعادل|  سخنگوی دولت تاکید کرد: علی ربیعی، عباس آخوندی و محمود حجتی از فرصت استیضاح برای بیان عملکردها در پیشگاه ملت به خوبی استفاده کردند و وجدان عمومی مجلس با آگاهی از واقعیت‌های داخلی و بیرونی در این عرصه داوری کرد. محمدباقر نوبخت دیروز در پیامی توییتری در واکنش به رای اعتماد دوباره نمایندگان مجلس به وزیران استیضاح شده، نوشت: استیضاح نوعی داوری است که اختیارش طبق قانون اساسی با مجلس است. او در این پیام افزود: آقایان ربیعی، آخوندی و حجتی از فرصت استیضاح برای بیان عملکردها در پیشگاه ملت به خوبی استفاده کردند و وجدان عمومی مجلس به خوبی توضیحات آنها را شنید و با آگاهی از واقعیت‌های داخلی و بیرونی در این عرصه داوری کرد.

 معنویت عنصر پیروزی در مقابل هجمه‌های دشمن است- سپاه نیوز| رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر نقش روحانیت در ارتقای سطح معنویت و افزایش بصیرت در نیروهای مسلح اظهار کرد: انسانی می‌تواند ماموریت سخت خود را به انتها برساند که دارای اعتقاد قلبی، بصیرت و روحیه ایثار و انقلابی‌گری باشد. سرلشکر محمدحسین باقری دیروز در مراسم تکریم و معارفه رییس دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا، گفت: براساس حکم داده شده از سوی فرماندهی کل قوا، برای حجت‌الاسلام سعیدی و تاکید ایشان برلزوم همکاری و هماهنگی با مجموعه ستاد کل اعلام می‌کنیم که قطعا این همکاری انجام و ارتقا خواهد یافت.

 نهادهای بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر کوتاهی کرده‌اند- برنا| وزیر کشور با اشاره به کوتاهی نهادهای بین‌المللی در کمک به کشورهای پیشرو در مبارزه با مواد مخدر گفت: در مبارزه با مواد مخدر و کمک به مردم کشورهای تحت تاثیر نباید نگاه گزینشی، سیاسی و تبعیض‌آمیز وجود داشته باشد زیرا این یک مساله انسانی است و همه باید به هویت انسان‌ها احترام بگذارند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، دیروز پس از دیدار مشترک با وزیر کشور و کار سنگاپور در حاشیه شصت‌ویکمین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار در زمینه همکاری‌های مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ترغیب کشورهای بالکان در این امر و همچنین ترغیب آنها برای کمک بیشتر به کشور افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا از این طریق بتوانیم طرح توسعه پایدار و معیشت جایگزین را در این کشور اجرا کنیم.

 کشورها برای اقتصاد منهای برجام آماده باشند- ایرنا| نقوی حسینی به نقل از عراقچی گفت: به گفته معاون سیاسی وزیر امور خارجه ما چند سناریو داریم؛ یکی اینکه امریکا از برجام خارج می‌شود که احتمال بیشتری هم دارد، ما دو راه داریم، ادامه برجام بدون امریکا یا خروج ایران از برجام و پایان بخشیدن به برجام. نقوی حسینی که اظهارات معاون سیاسی وزارت خارجه در نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی را تشریح می‌کرد، افزود: عراقچی تاکید کرد که «اگر امریکا خارج شود، ایران هم خارج می‌شود، به اروپایی‌ها هم گفتیم اگر نتوانند امریکا را در برجام حفظ کنند، این کشور هم از برجام خارج خواهد شد پس کشورها باید همیشه آمادگی اقتصادی منهای برجام را داشته باشند.»

 آخرین وضعیت طرح سوال از رییس‌جمهور-فارس| یک عضو هیات‌رییسه مجلس با بیان اینکه سوال نمایندگان از رییس‌جمهور با محوریت مجتبی ذوالنور برای بررسی بیشتر در هیات‌رییسه مراعا مانده، گفت که سوال از حسن روحانی راجع به موسسات مالی مجددا با تجدید امضای نمایندگان به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است. محمدعلی وکیلی افزود: سوال از رییس‌جمهور در ۵ محور با محوریت آقای ذوالنور طراحی شده بود که برای بررسی بیشتر در هیات‌رییسه مراعا ماند، با وجود اینکه من ابتدا امضا کردم که این سوال از مصداق افتاده اما به‌دلیل ابهامی که در مورد از نصاب افتادن آن وجود داشت، فعلا مراعا مانده است.

 برگزاری نشست نمایندگان اصفهان با لاریجانی برای بررسی اتفاقات «ورزنه»-ایسنا| نمایندگان استان اصفهان نشست مشترکی با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مسائل امنیتی به وجود آمده در شرق این استان نشستی مشترک تشکیل دادند. یکی از نمایندگان استان اصفهان درباره این نشست گفت: نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان با رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل (ظهر چهارشنبه) آغاز شده و در این نشست قرار است درخصوص مسائل امنیتی به وجود آمده در منطقه ورزنه در شرق استان اصفهان و مشکلاتی که برای برخی کشاورزان برای تامین آب کشاورزی به وجود آمده است، با لاریجانی به تبادل نظر و بررسی بپردازیم.

 درخواست ۵۰ نماینده از قوه قضاییه درباره پرونده تفحص از بنیاد شهید-تسنیم| نماینده همدان در مجلس از درخواست

۵۰ نماینده مجلس از قوه قضاییه برای رسیدگی و اعلام‌نظر سریع‌تر در مورد ۳۶ پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خبر داد. امیر خجسته گفت: گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران 18 ماه است برای تعیین تکلیف دراختیار قوه قضاییه قرار گرفته لذا این نمایندگان مجلس از دادستان تهران درخواست کردند درخصوص گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

 اختلاف‌نظر کمیسیون شوراها در افزایش تعداد نمایندگان ۹ استان-خانه ملت| رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: در مورد افزایش تعداد نمایندگان ۹ استان کشور اختلاف‌نظر وجود دارد که بعد از تعطیلات نوروز این اختلافات بررسی می‌شود. محمدجواد کولیوند افزود: استان‌هایی که در زمینه افزایش تعداد نمایندگان آنها اختلاف‌نظر داریم را کنار گذاشتیم و برای بقیه استان‌هایی که اختلاف‌نظری وجود ندارد، رای‌گیری کردیم که با رای موافق اعضای کمیسیون شوراها، تصویب شد.

 

ارسال نظر