اولویت برندها در انتخاب محصول

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۸۷
اولویت برندها در انتخاب محصول

گروه گوناگون   

اولویت افراد برای خرید محصولات مختلف (پوشاک، اتومبیل، تجهیزات منزل، مواد غذایی و...) در تمام کشورها متفاوت است؛ چرا که انتخاب آنها به عوامل بسیاری مانند شرایط جغرافیایی، فرهنگی، نیازهای ضروری، غرور ملی، درآمد و شرایط اقتصادی کشورشان بستگی دارد که آنها را به سمت انتخاب برندهای مختلف هدایت می‌کند. در برخی موارد محصولات به‌ دلیل قدمت تولید و شناخته ‌شده بودن در میان مصرف‌کنندگان محبوبیت دارند. در این شرایط برند آن محصول اهمیت چندانی ندارد و کیفیت آن محصول مشتریان خود را حفظ می‌کند. این در حالی است که در سال‌های اخیر گسترش دیجیتال‌سازی، جهانی‌شدن و رشد شهرنشینی در سال‌های پیش‌رو اقتصاد بسیاری از کشورها را متحول کرده است. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های قدیمی جای خود را به ابرقهرمانان بازارهای در حال ظهور داده‌اند. بر این اساس با توجه به سرعت چشمگیر دگرگونی جهان افراد به دنبال تعلق به گروه‌هایی هستند که بتوانند با استفاده از نشانه‌ها، نظرات و شخصیت خود را به دیگران نشان دهند. با توجه به این تغییرات در سبک زندگی، برند محصولات به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کسب موفقیت آن محصول شناخته شده است. بررسی‌های جدید مصرف‌کنندگان جهانی که در آغاز سال 2018 منتشر شد، نشان می‌دهد که توجه به برند و نام تجاری محصولات در میان امریکایی‌ها اهمیت خاصی دارد. همچنین در این بررسی‌ها، کالاهایی معرفی شده که برند آنها اولویت مهمی در انتخاب محصول توسط امریکایی‌ها به ‌شمار می‌رود. بر اساس نتایج بررسی‌های صورت‌ گرفته در میان امریکایی‌ها حدود 63 درصد از آنها در هنگام خرید تلفن‌های همراه هوشمند توجه خاصی به برند آنها دارند. آن‌طور که گفته شده، بازار گوشی‌های هوشمند نیز یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان به ‌شمار می‌رود. در این میان بازار امریکا از نظر فناوری و اقتصادی، تاثیر قابل ‌توجهی بر بازارهای جهانی دارد. سالانه برندهای مطرح جهانی تلفن‌های همراه هوشمند، طرح‌های جدیدی در این بازار به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

پس از تلفن‌های همراه هوشمند برندسازی در بازار مد و پوشاک امریکا اهمیت قابل‌ توجهی دارد. در میان سایر محصولات مورد نیاز امریکایی‌ها، برند‌ و نام تجاری کفش و لباس‌ تاثیر بسزایی در انتخاب محصول دارد. آن‌ طور که در این بررسی‌ها گزارش شده، 53درصد از امریکایی‌ها در انتخاب لباس و کفش خود توجه ویژه‌یی به مارک و برند آنها دارند. تلویزیون و تجهیزات صوتی-تصویری از دیگر کالاهایی است که برند آنها نقش پررنگی در فروش دارد. طبق این گزارش حدود 48درصد از امریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که زمان خرید تلویزیون و وسایل صوتی-تصویری برند محصول اهمیت خاصی برای آنها دارد.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سال 2017، قیمت سوخت، شرایط فروش متنوع و وضعیت اقتصادی، میلیون‌ها خودرو از نمایشگاه‌ها به خیابان‌های امریکا سرازیر شده‌اند. آن طور که گفته شده، شرکت‌های خودروسازی امریکا علاوه بر محبوبیت در همان کشور بسیاری از بازارهای جهانی را نیز در دست دارند. طبق این گزارش نیز حدود 47 درصد از امریکایی‌ها زمان خرید اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه توجه خاصی به برند و شرکت‌ سازنده آنها دارند. این میزان توجه به برند در زمان خرید در خرید لوازم خانگی برای 44درصد از امریکایی‌ها اولویت دارد. در امریکا فست‌فود و برگرها مشتریان بسیاری دارد، همچنین این محصولات در کشورهای دیگر نیز مخاطبان خاص خود را دارد. آن طور که در بررسی‌ها اعلام شده حدود 42درصد از امریکایی‌ها زمان خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی توجه خاصی به نام محصول و برند آنها دارند. در خرید لوازم آرایشی و عطرها نیز برند محصولات برای 39درصد از امریکایی‌ها در اولویت انتخاب قرار دارد. در ادامه این گزارش نیز مبلمان منازل و وسایل کودک از دیگر محصولاتی است که در زمان خرید برند آنها برای امریکایی‌ها اهمیت دارد.

آن طور که گفته شده، نام‌های تجاری، مجموع عباراتی هستند که به منبع و گزاره ارزشی خاص دلالت دارند. به این ترتیب برندها می‌توانند در دنیای امروز مخاطبان را در انتخاب محصول هدایت کنند.

 

 

ارسال نظر