روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۶۸۹

 ترامپ و دیگران بدانند با یک ملت بزرگ و انقلابی سروکار دارند؛ ایرنا  معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ تاکید کرد: این حضور برای استمرار حرکت انقلاب بسیار کارساز است و نشان می‌دهد که مسوولان کشور باید با اقدامات بیشتر و تلاش‌های گسترده‌تر در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند.  جهانگیری در راهپیمایی سی و نهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به زمان‌شناسی مردم ایران خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی زمان‌شناس هستند که شرایط فعلی کشور و انقلاب و هم شرایط منطقه‌یی و بین‌المللی را درک می‌کنند.

 فعال محیط زیست یکی از متهمان پرونده جاسوسی بود؛ ایلنا  دادستان تهران در خصوص حفظ و انسجام وحدت کلی گفت: مبنای پیروزی انقلاب بر اساس حضور جدی مردم بود و با حضور مردم انقلاب تداوم پیدا کرد.  جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: مسوولان باید قدر همت و حضور مردم را بدانند و از توان آنها برای حل معضلات اقتصادی استفاده کنند و از توانایی آنها بهره ببرند. وی در پاسخ به این سوال که آیا فرد بازداشتی که فعال محیط زیست بوده در زندان خودکشی کرده است و آیا ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد یا خیر؟ گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده است و با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.

 ایجاد گروهک‌های ضدامنیتی جدید در دستور کار دشمنان انقلاب است؛ تسنیم    رییس سازمان اطلاعات سپاه از دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد گروهک‌های ضدامنیتی جدید خبر داد. حسین طائب افزود: اشراف ما نشان می‌دهد در وقایع اخیر نیز گروهک‌های بدنام با هدایت دشمنان اصلی ملت از مطالبات اقتصادی بحق مردم سوءاستفاده و تلاش کردند با تولید ناامنی خواسته‌های ملت را منحرف کنند. حجت‌الاسلام طائب ادامه داد که البته اقدامات آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند و در وقت مناسب به آنها سیلی خواهیم زد.

 عاصمه جهانگیر درگذشت؛ برنا   عاصمه جهانگیر فعال اجتماعی و گزارشگر ویژه سازمان ملل به دلیل سکته قلبی در گذشت. بر اساس این گزارش جهانگیر یکی از وکلای ارشد در پاکستان و از موسسان کمیسیون حقوق بشر در پاکستان بوده است. وی مبتلا به سرطان بود و سال‌ها تحت درمان قرار داشت. جهانگیر پس از احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه جدید سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران انتخاب شد. عاصمه جهانگیر وکیل ارشد حقوق بشر و فعال لیبرال پاکستانی بود. او از رهبران «جنبش وکلا» در پاکستان بوده و طی سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۷ میلادی زندانی بوده‌ است.

 اختلاف با ایران را از طریق گفت‌وگو حل می‌کنیم؛ ایلنا  محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر در خصوص رابطه قطر و ایران بعد از محاصره دوحه توسط چهار کشور عربی شامل عربستان، امارات، بحرین و مصر و اینکه قطر در پی این محاصره به ایران نزدیک شده است، گفت: ما خیلی هم با ایران روابط دوستانه نداریم. ما فقط بر اساس حسن همجواری رفتار می‌کنیم. او مدعی شد: ما با ایران مرزهای مشترک داریم همان‌طور که مرز مشترک با عربستان داریم. ما با ایران اختلافاتی در زمینه سیاست‌های این کشور داریم و در عین حال با هم زمینه‌های مشترکی از جمله میادین گازی مشترک داریم. بزرگ‌ترین میدان گازی جهان بین ما و ایران مشترک است. اما این اختلافات بین ما در منطقه در میدان جنگ حل نمی‌شود، بلکه با گفت‌وگو رفع خواهد شد.

 تضعیف دولت‌ها صحیح نیست؛ خانه‌ملت  ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده اصولگرای مجلس در رابطه مقایسه دولت دوم اصلاحات با دولت دوازدهم توسط برخی افراد و ارزیابی احتمالی مبنی بر قدرت گرفتن مجدد اصولگرایان در عرصه سیاست گفت: عموما در سال‌های پایان کاری دولت‌ها  اقداماتی مانند مقایسه و غیره انجام می‌شود که اگر قرار باشد دولت‌ها تضعیف شود، صحیح نیست. نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد که برای نظردهی در این خصوص زود است و مطرح کردن آن به صلاح کشور نیست.

 برنامه‌ای برای دیدار روسای جمهور روسیه و ایران تنظیم نشده است؛ ایسنا  سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص دیدار قریب‌الوقوع ولادیمیر پوتین و حسن روحانی را رد کرد. دیمیتری پسکوف گفت: هیچ توافق مشخصی در گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای جمهور روسیه و ایران برای دیدار دوجانبه صورت نگرفته است. او افزود: پوتین با روسای جمهور ایران و ترکیه در زمینه تحولات سوریه به صورت مداوم در تماس است، این تماس‌ها به‌طور منظم برگزار می‌شود. هفته گذشته پوتین و روحانی در تماس تلفنی به رایزنی درباره آخرین تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی پرداختند.

 پیگیر بازداشت فعالان محیط زیست هستیم؛ اعتمادآنلاین  فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: «بعد از شنیدن اخبار مختلف درباره بازداشت فعالان محیط زیست پیگیری‌های مختلفی داشتم. تلاش کردم با مسوولان سازمان محیط زیست ارتباط بگیرم و با مدیرکل امور مجلس این سازمان در این باره صحبت کردم. در تلاشم تا با معاون پارلمانی سازمان محیط زیست نیز در این باره صحبت کنم.» اولادقباد افزود: «من وضعیت بازداشتی‌ها را از تشکل‌های فعال محیط زیست نیز پیگیری خواهم کرد.»

 

ارسال نظر