«داکا» مرده است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۹۲
«داکا» مرده است

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از واکنش جدید دونالد ترامپ به برنامه داکا منتشر کرد. به گزارش واشنگتن‌پست، رییس‌جمهوری امریکا در توییتی نوشت: برنامه داکا که به ۶۹۰هزار جوان مهاجر امکان می‌دهد به‌طور قانونی در امریکا کار و تحصیل کنند، «تقریبا مرده» است. این برنامه به 690هزار جوانی که در دوران کودکی به‌طور غیرقانونی وارد امریکا شده‌اند، امکان می‌داد به‌طور قانونی کار و تحصیل کنند و از خطر اخراج شدن در امان باشند. ترامپ تا پنجم مارس به کنگره فرصت داده بود تا در این باره به توافق برسد اما زودتر از این موعد، این برنامه را مرده اعلام کرد. همچنین او در این توییت، بار دیگر مخالفت خود را با ورود مهاجران به امریکا از طریق قرعه‌کشی معروف به لاتاری اعلام کرد. ترامپ چند روز پس از سخنان جنجال برانگیزی که در نشست با اعضای پارلمان امریکا در کاخ سفید درباره کشورهای آفریقایی و هائیتی بیان کرده بود، این توییت را نوشت. سخنان توهین‌آمیز وی درباره کشورهای آفریقایی با موج اعتراضات جامعه جهانی مواجه شد.

 تایمز:

یک هواپیمای مسافربری در ترکیه هنگام فرود روی باند فرودگاه دچار سانحه شد و تا آستانه سقوط به داخل دریا پیش رفت. این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از این هواپیما، گزارشی از بروز این سانحه منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی پگاسوس هنگام فرود روی باند یک فرودگاه ساحلی بر اثر لغزندگی باند به سمت ساحل دریا منحرف شد و تا آستانه سقوط به داخل دریای سیاه پیش رفت. در این سانحه هیچ یک از مسافران و خدمه پرواز آسیب ندیدند. این حادثه در فرودگاه ترابزون در شمال شرقی ترکیه رخ داد. تصاویر دریافتی مربوط به این حادثه نشان می‌دهد که دماغه هواپیما فاصله زیادی با دریا ندارد. هواپیمایی پگاسوس در بیانیه‌یی اعلام کرد: هواپیمای بویینگ 800-737 که از آنکارا به سمت ترابزون پرواز می‌کرد، در هنگام فرود دچار سانحه شد. اما تمام 162مسافر، 2خلبان و 4 خدمه پرواز سالم هستند.

 نیویورک تایمز:

روز چهارشنبه هفته گذشته بود که رسانه‌ها گزارش دادند، بارندگی شدید موجب سرازیر شدن آب رودخانه‌های جنوب کالیفرنیا شد که در نتیجه آن 13 نفر کشته و خانه‌هایی تخریب شدند. به گزارش صفحه اول نیویورک تایمز، تلفات این سیلاب در کالیفرنیا به 20 کشته رسید. در حال حاضر مقامات شمار افراد ناپدید شده در پی رانش زمین را 48 نفر اعلام کرده‌اند و تیم‌های امدادی در تلاش برای خدمات‌رسانی و یافتن این افراد هستند. بر اساس اعلام مقامات ایالت کالیفرنیا جاری شدن سیل و رانش زمین تاکنون 59ساختمان مسکونی را به‌طور کامل تخریب و موجب وارد شدن خسارت به 446 ساختمان دیگر شده است. 28 نفر نیز در پی این حادثه مجروح شده‌اند که از این تعداد 12نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند و حال 4 نفر از آنان نیز وخیم گزارش شده است. ماه دسامبر نیز جنوب کالیفرنیا شاهد آتش‌سوزی گسترده‌یی بود که این آتش‌سوزی صدها هزار هکتار از جنگل‌های منطقه را نابود کرد.

 

 

ارسال نظر