استارت‌آپ

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۴۴

چالش استارت‌آپ‌ها با بیمه‌ها و امور مالیاتی

پایگاه خبری اتاق ایران  نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌گوید: بعضی ادارات مالیاتی و ممیزین مالیاتی توجهی به چرخه عمر استارت‌آپ‌ها و فرایند بازگشت سرمایه این کسب‌وکارها نداشته و از ابتدای شروع فعالیت آنها نسبت به صدور برگه تشخیص مالیات عملکرد آنها با رقم‌های قابل‌توجه می‌کنند. باید برای رفع این موانع تلاش جدی کرد. حسین سلاح‌ورزی یکی از مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه کسب‌وکارهای نوین را مساله مالیاتی آنها می‌داند و معتقد است برخوردهای غیرانعطافی سازمان‌های تامین اجتماعی و امور مالیاتی با این کارآفرینان هم از جمله دیگر مشکلات این شرکت‌ها است. به گفته نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در کنار موضوع نحوه اعتبارسنجی و ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها در بانک‌ها و موسسات، نحوه مالیات‌ستانی و مکانیسم محاسبه و دریافت حق بیمه تامین اجتماعی، عمده‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای نوآورانه هستند. سلاح ورزی معتقد است شعب تامین اجتماعی و ادارات مالیاتی تفاوتی بین کسب‌وکارهای سنتی و استارت‌آپ‌ها قائل نیستند. او می‌افزاید: حمایت از توسعه و تکثر نهادهایی مانند شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد به عنوان اجزا اکوسیستم کارآفرینی ضروری است. اما متاسفانه بعضی شعب و بازرسان تامین اجتماعی بدون توجه به فلسفه وجودی این نهادها، تیم‌های استارت‌آپی حاضر در شتاب‌دهنده و مراکز رشد را به عنوان کارمند و بیمه‌شده تلقی کرده و اقدام به صدور برگه‌های حق بیمه می‌کنند. او ادامه می‌دهد: یا اینکه بعضی ادارات مالیاتی و ممیزین مالیاتی توجهی به چرخه عمر استارت‌آپ‌ها و فرایند بازگشت سرمایه این کسب‌وکارها نداشته و از ابتدای شروع فعالیت آنها نسبت به صدور برگه تشخیص مالیات عملکرد آنها با رقم‌های قابل‌توجه می‌کنند. درحالی که بسیاری از این استارت‌آپ‌ها معمولاً در سال‌های اولیه زیان ده و بعد از مدتی به نقطه سربه سر می‌رسند. قائم‌مقام شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، کمیته ماده 12، قانون دایمی شدن برخی احکام و هیات عالی مقررات زدایی موضوع ماده 57 و قانون رفع موانع تولید حتماً به‌صورت جدی درزمینه رفع موانع و موارد مخل کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها ورود خواهند کرد. به گفته سلاح‌ورزی این نهادها حتما در زمینه تسهیل مقررات و رفع مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری تلاش خواهند کرد.

دعوت از استارت‌آپ‌ها در پروژه «ایران چالش»

پایگاه خبری اتاق ایران  رویداد «ایران چالش» در بازه‌های دوماهه با هدف کمک به ورود علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نوپا توسط اتاق مشترک بازرگانی ایران- سوییس برگزار می‌شود. بر اساس اعلام اتاق مشترک بازرگانی ایران- سوییس، پروژه ایران چالش قصد دارد از طریق برگزاری رویدادهای متوالی و مداوم، ارتباطی جدی و مستحکم میان جوانان فعال و اکوسیستم استارت‌آپی ایران با فعالان و بازیگران بزرگ اقتصاد ایران ایجاد کند تا از این طریق بتوان به ساختاری قوی و قابل‌اعتنا در حوزه کسب‌وکارهای نوپا در ایران دست پیدا کند. ایران چالش نام سلسله رویدادهایی است که در بازه‌های زمانی 2ماهه پیرامون یک شاخه فعالیت خاص برگزار می‌شود و در این رویدادها، استارت‌آپ‌های مرتبط با همان حوزه و شاخه که مورد بررسی اولیه اتاق ایران و سویس قرار گرفته‌اند، قادر به ارائه ایده و فعالیت خود به کمیته سرمایه‌گذاری خواهند بود. کمیته سرمایه‌گذاری متشکل از شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ عضو اتاق ایران و سویس اعم از شرکت‌های صنایع غذایی، بانک‌ها، شرکت‌های دارویی و... خواهد بود.

انجمن‌دار شدن شرکت‌های بیمارستان‌ساز

پایگاه خبری اتاق ایران  مدیران شرکت‌های خصوصی بیمارستان‌ساز ایران، در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گردهم آمدند تا انجمن تخصصی خود را تشکیل دهند. در انتخابات هیات موسس این انجمن که با حضور 31 نمایندگان شرکت و با نظارت معاونت تشکل‌های اتاق ایران برگزار شد، محمدنبی گوهرکانی به عنوان رییس هیات‌مدیره، اسداله احمدی به سمت نایب‌رییس و محمدعلی تخم‌پاش به عنوان خزانه‌دار انجمن انتخاب شدند. اعتلای سطح علمی، فنی و حرفه‌یی اعضا از طریق ارتباط و همکاری مستمر با مراکز و نهادهای علمی و حرفه‌یی داخل یا خارج از کشور و انتقال تجربیات و نتایج مطالعات در مورد نیازهای فنی و حرفه‌یی به عنوان بخشی از اهداف این انجمن اعلام شده است. این انجمن همچنین می‌کوشد تا با ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توسعه منابع انسانی از طریق آموزش و یادگیری مداوم سازمانی به ارتقای دانش فنی، بیمارستان‌های کشور کمک کند.

همکاری برای احیای 500 معدن کوچک و متوسط

رییس خانه معدن ایران از همکاری برای فعال‌سازی ۵۰۰ معدن کوچک و متوسط و ایجاد ۴۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم خبر داد. رییس خانه معدن ایران از همکاری این تشکل معدنی، ایمیدرو، میدکو، گل‌گهر و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال‌سازی ۵۰۰ معدن کوچک و متوسط و ایجاد ۴۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم خبر داد. محمدرضا بهرامن با بیان اینکه تاکنون سه،چهار نشست در این زمینه برگزار شده است، گفت: خانه معدن یکی از اهرم‌های تفاهمنامه احیای معادن کوچک و متوسط است که از دیگر مجموعه‌هایی که در این طرح ورود کردند، مجموعه تهیه و تولید مواد معدنی (میدکو) است که اعلام کرده در معادن غیرآهنی ورود خواهد کرد. وی اضافه کرد: مجموعه معدنی گل‌گهر نیز با هدف تامین مواد اولیه فولادی خود به این طرح ورود کرده است و به شکل خاص معادن آهنی را حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر