برندگان لایحه مالیاتی ترامپ

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۳۵
برندگان لایحه مالیاتی ترامپ

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از دولت جدید اتریش منتشر کرده است. به گزارش لوموند، «الکساندر فان در بلن» رییس‌جمهوری اتریش روز شنبه دولت ائتلافی پیشنهادی دو حزب راستگرای مردم و آزادی را مورد تایید قرار داد و رهبران هر دو حزب ائتلافی راستگرا بر پیگیری خط‌ مشی حمایت از اتحادیه اروپا تاکید کردند. «فان در بلن» پس از دیدار روز شنبه با رهبران دو حزب مردم و آزادی گفت که اطمینان یافته است دولت جدید نیز حامی(اتحادیه) اروپا خواهد بود. سباستین کورتس، رهبر ۳۱ساله حزب مردم که از روز دوشنبه کار خود را به عنوان صدراعظم جدید اتریش و جوان‌ترین رییس دولت اروپایی آغاز می‌کند نیز بر موضوع حمایت از اتحادیه اروپا تاکید کرد. هانس کریستین‌اشتراخه، رهبر حزب راست نیز اتهام ضد اروپایی بودن حزبش را رد کرد و گفت: ما در کنار پروژه صلح اروپایی و اتحادیه اروپا هستیم هر چند به برخی تحولات انتقاد داریم و به دنبال شریکانی خواهیم بود. به نظر می‌رسد که اشاره او بیشتر به موضوع مهاجرت باشد که در این زمینه سیاست دولت جدید اتریش به دولت‌های شرق اروپا نزدیک‌تر است.

 ساندی تایمز:

صفحه اول این روزنامه به گزارشی از هشدار وزیر خارجه بریتانیا در مورد شرایط کشورش پس از برگزیت اختصاص یافته است. به گزارش این روزنامه درحالی که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از اکثریت ‌یافتن مخالفان برگزیت در انگلیس حکایت دارد، وزیر خارجه این کشور هشدار داده که لندن ممکن است در برابر بروکسل به یک «دولت دست ‌نشانده» تبدیل شود. نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان انگلیس خواهان باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا هستند. این درحالی است که بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس که یکی از هواداران اصلی خروج این کشور از اتحادیه اروپاست، می‌گوید که کشورش برای دوران پس از برگزیت و برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک دولت ضعیف و وابسته باید یک قرارداد تجاری مستحکم با اتحادیه اروپا منعقد کند.

 نیویورک تایمز:

لایحه اصلاح مالیات ترامپ درحال تصویب شدن است. نیویورک تایمز در گزارشی، برندگان و بازندگان اصلی این لایحه را معرفی کرده است. دونالد ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان کاهش 5/1تریلیون دلاری مالیات را به عنوان هدیه کریسمس برای کل ملت اعلام کرده‌اند. سرمایه‌گذاران مستغلات و شرکت‌های تکنولوژی، کاهش مالیاتی زیادی را در سودآوری‌شان تجربه خواهند کرد درحالی که خانوارهای با درآمد پایین و کسانی که از بیمه درمان استفاده می‌کنند، بزرگ‌ترین آسیب‌دیدگان آن هستند. این لایحه در هفته جاری به صحن علنی برای رأی‌گیری نهایی خواهد رفت. آن طور که این روزنامه در گزارش خود اعلام کرده، شرکت‌های بزرگ نیز ازجمله برندگان این لایحه خواهند بود که شامل خرده‌فروشان بزرگ است که اکنون با این لایحه تنها 21درصد مالیات می‌پردازند درحالی که طبق قانون کنونی آنها 35درصد پرداخت می‌کنند. همچنین شرکت‌های چند ملیتی، مدیران صندوق سهام، مدارس انتفاعی و کسانی که می‌توانند در این مدارس مشغول تحصیل شوند، صنعت شراب و آبجو، مهندسان و معماران و وکلا و حسابداران مالیات ازجمله کسان دیگری هستند که از این لایحه تا حد زیادی منتفع خواهند شد.

 

 

ارسال نظر