کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۰۳

ورود ارتش عراق به یکی از آخرین پایگاه‌های داعش

نیروهای عراقی توانستند جمعه وارد شهر القائم در غرب این کشور شوند. القائم و شهر راوه در نزدیکی مرز سوریه آخرین نقاطی محسوب می‌شوند که همچنان در کنترل نیروهای داعش هستند. به گزارش یورونیوز، در عملیات آزاد‌سازی القائم و راوه که از پنج‌شنبه گذشته آغاز شده نیروهایی متشکل از ارتش عراق، نیروهای ضدتروریسم، نظامیان متعلق به قبیله‌های سنی مذهب و نیروهای بسیج شده توسط ایران حضور دارند. گمان می‌رود حدود ۱۵۰۰نفر از نیروهای داعش در القائم حضور داشته باشند.

قرارداد یک‌میلیارد دلاری تسلیحاتی امریکا با قطر

وزارت خارجه امریکا با قرارداد تسلیحاتی با قطر به ارزش 1.1میلیارد دلار در خصوص ارائه خدمات پشتیبانی به جنگنده‌های F۱۵ موافقت کرد. به گزارش روسیه الیوم در بیانیه دولت امریکا آمده است این قرارداد تسلیحاتی خدمات لجستیکی و محافظت از جنگنده‌های F۱۵ خریداری شده از سوی قطر را شامل می‌شود. پیش‌تر قطر و امریکا در نیمه ماه ژوئن یک قرارداد تسلیحاتی گسترده در خصوص فروش جنگنده‌های ۱۵ F به قطر به قیمت ۱۲میلیارد دلار امضا کرده بودند. این اقدام تنها چند روز بعد از تصمیم عربستان، بحرین، امارات و مصر مبنی بر قطع روابط با قطر صورت گرفت.

نوازشریف به همراه دخترش  در دادگاه حاضر شد

نوازشریف نخست‌وزیر سابق پاکستان روز جمعه به همراه دخترش که وی نیز از متهمان پرونده فساد است در جلسه محاکمه حاضر شد. به گزارش رویترز، این پرونده به دارایی‌های خانواده نوازشریف در لندن که در افشاگری اوراق پاناما در سال 2016 فاش شد، مربوط می‌شود. خانواده نوازشریف این پرونده را یک دسیسه‌چینی سیاسی خوانده‌اند، اما رهبران مخالفان دولت پاکستان آن را به عنوان «اقدامی در جهت پاسخگویی ثروتمندان و صاحبان قدرت» تحسین می‌کنند. دادگاه عالی پاکستان در ماه جولای نوازشریف را به دلیل مخفی‌کردن منابع درآمد سالانه‌اش از نخست‌وزیری برکنار کرد.

اردوغان: خودروهای ترکیه‌ای 2021 به بازار می‎آیند

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده که خودروهای ساخت این کشور در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شوند. به گزارش دویچه‌وله، پنج شرکت بزرگ ترکیه قرار است تولید خودروهای ساخت این کشور را به عهده گیرند. صنعت خودروسازی به‌شدت به شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو وابسته است و این امکان به وجود آمده که کشورهای با تجربه کم در تولید خودرو نیز بتوانند با خرید دانش و آگاهی علمی و تجربه کاری دیگران در این عرصه موفق شوند.

 

 

ارسال نظر