اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۴۳

 هیات اقتصادی هرمزگان به آلمان و هلند سفر کردند؛ بندرعباس    هیاتی متشکل از مسوولان و بخش خصوصی استان هرمزگان با هدف بهره‌مندی از تجارب و آخرین دستاوردها و جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی و تولید مواد غذایی در دو کشور هلند و آلمان به این دو کشور سفر کردند.  هیات استان هرمزگان شامل معاون استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کشاورزی و فعالان بخش خصوصی این استان در جریان سفر به هلند و با هماهنگی شرکت شورای بازرگانی ایران و هلند از شرکت‌های تولید بذر و نهاده‌های کشاورزی و گلخانه‌های این کشور بازدید کردند.  علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در لاهه در دیدار با این هیات از فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی کشورمان برای تبادل تجربه و جذب سرمایه از کشور هلند استقبال و تصریح کرد: سفارت ایران از ارتباط اقتصادی و تجاری استان‌های کشور با مناطق مختلف هلند حمایت می‌کند. هیات استان هرمزگان پیش از سفر به هلند از نمایشگاه مواد غذایی در آلمان بازدید کرده بود.

 زائران اربعینی آذربایجان شرقی از مرز مهران تردد کنند؛ تبریز     مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: زائران آذربایجان شرقی برای سفر به عراق در ایام اربعین از مرز مهران تردد کنند.

امیر روحی‌ملکی با اشاره به اینکه مقرر بود زائران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از مرز خسروی برای سفر به کربلا استفاده کنند، اظهار کرد: مرز خسروی فعلا بسته است. وی مسیر جایگزین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین را یادآور شد و گفت: زائران آذربایجان شرقی که قرار بود از مرز خسروی تردد کنند به مرز مهران مراجعه کنند. مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی تصریح کرد: با وجود آمادگی ایران، متاسفانه دولت عراق تا این لحظه نتوانسته امکانات لازم را برای تردد از مرز خسروی فراهم کند.  روحی افزود: زائران استان در اولویت اول از مرز مهران تردد کنند و در اولویت‌های بعدی می‌توانند از مرز چزابه و شلمچه نیز برای ورود به عراق استفاده کنند.

 کمبود 100 تخت ICU در کرمانشاه؛ کرمانشاه    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود ۱۰۰تخت ICU در استان خبر داد. «بهمن روشنی» با بیان اینکه ۱۶۴تخت ICU شامل ۱۳۳تخت در بخش دانشگاهی و ۳۱تخت در بخش غیردانشگاهی در استان فعال است، گفت: درصد اشغال این تخت‌های ویژه در بخش دانشگاهی بیش از ۹۵درصد است و این یعنی اینکه اکثر اوقات تخت خالی ICU برای خدمت به بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، وجود ندارد.  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با احتساب تخت‌های فعال استان و اینکه ۱۰درصد تخت‌های استان باید تخت ویژه باشد هم‌اکنون ۱۰۰تخت ICU در استان کمبود داریم.  روشنی با بیان اینکه تعداد ۲۸تخت ICU در بیمارستان «آیت‌الله طالقانی» به عنوان مرکز ترومای غرب کشور وجود دارد، گفت: درصد اشغال این تعداد تخت بیش از ۹۸درصد است و این امر نشانگر آن است که معمولا هیچ‌گاه تخت ICU خالی موجود نیست.

 ایجاد اشتغال ۱۰۷۰۰ نفری در دزفول از سوی بخش خصوصی؛ اهواز    فرماندار دزفول گفت: ظرف دو سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته برای ۱۰هزار و ۷۰۰نفر در بخش خصوصی دزفول اشتغال ایجاد شده است.  حبیب‌الله آصفی دیروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری دزفول که با حضور استاندار خوزستان در فرمانداری دزفول برگزار شد، اظهار کرد: در 3.5سال گذشته تمام اولویت و خط قرمز ما در دزفول توجه به تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۴هزارمیلیارد تومانی دزفول در 3.5سال گذشته افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اکنون ترس از سرمایه‌گذاری در دزفول ریخته شده و دزفول درحال اجرای طرح‌های عظیم اقتصادی و صنعتی است.  فرماندار دزفول با اشاره به نهایی شدن قرارداد پالایشگاه دزفول گفت: مقرر شده با پرداخت

۶۰۰ میلیون دلار به شهرستان در مرحله اول عملیات اجرایی این طرح عظیم آغاز شود.

 

ارسال نظر