«شفادارو» آخرین پذیرش تابستانی

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۴۵۳

 شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو با نماد «شفا» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس و اوراق بهادار تهران درج شد. علاوه بر این، مدیریت پذیرش اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه ۳۰ آذر سال گذشته با پذیرش سهام شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو در بورس و اوراق بهادار تهران و با توجه به احراز موارد تعیین ‌شده، شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو با نماد «شفا» در آخرین روز معاملاتی تابستان امسال در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس و اوراق بهادار تهران درج شد. بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو به ‌عنوان پانصد و شانزدهمین شرکت پذیرفته‌ شده در بورس در بخش «ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی»، گروه «ساخت سایر محصولات شیمیایی» و طبقه‌ «ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی» با نماد «شفا» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس و اوراق بهادار تهران درج شده است.

سرمایه‌گذاری شفادارو که با وجود پذیرش اسفند ۹۴ با برنامه فروش مزایده‌یی در سال گذشته روبه‌رو بود، بار دیگر در بورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ۱۰درصد سهام ایستاد. سرمایه‌گذاری شفادارو که آذر سال گذشته در بورس تهران پذیرش شده بود، در آخرین روز کاری تابستان درج نماد شد تا طی روزهای آینده با صلاحدید سهامداران و مسوولان بازار سرمایه، آماده عرضه اولیه 10درصد سهام معادل 117میلیون و 943هزار سهم شود. این درحالی است که شفادارو سوم اسفند 94 مورد پذیرش بورس قرار گرفته و مقرر بود سهام آن عرضه اولیه شود اما با تغییر روش واگذاری، «وبانک» اواخر اسفند سال گذشته 100 درصد سهام شرکت را به ارزش 1.63هزار میلیارد تومان به مزایده گذاشته بود. این شرکت

117.9 میلیارد تومانی با پلاک 516 و نماد «شفا» در بازار دوم معاملات بورس و در بخش «ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی»، گروه «ساخت سایر محصولات شیمیایی» و طبقه‌ «ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی» حضور خواهد داشت. هلدینگ شفادارو با برخورداری از 29 نیروی انسانی (17شاغل مستقیم و 12مدیرعامل و عضو موظف هیات‌مدیره و مامور در شرکت‌های زیرمجموعه)، مالک شرکت‌هایی چون جابربن‌حیان، اسوه، کیمیدارو، پخش رازی (سهامی خاص)، دارو‌سازی داناست. «شفا» در حالی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته را 969ریال پیش‌بینی کرده که برای سال جاری 775ریال سود پیش‌بینی کرده و سیاست تقسیم سود 75 درصدی را مدنظر دارد.

 

ارسال نظر