اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۹۳

ثبت‌نام وام ۴ میلیونی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هفته دوم مهر را آغاز ثبت‌نام از بازنشستگان دولت برای اعطای وام ۴ میلیون تومانی اعلام کرد.

به گزارش ایبنا، محمود اسلامیان با بیان اینکه در این مرحله ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به بازنشستگان پیش‌بینی شده، از متقاضیان خواست برای ثبت‌نام از طریق سامانه صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هریک از بازنشستگان می‌توانند هر ۵سال یک‌بار از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند، به افزایش چند برابری اعتبارات پیش‌بینی شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته با توجه به محدودیت اعتبارات، هر یک از بازنشستگان فقط یک‌بار می‌توانستند وام دریافت کنند.

اسلامیان تعداد افرادی که سال گذشته وام ۳ میلیونی دریافت کرده‌اند را ۲۵۰ هزار نفر برشمرد و افزود: در این مرحله صندوق بازنشستگی کشوری به ۳۰۰هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش وام ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

 

تازه‌ترین آمار واگذاری‌های دولت

۱۱۷میلیارد تومان سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تاکنون توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده است.

به گزارش ایبنا، از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷میلیارد تومان سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق مزایده به فروش رسیده که این میزان واگذاری، حدود ۱۰۴میلیارد تومان به صورت بلوکی و حدود ۱۲میلیارد تومان به صورت ترجیحی بوده است.

همچنین از ۱۱۷میلیارد تومان واگذاری در این مدت ۱۰میلیارد تومان از طریق بورس و ۱۰۷میلیارد تومان از طریق مزایده انجام شده که ۱۰۶میلیارد تومان آن متعلق به گروه یک واگذاری‌ها و ۱۰میلیارد تومان متعلق به گروه ۲ واگذاری‌ها بوده است.

این گزارش می‌افزاید: به استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است تا ۱۰۰درصد سهام شرکت‌های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند.

همچنین در تبصره‌های ماده ۳ فصل ۲ این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه ۲» آمده که دولت مجاز است به ‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه ۲ ماده ۲، همچنان ۲۰درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه ۲ را در اختیار داشته باشد و مکلف است ۸۰درصد باقیمانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند.

گفتنی است، بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری قرار است در سال‌ جاری ۳۳۷ بنگاه واگذاری شود که از این میان تعداد ۲۳۰ بنگاه در گروه یک و ۱۰۷ بنگاه در گروه ۲ قرار دارند.

توقیف روزانه 10 هزار محموله به‌ظن قاچاق

گمرک ایران اعلام کرد: روزانه به‌طور میانگین 10هزار محموله در سراسر کشور به ظن قاچاق توقیف و از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی برای اطمینان از ورود رسمی به صورت الکترونیکی استعلام می‌شود.

به گزارش تارنمای گمرک ایران، پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی در کمتر از یک دقیقه پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام‌کننده قرار می‌دهد که بخش عمده‌یی از این محموله‌ها به ظن قاچاق در بررسی کنترل تردد حامل‌ها توقیف و برای تعیین تکلیف، ماموران نیروی انتظامی از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی موضوع را استعلام می‌کنند.

قبل از راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی فرآیند استعلام محموله‌هایی که به ظن قاچاق توقیف می‌شدند، به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شد که این موضوع علاوه بر زمانبر بودن، امکان جعل و سوءاستفاده را از اسناد کاغذی فراهم می‌کرد.

یکی از مهم‌ترین خدمات سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در امر مبارزه با قاچاق کالا، حذف پروانه‌های کاغذی و جایگزینی پروانه‌های الکترونیکی بود و با این اقدام احتمال جعل و سوءاستفاده از پروانه‌های گمرکی به صفر رسیده است.

ثبت الکترونیکی تمام فرآیندها از جمله اظهار صاحب کالا، مجوز سازمان‌های همجوار، اظهارنظر ارزیاب، کارشناس، ارزش‌گذاری، تعرفه کالایی و حتی مقصد بارگیری، پلاک کامیون، مشخصات راننده و انبار مقصد از دیگر قابلیت‌های این سامانه است که حتی پس از ترخیص محموله نیز امکان پیگیری سیستمی تخلفات احتمالی را فراهم می‌کند.

زمان واریز یارانه شهریور ماه مشخص شد

هفتاد و نهمین مرحله یارانه نقدی بامداد یک‌شنبه 26 شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، پیش‌بینی می‌شود هفتاد و نهمین مرحله یارانه نقدی بامداد یک‌شنبه 26 شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

براساس این گزارش در ۵ ماهه ابتدایی سال سازمان هدفمندی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان یارانه و بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان سبد غذایی به دهک‌های پایین جامعه پرداخت کرده است.

 

ارسال نظر