چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴

توسعه فضای سبز نشاط شهروندی را تقویت خواهد کرد

مازندران|

11-2زارع مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری، با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز ساری اظهار کرد: با بهره‌برداری از بوستان ولایت، سرانه فضای سبز ساری به استاندارد جهانی نزدیک خواهد شد.

به گزارش «تعادل»، زارع افزایش سرانه فضای سبز را اساسی‌ترین برنامه‌ریزی سازمان در سال جاری دانست و گفت: بهره‌برداری از بوستان ولایت و بوستان بانوان در سال جاری سرانه فضای سبز ساری را به استاندارد جهانی نزدیک خواهد کرد.  او به کاشت گل و گیاه و درختچه در نقاط مختلف شهر اشاره و افزود: کاشت گونه‌های مختلف گیاهان بومی، جنگلی و فصلی در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده و شهروندان نیز در حفظ و نگهداری این گیاهان و درختچه‌ها همراه سازمان بوده‌اند.  زارع فصل تابستان را بهترین زمان برای سمپاشی و هرس درختان توصیف کرده و اظهار داشت: بر این اساس سازمان پارک‌ها و فضای سبز سمپاشی درختان سطح شهر را عملیاتی کرده و قبل از اجرای این پروژه در هر منطقه با نصب بنر نکات ایمنی هنگام سمپاشی به شهروندان اطلاع‌رسانی شد.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری با اشاره به فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در زمینه فضای سبز ادامه داد: با نصب بنرهای مختلف در شهر و چاپ بروشور و نیز آموزش در مدارس در این راستا اقدام شد.

 زارع ایجاد فضای سبز در حاشیه ریل راه‌آهن و زیرگذر پل گردن را از اقدامات سازمان در راستای توسعه متوازن شهر دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز و احداث بوستان در محلات مختلف ساری نشاط شهروندی و سلامت شهروندان را تقویت خواهد کرد.

 

فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف لازمه تامین برق پایدار و مطمئن است

کرمان|

11-3محمود شهبا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری صنعت برق کشور تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف واحدهای صنعتی، خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی انجام داده تا با حداقل تداخل و خاموشی از این دوره عبور کنیم.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، شهبا با بیان اینکه در سطح کشور مشکل عمده‌یی در بخش برق نداشته‌ایم، افزود: 592 هزار مشترک برق در شمال استان کرمان وجود دارد که در 4 ماهه نخست سال جاری تلاش کردیم مدیریت مصرف صحیح را بین مشترکین شمال استان، نهادینه کنیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه راه‌حل اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور باید از مدرسه آغاز شود، تصریح کرد: طرح انرژی پویان در 11 مدرسه و در هر مدرسه یک کلاس 30 نفری تشکیل و به دانش‌آموزان نحوه مدیریت بهینه مصرف برق آموزش داده شد. شهبا با اشاره به اینکه طرح دهه مدیریت مصرف از 4 تا 13 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: تداوم برنامه‌های مدیریت مصرف برای نهادینه کردن مصرف بهینه، لازم است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریورماه را اوج مصرف برق دانست و عنوان کرد: به کمک مشترکین برق در بخش‌های مختلف درخصوص صرفه‌جویی در مصرف برق در این بازه زمانی نیاز داریم. شهبا گفت: در راستای اصلاح مصرف برق درون صنعت، در سال گذشته 55 صنعت با ما همکاری داشته‌اند و حدود 37 مگاوات صرفه‌جویی از این بخش صورت گرفته که 500 میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

 

رشد چشمگیر 110 درصدی ورود گردشگر به منطقه آزاد انزلی

گیلان|

11-4‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در 4ماهه نخست امسال ورود گردشگر به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی رشد چشمگیر 110درصدی داشته است. ‌به گزارش ایسنا‌، رضا مسرور رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه در 4ماهه ابتدایی سال جاری با ورود 2 میلیون و 100هزار نفر گردشگر به محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه تعداد گردشگران ورودی رشد چشمگیر 110درصدی داشته است، اظهار کرد: این مهم ناشی از ایجاد زیرساخت ها و جاذبه های متمایز، ارائه خدمات متنوع و توسعه امکانات و تسهیلات در حوزه‌های مختلف گردشگری، تجاری، ورزشی و ایجاد محیطی امن و جذاب به دست آمده است. مدیرعامل سازمان از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پارک ساحلی فاز تجارت و گردشگری این منطقه خبر داد و گفت: این پروژه حلقه تکمیلی زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد انزلی خواهد بود و با امکانات درنظر گرفته شده در این مجموعه ساحلی استانداردهای زیرساختی حوزه گردشگری منطقه و استان ارتقا یافته و پارک ساحلی این منطقه را به کانون متمایز گردشگری شمال کشور تبدیل می کند و با تکمیل آن شاهد استمرار رشد حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه خواهیم بود و همچنین موجب ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی با استفاده از ظرفیت ها و مزیت های گردشگری منطقه و استان خواهد شد.

بنا بر این گزارش، پارک ساحلی در 3 فاز با هدف توسعه فضاهای گردشگری و اصلاح بافت و زیبا‌سازی نوار ساحلی در جهت آرامش و آسایش بیشتر گردشگران از سوی این سازمان طراحی شده و اسکله مارینا، پیست دوچرخه سواری، زمین‌های ورزشی و... از مهم‌ترین امکانات موجود و خدمات طراحی شده در این مجموعه تفریحی گردشگری بزرگ ساحلی است.

 

اشتغالی ۶۶ درصدی توسط صنایع کوچک

خراسان‌جنوبی|

11-5مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی گفت: ۹۴ درصد صنایع استان صنایع کوچک و متوسط هستند که اشتغالی برابر ۶۶ درصد را در استان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، عباس جرجانی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته 20شهرک و ناحیه صنعتی در استان خراسان‌جنوبی فعال بوده که امسال یک ناحیه صنعتی به این مجموعه اضافه شده است. سال گذشته میزان زمین‌های دراختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی افزایش پیدا کرد و به 2هزار و 217هکتار رسید. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یک ناحیه صنعتی جدید نیز در آیسک ایجاد شد و باتوجه به اعتبارات منابع استانی و داخلی شرکت سعی می‌کنیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم تا بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود. جرجانی بیان کرد: سال 95 تصفیه‌خانه شهرک صنعتی قاین نیز به بهره‌برداری رسید که این موضوع در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی مواد صنعتی به‌ویژه واحدهای غذایی صورت گرفته، همچنین باتوجه به وضعیت شهرک صنعتی یک واحد آتش‌نشانی نیز در این شهرک مستقر شده است. او با اشاره به وضعیت صنایع کوچک استان اظهار کرد: تقریبا از کل واحدهای صنعتی استان 94درصد اشتغال زیر 50 نفر دارند و جزو صنایع کوچک لحاظ شده‌اند که 66 درصد اشتغال در استان را شامل می‌شوند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در استان یک‌هزار و 33 هکتار زمین صنعتی وجود دارد، گفت: در حال حاضر 551 قرارداد در زمینه واگذاری زمین صنعتی به ثبت رسیده که به سرمایه‌گذاران شرکت شهرک‌ها واگذار شده همچنین از زمین‌های صنعتی استان 356 هکتار آن واگذار شده است.

 

ارسال نظر