حمایت مجلس از صندوق‌های جسورانه

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۲۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه(vc) از حمایت مجلس برخوردارند، اعلام کرد: راهی جز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور نداریم و لازم است که این شرکت‌ها به شکلی قدرتمندانه از سوی دولت نیز حمایت شوند.

به گزارش«تعادل» به نقل از بورس کالای ایران، علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عملکرد سازمان بورس در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از بندهای ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی است و حمایت بازار سرمایه از این شرکت‌ها که پایه و اقتصاد آنها براساس دانش استوار است قطعا رشد و بهره‌وری در اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت. وی افزود: در نتیجه این حمایت علاوه بر رشد عملکرد این شرکت‌ها شاهد بالا رفتن راندمان اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه(vc) در بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کمک قابل توجهی به حوزه کارآفرینی کرده و از حمایت مجلس نیز برخوردارند.  قربانی افزود: برای تداوم فعالیت این صندوق‌ها باید حمایت لازم از آنها صورت گرفته و در کنار آن شرکت‌های دانش بنیان، صادرات، افزایش تولید و کاهش تعرفه‌ها پشت سر آنها قرار گیرند تا موجب بهره‌وری این صندوق‌ها شده و سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذار مقرون به صرفه باشد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه راهی به جز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور نداریم، تصریح کرد: لازم است که این شرکت‌ها به شکلی قدرتمندانه از سوی دولت نیز حمایت شوند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد بورس در حوزه ابزارهای نوین مالی نیز گفت: استفاده از این قبیل ابزارها، نیازمند شفافیت است و نتیجه شفافیت انجام سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بورس است و در صورتی که از این ابزار به نحو بهتری استفاده شود موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

 

ارسال نظر