اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۸۰

 اعلام میزان افزایش کرایه تاکسی،اتوبوس و مترو

فرماندار تهران از ابلاغ مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی از سوی دبیرخانه هیات حل اختلاف وزارت کشور به فرمانداری تهران خبر داد. عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این مصوبه افزایش 10 درصدی کرایه تاکسی‌ها و افزایش 15درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو به تصویب رسیده که این مصوبه به فرمانداری تهران ابلاغ شده است. فرماندار تهران درخصوص دعوت از منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر، تهران، ری و تجریش نیز گفت: منتخبان دوره پنجم شورای شهر تهران برای 12 مرداد دعوت خواهند شد تا فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش آغاز شود.

 هواپیماهای ATR در راه فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه ایلام خبر داد که با استفاده از جدیدترین هواپیماهای خریداری شده ایران ایر (ATR)، در آینده نزدیک در 2 مسیر جدید و پرتقاضا افتتاحیه خواهیم داشت. مجتبی بیاتی مدیر فرودگاه ایلام، گفت: در آینده نزدیک با هواپیماهای ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در 2 مسیر جدید افتتاحیه خواهیم داشت. فرودگاه ایلام برای افتتاح 2 مسیر جدید تهران-ایلام و همچنین ایلام-اصفهان منتظر حضور ناوگان جدید هما در این فرودگاه است. بیاتی این را هم گفت که در حال حاضر فرودگاه ایلام در طول هفته در مسیر تهران-ایلام روزی ۳ پرواز دارد و ادامه داد: با توجه به نیاز استان برقراری پرواز دوباره در مسیر تهران-ایلام در برنامه اصلی فرودگاه است. مدیر فرودگاه ایلام ادامه داد: تاکنون در مسیر ایلام- اصفهان هیچ پروازی نداشته‌ایم و در صورت ورود atr‌ها به ایلام حتما این مسیر جدید افتتاح خواهد شد. براساس این گزارش، هفته گذشته شرکت هواپیمایی هما با استفاده از ATR‌های جدید پس از 4 دهه به فرودگاه رامسر و پس از 29 سال به فرودگاه نوشهر بازگشت. این شرکت همچنین مسیرهای پروازی تهران-اراک و بالعکس را با استفاده از این هواپیماها راه‌اندازی کرد.

 سکته قلبی؛ بیشترین علت فوت پایتخت‌نشینان

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به آمار متوفیان شهر تهران در طول سال گذشته گفت: در میان مناطق 22گانه شهر تهران بیشترین و کمترین فوتی‌های پایتخت مربوط به مناطق 4 و 22 بوده است. اکبر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در طول سال 1395، 54هزار و 769نفر در شهر تهران فوت کرده‌اند که از این تعداد 31هزار و 268 نفر مرد، 22 هزارو 520 نفر زن و 981 نفر نوزاد بوده‌اند. وی کمترین فوت‌شدگان را گروه سنی 5 تا 9 سال با 153 پسر، 113 دختر و 14 نوزاد بیان کرد که به‌طور کلی 280 فوت شده را شامل می‌شود و ادامه داد: این در حالی است که بیشترین آمار فوت‌شدگان هم مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا می‌شود که 31 هزار و 725 نفر شامل 16 هزار و 669 مرد و 15 هزار و 55 زن است. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در سال 1395، 16 هزارو 689 نفر در خارج از سازمان دفن شده‌اند، تاکید کرد: از این رقم 10هزارو 100 نفر مرد، 6هزارو 426 نفر زن و 163 نفر نوزاد هستند و آمار دفن در سازمان نیز 38هزار و 80 نفرشامل 21 هزار و 168مرد، 16هزار و 94نفر زن و 818 نفر نوزاد بوده است. وی ادامه داد: بیشترین علت فوت ایست قلبی با 5330 نفر بوده که 2835 نفر مرد، 2443 نفر زن و 52 نفر نوزاد را شامل می‌شود.

 تبدیل وضعیت 50هزار نیروی قراردادی شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تبدیل وضعیت حداکثر 50هزار نیروی انسانی قراردادی شهرداری‌های سراسر کشور در اواخر تیرماه سال جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد حسن‌آبادی در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه حدود 230هزار نفر در حوزه منابع انسانی شهرداری‌های کشور جز تهران که 70 هزار نفر نیروی انسانی دارد مابقی در 12 نوع قرارداد در شهرداری‌های سراسر کشور حضور دارند. وی با تشریح اینکه حوزه وسیعی از نظر تعداد نیروی انسانی تحت پوشش شهرداری‌های سراسر کشور هستند و از طرفی ارائه خدمات شهرداری‌ها به مردم نیز حوزه گسترده‌یی را شامل می‌شود، افزود: بی‌تردید مردم از این کارکنان خدمت دریافت می‌کنند و این خدمت در تمام طول مراحل زندگی آنها ادامه دارد لذا ساماندهی وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 نوع قرارداد برای همکاری نیروهای انسانی با شهرداری‌های سراسر کشور وجود دارد، افزود: قراردادهای رسمی، شرکتی، حجمی و... از انواع مدل‌های همکاری نیروهای انسانی با شهرداری‌هاست و نیروهای انسانی در 1243 شهرداری کشور به این ترتیب مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.

 

ارسال نظر