چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۴۱

آبرسانی کشتیرانی به سیستان‌وبلوچستان

28 خردادمعاون اداری و منابع انسانی کشتیرانی ایران اعلام کرد: کشتیرانی در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود برخی روستاهای محروم در جنوب سیستان‌وبلوچستان را آبرسانی می‌کند. به گزارش «تعادل» به نقل از مانا، علیرضا تقوی دیروز در برنامه کلنگ‌زنی احداث شبکه آبرسانی شهرستان سرباز در جنوب سیستان‌وبلوچستان به همراه برخی مدیران سازمان محیط‌زیست افزود: شرکت کشتیرانی به مناطق محروم ساحلی و بندری توجه ویژه‌یی دارد. او اظهار کرد: در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، کشتیرانی ایران در همایش ارگان‌های دریایی سال گذشته متعهد شد برخی روستاهای محروم جنوب سیستان‌وبلوچستان را آبرسانی کند. تقوی درباره جزییات این طرح گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال (300میلیون تومان) اجرایی می‌شود که یک‌هزار و 500نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز طی مدت 2ماه آینده به شبکه آبرسانی و تصفیه آب متصل می‌شوند. وی به پایلوت بودن این طرح اشاره کرد و افزود: با این اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود سایر ارگان‌های دریایی نیز به مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند. پروین فرشچی معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز با اشاره به هماهنگی و همدلی میان 18 ارگان دریایی کشور اظهار امیدواری کرد: در همایش آینده، سایر ارگان‌ها نیز اقدام به خدمات رسانی به مناطق محروم ساحلی کشور کنند. وی به توجه ویژه کشتیرانی ایران به مسوولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مقرر شده تمام ناوگان دریایی این شرکت مزین به نمادی از گونه‌های در حال انقراض دریایی شوند.

 شهرستان سرباز دارای جمعیتی بالغ بر 170هزار نفر در جنوب سیستان‌وبلوچستان است.

 

ضرورت ساماندهی تفرجگاه‌های آذربایجان‌غربی

28 خردادآذربایجان‌غربی| مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی بر ضرورت ساماندهی تفرجگاه‌های استان تاکید کرد. به گزارش «تعادل» به نقل از ایسنا، هوشنگ عطاپور در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی با اشاره به اینکه توسعه فضای گردشگری برای مردم از ضروریات جامعه و استانی است، تصریح کرد: توسعه امکانات در تفرجگاه‌ها و نقاط گردشگری از مطالبات مردمی بوده و با رسیدگی و رفع کمبودها و استفاده از ظرفیت گردشگری آذربایجان‌غربی، باید در توسعه این صنعت تلاش کنیم. او با بیان اینکه باید مشکلات زیرساختی و ایمنی تفرجگاه‌ها بررسی و مرتفع شود، اظهار کرد: باید تفرجگاه‌ها ساماندهی شده و شناسنامه‌دار شود و از ظرفیت گردشگری استان استفاده بهینه شود. عطاپور با اشاره به آغاز فصل تابستان و حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان تصریح کرد: باید با شناسایی و ساماندهی فضاهای تفریحی و تفرجگاه‌ها و انجام اقدامات رفاهی و امنیتی فضای مناسبی که شایسته نظام و استان است برای پذیرایی از گردشگران فراهم شود. وی با اشاره به هدف از تشکیل ستاد صیانت و امنیت عمومی که حجاب و عفاف و حقوق شهروندی از موضوعات پیگیر شده این ستاد است، افزود: با تشکیل این ستاد درصدد توسعه و ترویج برنامه‌های ۱۰گانه حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی و جامعه و گسترش و صیانت از حقوق شهروندی هستیم. عطاپور به ارزیابی تخصصی دستگاه‌های اجرایی از بخش‌های خصوصی تاکید کرد و یادآور شد: با اجرایی شدن این برنامه‌ها در تفرجگاه‌ها و ارزیابی عملکرد آنها در این راستا، تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده و وضعیت عفاف و حجاب در جامعه ارتقا می‌یابد.

 

اعلام تذکر به بهره‌برداران اسکله‌های غیرمجاز

28 خردادخوزستان| مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به نبود خط مرزی در حوزه شیلات بین استان‌های خوزستان و بوشهر، عنوان کرد: این مساله مشکلاتی را برای شیلات خوزستان ایجاد کرده است. به گزارش «تعادل» به نقل از تسنیم، عباس دشتی‌نژاد دیروز در جلسه کارگروه ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان که در سالن جلسات حوزه دفتر استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به وزارت کشور اعلام شده که ظرف مدت 3 ماهه نخست امسال وضعیت اسکله‌های خوزستان را مشخص می‌کنیم. او با اشاره به موضوع مجوز تردد شناورها، عنوان کرد: باتوجه به کمیسیون مبارزه با قاچاق باید از این کمیسیون‌ها نظرسنجی‌های مورد نیاز انجام شود. همچنین، فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در این جلسه اقدامات لازم جهت دریافت مجوز از سوی دبیرخانه، تعیین شرایط نحوه انتخاب سواحل غیرمجاز و تشکیل گروه‌های کارشناسی برای تعیین اسکله‌های غیرفعال و متروکه و ارسال لیست اسکله‌های غیرفعال و متروکه به مرزبانی برای مراقبت را به تصویب می‌رسانیم. در این جلسه نبی‌اله خون‌میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به نبود خط مرزی در حوزه شیلات بین استان‌های خوزستان و بوشهر، عنوان کرد: این مساله مشکلاتی را برای شیلات خوزستان ایجاد کرده است. او با اشاره به اسکله‌های غیرفعال استان خوزستان و امکان فعال‌سازی برخی آنها جهت استفاده شیلات خوزستان، بیان کرد: در مینوشهر به صورت مشخص به اسکله صیادی نیاز داریم و هیچ‌گونه اسکله‌یی در این حوزه وجود ندارد. همچنین، سردار کرمعلی پیریایی معاون عملیات مرزبانی خوزستان،اظهار کرد: این شناورها باید برخوردار از دستورات قضایی باشند و در این مساله مقاومت برخی مسوولان و نمایندگان مشکلاتی را به همراه داشته است.

80درصد گنجایش هتل‌های مشهد خالی است

28 خردادخراسان‌رضوی| رییس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: هم‌اینک میزان اشغال گنجایش هتل‌ها در شهر مشهد خیلی پایین و بین 15 تا 20درصد است. محمد قانعی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بهترین شرایط اشغال گنجایش هتل‌های مشهد برای تابستان امسال بین 45 تا 50درصد پیش‌بینی می‌شود لذا شرایط خوبی را نخواهیم داشت. او از تخفیف 70درصدی هزینه هتل‌های مشهد خبر داد و افزود: به‌دلیل رقابت منفی و کاهش مسافر و زائر هیچ‌کس قیمت و نرخ واقعی را رعایت نمی‌کند. رییس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: مشکلات پیشین در روابط خارج باعث شد مشهد دوسوم از تعداد گردشگران عرب را از دست بدهد که پارسال شاهد رکورد و افت شدید گردشگر بودیم. وی افزود: با وجود این هم‌اینک عملیات ساخت 200هتل جدید در مشهد در حال اجراست که برای آن مطالعات کارشناسی درستی انجام نشده زیرا اگر این تعداد به بهره‌برداری برسد شاهد بحران رکود صنعت هتلداری در کلان‌شهر مشهد خواهیم بود. قانع ادامه داد: این درحالی است که هتلداری سنگین‌ترین و پرحجم‌ترین صنعت به لحاظ سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود. حداقل سرمایه لازم برای ساخت یک هتل 500 میلیارد ریال است. ایجاد شغل در صنعت گردشگری یکی از کم مشکل‌ترین اما بهترین نوع اشتغال است. هم‌اکنون 35 هزار نفر در سطح کشور در بخش هتلداری شاغل هستند. وی به گلایه‌های هتلداران از وضعیت موجود به خاطر رکود مسافر اشاره و بیان کرد: مالیات و عوارض ارزش افزوده نیز از چالش‌های پیش روی این صنعت است که باید راهکارهای برون‌رفت از آن بررسی شود. سالانه 3 میلیون گردشگر خارجی و 25میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می‌کنند.

 

 

ارسال نظر