اطلاعات ۱۰ میلیون فرانسوی لو رفت

۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۰۲:۳۶:۳۱
کد خبر: ۲۱۳۹۴۲

سازمان دولتی ثبت بیکاری و کمک مالی فرانسه  (Pôle emploi) از رخنه اطلاعاتی خبر داد که اطلاعات متعلق به ۱۰ میلیون نفر را در معرض افشا قرار داد. به گزارش ایسنا، در بیانیه این آژانس فرانسوی آمده است: ما از رخنه به سیستم اطلاعاتی یکی از فراهم‌کنندگان خدمات خود مطلع شدیم که شامل ریسک افشای اطلاعات شخصی جویندگان کار است.

هر چند این آژانس به تعداد دقیق افرادی که اطلاعاتشان لو رفته است، اشاره نکرد اما نشریه لوپاریسین، گزارش کرد برآوردها، از لو رفتن اطلاعات ۱۰ میلیون نفر بوده است. این تخمین بر مبنای این حقیقت بوده که شش میلیون نفر در ۹۰۰ مراکز کار این آژانس تا فوریه سال ۲۰۲۲ و چهار میلیون نفر در ۱۲ ماه منتهی به این حمله ثبت نام کرده بودند اما اطلاعات آنها از سیستم‌های این آژانس هنوز حذف نشده بود.

اطلاعات لو‌رفته شامل نام کل و شمار تامین اجتماعی است اما نشانی ایمیل، شماره تلفن، کلمه عبور و اطلاعات بانکی از این رخنه در امان مانده‌اند. هر چند اطلاعات لو رفته، استفاده چندانی برای هکرها ندارد اما این آژانس فرانسوی به جویندگان کار پیشنهاد کرد در ارتباطات آتی خود، محتاط باشند. یک خط تلفن اختصاصی هم ایجاد کرد تا به سوالات افرادی که ممکن است از این واقعه دچار آسیب شوند، پاسخ دهد. بر اساس گزارش وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، شرکت امنیتی «امسی‌سافت»، آژانس Pôle employ را در صفحه MOVEit خود قرار داد اما گروه باج افزاری کلاپ (Clop) که این حمله را انجام داد، نام این آژانس فرانسوی را هنوز در سایت اخاذی خود منتشر نکرده است. 

 

ارسال نظر