شبکه‌های اجتماعی در فرانسه زیر ذره‌بین رفتند

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ۰۲:۴۶:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۷۲۳

شرکت‌های شبکه اجتماعی در فرانسه زیر ذره‌بین رفتند و دولت این کشور، تیک تاک، اسنپ چت و پلتفرم‌های دیگر را در کمک به دامن زدن به تحریک ناآرامی‌های گسترده بر سر تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان ۱۷ ساله، مقصر می‌داند.

به گزارش ایسنا، همزمان با تلاش فرانسه برای آرام کردن اعتراض‌هایی که تنش‌های طولانی ‌مدت بین پلیس و جوانان در این کشور را به‌ وجود آورده است، امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، شبکه‌های اجتماعی را متهم کرده است در تشویق به کپی‌برداری از اقدامات خشونت‌آمیز، نقش قابل ‌توجهی ایفا کرده‌‌اند. جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، اعلام کرد که پلیس تنها در روز پنجشنبه، ۹۱۷ نفر را دستگیر کرد. بیش از ۳۰۰ افسر پلیس هم در تلاش برای فرونشاندن اغتشاشات بر سر مرگ این نوجوان که اصالتا شمال آفریقا بوده و تنها با نام کوچکش، ناهل شناخته می‌شود، زخمی شده‌اند.

مکرون که از بازی‌های ویدیویی هم به دلیل این شورش انتقاد کرد، اعلام کرد که دولت فرانسه با سایت‌های شبکه اجتماعی برای حذف محتواهای حساس‌ و شناسایی کاربرانی که خواهان بی‌نظمی یا تشدید خشونت هستند، همکاری خواهد کرد. با این حال، رییس‌جمهور فرانسه مشخص نکرد که چه نوع محتوایی را حساس می‌داند و فقط گفت: روحیه مسوولیت‌پذیری را از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی انتظار دارد. بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اِما یانسو، مدیر پروژه بیان آزاد مرکز دموکراسی و فناوری، اعلام کرد: اگرچه اقدام به حذف محتوایی که افراد را به خشونت تحریک می‌کنند، اقدام درستی برای سرویس‌های آنلاین است، اما باید محتاطانه رفتار کنند، به خصوص درباره درخواست‌هایی که ممکن است فوری و بیش از حد گسترده باشند.

 

ارسال نظر