قیمت فروش نفت عربستان افزایش یافت

۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۳۱۳

عربستان سعودی قیمت فروش رسمی بیشتر گریدهای نفتی خود در ماه سپتامبر به مشتریان آسیایی را افزایش داد. به گزارش ایسنا، همزمان با تمدید کاهش اضافی تولید عربستان سعودی در سپتامبر، شرکت آرامکوی سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد قیمت گرید نفتی «عرب لایت» به مقصد آسیا در ماه سپتامبر، ۳۰ سنت در هر بشکه نسبت به ماه آگوست افزایش یافته و سه دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی تعیین شد.

قیمت فروش به اروپا دو دلار در هر بشکه افزایش یافت و پنج دلار و ۸۰ سنت بالاتر از قیمت پایه نفت برنت تعیین شد اما قیمت فروش به امریکای شمالی تغییری نیافت و همچنان هفت دلار و ۲۵ سنت نسبت به شاخص قیمت ASCI اعلام شد. بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز را در سپتامبر ادامه خواهد داد و ممکن است این کاهش داوطلبانه را دوباره تمدید کند.

به این ترتیب، تولید نفت این کشور در سپتامبر، به ۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است و عمده نفت خود را به آسیا می‌فروشد. تصمیمات قیمت‌گذاری آرامکو، معیار تعیین‌کننده در قیمت فروش تولیدکنندگان دیگر خلیج فارس است.

 

ارسال نظر