توضیحات وزیر دفاع درباره پیشنهاد عربستان برای خرید پهپاد ایرانی

۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۰۳:۵۰:۵۴
کد خبر: ۲۱۱۰۷۸

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که کسی نمی‌تواند تهدیدش کند و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که آن را دنبال می‌کند. امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مباحث مربوط به روابط بین‌الملل همانطور که وزارت خارجه برایش برنامه دارد وزارت دفاع هم در این مسیر مسوولیت‌هایی را دنبال می‌کند. کشورهای امریکای لاتین از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، علتش این است کشورهایی که در محور مقاومت هستند و مستقل هستند و در مسیر مبارزه با سلطه‌طلبی یکجانبه‌گرایی امریکا قرار دارند همیشه مورد توجه ما هستند.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که در ابعاد مختلف این کشورها را حمایت کنیم. سفر رییس‌جمهوری به منطقه امریکای لاتین را چند وقت پیش شاهد بودیم و الان هم کشورهای مستقل آن منطقه تمایل زیادی دارند که با ما ارتباط و تعامل داشته باشند.  وزیر دفاع با اشاره به دیدار اخیر خود با همتای بولیویایی یادآور شد: ما در دنیا به گونه‌ای رفتار کردیم که مورد توجه هستیم. صداقت جمهوری اسلامی و استحکام نظام و حضورش در مناطق مختلف و قدرت منطقه‌ای ما همه نشان از این دارد که کشورهای دیگر تمایل زیادی دارند با جمهوری اسلامی رابطه داشته باشند، کشور بولیوی مستقل است و تلاش می‌کند که در ابعاد فناوری، علم و دانش و امور صنعتی توسعه یابد و ما هم کمکش می‌کنیم.  آشتیانی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد خرید پهپاد از عربستان داشته‌ایم یا نه، اظهار کرد: اینگونه نیست که بخواهیم یک کشور خاص را مورد توجه قرار دهیم‌، ولی ما چون قدرت پهپادی در دنیا هستیم، قطعاً این موضوع نقش مهمی در قدرت نظامی، کشاورزی، صنعتی دارد و غالب کشورها به دنبال این هستند که برای ارتقای توان دفاعی خود بیایند و از پهپاد استفاده کنند.  وی در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای آماده رونمایی اظهار کرد: ما در ابعاد مختلف در حوزه‌های شناوری، پهپادی، بالگردی و رزم زمینی و سایر موارد با توجه به ماموریتی که وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای مسلح دارد و ارتباطی که ما با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم به دنبال این هستیم که تولید تسلیحات جدید یا ارتقای سلاح‌های قبلی را در دستور کار داشته باشیم.

آشتیانی درباره آخرین وضعیت ناوشکن دماوند نیز، اظهار کرد: این یک مسیری را طی می‌کند که وزارت دفاع، ارتش و ستادکل دارند آن را دنبال می‌کنند و به زودی اخبارش را اعلام می‌کنند. وزیر دفاع در واکنش به قصد امریکا برای اعزام ناوهای بیشتر به تنگه هرمز، گفت: امریکا کارهای خودش را دنبال می‌کند اما اساسأ جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که اصلاً کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند. جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که آن را دنبال می‌کند.

 

ارسال نظر