سیاست

۱۴۰۱/۰۸/۱۲ - ۰۱:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۹۳۹۸۶

جاهلیت مدرن می‌خواهد ملت‌ها واقعیت را ندانند

رییس‌جمهور تلاش دشمن ایجاد مانع برای فعالیت و خدمت‌رسانی دولت به مردم است، اما دولت مصمم است مسیر خدمت و پیشرفت را با قوت ادامه دهد و این حرکت با آشوب‌ها و فضاسازی‌ها متوقف نمی‌شود. سید ابراهیم رییسی در جلسه چهارشنبه هیات دولت با اشاره به جنگ شناختی دشمن و هجمه گسترده تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: جاهلیت مدرن که مسلح به انواع سلاح‌ها و ابزارهای نوین است، می‌خواهد ملت‌ها واقعیت‌ها را ندانند و مانع شناخت حقیقت در جوامع می‌شود. رییس‌جمهور افزود: یکی از کارهای اصلی جریان جاهلی و تروریسم فرهنگی این است که حقیقت گفته نشود یا به‌طور کامل گفته نشود و از همین‌رو امروز حتی از طرح نام کودکی که خانواده خود را در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز از دست داده است هم مانند نام حاج قاسم سلیمانی در هراس است و آن را از فضای مجازی حذف می‌کنند. تلاش دشمن ایجاد مانع برای فعالیت و خدمت‌رسانی دولت به مردم است، اما دولت مصمم است مسیر خدمت و پیشرفت را با قوت ادامه دهد و این حرکت با آشوب‌ها و فضاسازی‌ها متوقف نمی‌شود. «تقویت فعالیت‌های حوزه‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال»، «پیگیری جدی اجرای مصوبات دور اول سفرهای استانی و برنامه‌ریزی برای تسریع توسعه استان‌ها در دور دوم سفرها با توجه به انتخاب معاون جدید اجرایی» و نیز «پیگیری جدی اجرایی شدن توافقات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها» از دیگر تاکیدات رییس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود. رییس‌جمهور با اشاره به رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت، از توجه نمایندگان ملت به کارنامه موفق دکتر فاطمی امین تشکر کرد و همدلی و همراهی قوای سه‌گانه را زمینه‌ساز افزایش کارآمدی و خدمت‌رسانی مضاعف در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم دانست.

صدور دستور مبارزه با فساد اداری

سخنگوی دولت با اشاره به انتظارات از دولت سیزدهم در جهت از بین بردن ریشه‌های فساد به ویژه فساد اداری از تاکید ویژه رییس‌جمهوری و صدور دستوراتی از سوی وی در این زمینه خبر داد . علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه هیات دولت اولین دستور جلسه بررسی گزارش نماینده ویژه رییس‌جمهوری در امر مقابله با فساد بود که گزارش مبسوطی در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با فساد ارایه شد. وی افزود: نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های اجرایی مورد بحث قرار گرفت و از عملکرد برخی دستگاه‌ها تقدیر شد. برخی نقاط ضعف در فرآیندهای اداری در روش‌ها یا در قوانینی که ممکن است منشأ نفوذهایی برای تخلف یا فساد باشد بررسی و تأکید شد که سرعت‌بخشی به اصلاح آنها انجام شود. سخنگوی دولت یادآور شد: انتظاری که مردم از این دولت در جهت از بین بردن ریشه‌های فساد به ویژه فساد اداری دارند، رییس‌جمهوری تأکید ویژه‌ای داشتند و دستوراتی در این زمینه داده‌اند. بهادری جهرمی همچنین اعلام کرد: در جلسه امروز شمس‌الدین فرزادی‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انتخاب شد. وی با اشاره به مصوبات امروز هیات دولت، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در فرآیند اجرایی‌شدن آیین‌نامه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی وجود داشت، دولت با پیشنهاد اصلاحی وزارت راه در این زمینه موافقت کرد. بهادری جهرمی ادامه داد: به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه مبلغی نزدیک به صد میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از زلزله در هرمزگان که پیش از این اتفاق افتاده بود، در اختیار استان قرار گرفت. سخنگوی دولت یادآور شد: با توجه به ایرادی که شورای نگهبان در زمینه‌ اساسنامه سازمان توسعه و بهره‌برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوی وصول شده بود، در این جلسه ایرادات مورد نظر رفع شد تا این سازمان در قالب یک موسسه دولتی و تخصصی ان‌شاءالله کار خود را آغاز کند. وی همچنین اعلام کرد: دولت با آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگانی که فاقد شغل هستند موافقت کرد. بهادری جهرمی با اشاره به طرح‌های نیمه‌کاره در سال‌های گذشته، اظهار کرد: یکی از مسائل مورد مطالبه مردم همین موضوع بوده که دولت آیین‌نامه‌ای با هدف مشارکت بخش غیردولتی برای اتمام این طرح‌ها به تصویب رساند تا با اجرایی‌کردن این آیین‌نامه، بخشی از بار روی زمین مانده سال‌های گذشته را با مشارکت بخش‌های دولتی و دولت از زمین برداشت. وی تاکید کرد: با هدف حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد به ویژه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این کمیته، دولت با اساسنامه‌ صندوقی که به منظور ضمانت تسهیلات اشتغال این عزیزان در کمیته امداد تصویب شده بود موافقت کرد.

اعمال تحریم‌های جدید سوییس علیه ایران

دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوییس در بیانیه‌ای با تکرار ادعای نقش داشتن ایران در جنگ اوکراین با حمایت تسلیحاتی از روسیه، اعلام کرد که برخی تحریم‌های اخیراتحادیه اروپا علیه ایران را اجرایی می‌کند. دولت سوییس اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه یک شرکت ایرانی و سه‌‎ تن از افراد ارشد نظامی ایران را به دلیل آن‌چه «حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین» خوانده شده است، اجرایی می‌کند. طبق بیانیه‌ای از سوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس، این اقدامات تحریمی علیه شرکت صنایع هوایی شاهد و سه تن از مقامات ارشد نظامی ایران، قرار بود روز سه‌شنبه و به دنبال تصمیم وزارت اقتصاد این کشور اجرایی شوند. در این بیانیه ادعا شده است: شرکت صنایع هوایی شاهد وابسته به نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است که مسوول طراحی و تولید پهپادهای سری «شاهد» ایران است. این پهپادها به روسیه ارسال شده‌اند و در جنگ علیه اوکراین به کار می‌روند. 

 

ارسال نظر