گروسی دلار را گران می‌کند یا ارزان؟

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۱:۳۶:۲۷
کد خبر: ۲۰۷۵۸۷
گروسی دلار را گران می‌کند یا ارزان؟

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه از کف حمایتی به سمت مرز مقاومتی کانال جدید حرکت کرد. 

سیگنال های مثبت و منفی گروسی به بازار 

به گزارش اقتصادنیوز، نوسان صعودی قیمت دلار در حالی بود که دیروز نشست شورای حکام آغاز به کار کرد؛ گروسی در این نشست در بیانیه مقدماتی خود  در قبال ایران موضع گیری نسبتا مثبتی داشت.و گفت: پیشرفت‌هایی حاصل شده است. مدیر کل آژانس انرژی اتمی در این نشست از نصب  دستگاه نظارت بر غنی‌سازی در فردو و نطنز برای اولین بار خبر داد.

البته گروسی گفته این پیشرفت به اندازه‌ای نبوده که امیدوار شود. گروسی تاکید کرد پاسخ ایران به سؤالات آژانس درباره منشأ آثار اورانیوم کشف شده، ممکن است صحیح باشد اما آژانس در حال حاضر آن را رد یا تأیید نمی‌کند و بسته شدن موضوع یا پایان یافتن سؤالات بازرسان درباره این مرکز صحت ندارد.

طبق اظهارات گروسی ارزیابی آژانس درباره سایت مریوان همچنان پابرجاست و این در حالی است که در روز های گذشته برخی از رسانه مدعی مختومه اعلام شدن پرونده یکی از سه مکان ادعایی آژانس بودند. 

بازار در انتظار نتایج نشست شورای حکام 

در شرایط فعلی فعالان اقتصادی و سیاسی  باور دارند  اگر نتیجه‌ نشست شورای حکام منفی باشد، می‌تواند باعث  افزایش قیمت دلار  شود و اگر نتیجه آن مثبت تلقی شود،  قیمت دلار  به کف 50 هزار تومان حرکت می‌کند.

خبری دیگری  که ممکن است مورد توجه بازیگران ارزی تهران قرار بگیرد به موضوع خبر نظامی جدیدی برمی‌گردد که سپاه پاسداران قرار است رسانه‌ای کند. عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند این خبر درمورد رونمایی از یک موشک هایپرسونیک است. از نگاه آن‌ها چنین خبری همزمان با انتشار اخبار مذاکرات محرمانه هسته‌ای، بی‌معنی نیست.

ارسال نظر