5 اتفاق برتر آسیایی‌ها در جام‌جهانی از منظر AFC

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۷۸

واکنش «علیرضا بیرانوند» دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در مهار پنالتی «کریستیانو رونالدو» در جام جهانی 2018 روسیه از منظر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به عنوان یکی از پنج اتفاق برتر تیم‌های قاره کهن در این مسابقات معرفی شده است. در بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال پنج تیم ملی ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان‌سعودی و استرالیا حاضر بودند که AFC پس از بررسی عملکرد این تیم‌ها پنج اتفاق مهم آنها را انتخاب کرد. به گزارش تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، از منظر این کنفدراسیون واکنش بیرانوند در مهار ضربه پنالتی رونالدو مهاجم و کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال ارزش و اعتبار بالایی دارد.

البته این نهاد در ادامه مطلب خود به زندگی سخت بیرانوند که با وجود تنگدستی سرانجام خود را به این مرتبه و جایگاه رساند، نیز اشاره کرده است تا آنجا که داستان زندگی او زبانزد حاضران و دنبال‌کنندگان جام جهانی روسیه شد. AFC درباره لحظه مهار ضربه پنالتی رونالدو مهاجم و کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال توسط بیرانوند نوشت: «علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران یکی از قصه‌های داغی بود که از جام جهانی 2018 روسیه خارج شد. رسانه‌های دنیا به مسیر زندگی غیرعادی او که از خوابیدن در خیابان‌های تهران آغاز شده تا به یک فوتبالیست حرفه‌یی تبدیل شود، پرداختند. تیم ملی ایران در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی به مصاف پرتغال رفت و در این دیدار نیاز به برد داشت تا به مرحله بعد صعود کند. با وجود اینکه قهرمان اروپا در دقیقه 53 بازی از ایران جلو بود ولی یک فرصت طلایی پیدا کرد تا پیروزی‌اش را قطعی کند. رونالدو یک ضربه پنالتی گرفت و پشت توپ ایستاد.

در رویارویی بهترین بازیکن جهان با بیرانوند، این دروازه‌بان ایران بود که درخشید و توپ رونالدو را مهار کرد. دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی ایران پس از مهار ضربه پنالتی رونالدو توپ را به آغوش کشید. این مهار توپ بیرانوند به همبازی‌هایش روحیه داد تا بتوانند گل تساوی را در دقایق پایانی به ثمر برسانند. لحظه افتخارآفرینی برای بیرانوند رقم خورد که پاداش سال‌ها کار سخت بود.»براساس این گزارش، همچنین صعود تیم ملی فوتبال ژاپن به یک هشتم نهایی به عنوان تنها تیم آسیایی حاضر در مرحله حذفی نیز با اهمیت شمرده شده است. هر چند که سامورایی‌های آبی با شکست مقابل بلژیک از ادامه رقابت‌ها باز ماندند. پیروزی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی مقابل آلمان قهرمان دوره گذشته جام جهانی در سال 2014 از دیگر اتفاق‌های مهم و خاص برای تیم‌های آسیایی بود تا آنجا که منجر به حذف ژرمن‌ها از روسیه شد. حضور«دانیل ارزانی» مهاجم ایرانی‌الاصل در تیم ملی فوتبال استرالیا با 19 سال سن به عنوان جوان‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌های جام جهانی و برتری عربستان برابر مصر در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، از دیگر اتفاق‌های برتر تیم‌های آسیایی‌ها حاضر در جام جهانی بوده است. مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 نیز روزهای امروز و فردا به ترتیب با مصاف تیم‌های فرانسه با بلژیک و انگلیس و کرواسی پیگیری می‌شود.

 

ارسال نظر