کوتاه ازدنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۴۸

میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافت

ایرنا| سخنگوی صنعت برق از افزایش میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در هفته گذشته خبر داد و در عین حال بر تداوم رعایت مصرف توسط مردم تاکید کرد. «مصطفی رجبی‌مشهدی» عنوان کرد: هفته گذشته وزارت نیرو میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها را افزایش داد تا روند تولید برق با مشکل مواجه نشود. وی افزود: ‌گر چه میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش داشته است اما انتظار می‌رود مردم همچنان در این باقیمانده روزهای سرد سال نسبت به رعایت مصرف اقدام کنند تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود. داود فرخزاد نیز در این باره گفت: کاهش مصرف گاز در بخش خانگی کمک خواهد کرد تولید برق در نیروگاه‌ها بیشتر از این سوخت صورت گیرد. وی درباره تاثیر بارش‌ها در تولید برق گفت: میزان بارش‌ها تاکنون خوب بوده است به خصوص در حوضه آبریز خلیج فارس زیرا سدهای بزرگ و اصلی تولیدکننده برق در این حوضه آبریز قرار دارند.

نقطه قوت ما در صادرات فرآورده‌های نفتی است

ایلنا| یک کارشناس انرژی عنوان کرد: علاوه بر عراق یکی از کشورهایی که در حوزه نفت، بازار ما را می‌گیرد روسیه با ظرفیت تولید 11 میلیون بشکه در روز است، بخشی از بازار ما هم دست عربستان افتاده است. سیدمهدی حسینی، درباره سیگنال‌هایی که ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه از سوی ایران به بازار نفت می‌فرستد، اظهار داشت: ما باید در بازار نفت بمانیم. البته صادرات فرآورده هم نقطه قوت ما است و باید آن را تقویت کنیم، هر قدر صادرات بیشتری داشته باشیم وضع بهتری خواهیم داشت. این کارشناس انرژی افزود: واقعیت این است که ما دو مزیت نسبی بزرگ نفت خام و گاز را داریم که باید بازار آنها را حفظ کنیم. باید از ابزار نفت به جهت دیپلماسی، اثرگذاری در بازار مثل همه کشورها برای کسب قدرت در سازمان‌های بین‌المللی استفاده کنیم.  حسینی بیان کرد: موضوع دیگر اینکه ممکن است تحریم طول بکشد، فروش فرآورده به لحاظ تنوع و کشتی‌های کوچک راحت‌تر از نفت خام است، ما بازارهای متنوعی در کشورهای همسایه داریم، بنابراین فروش فرآورده راحت‌تر خواهد بود بنابراین ساخت پالایشگاه در این جهت است، نه اینکه از بازار خارج شویم.

کرونا خرید نفت آسیا از عربستان را کاهش داد

تسنیم| ویروس کرونا بر فروش نفت خام عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان تاثیر گذاشته است. حداقل سه پالایشگاه نفت در آسیا نفت خام کمتری از عربستان نسبت به آنچه برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود، دریافت می‌کنند. ویروس کرونا به تقاضای نفت آسیب رسانده است. شیوع ویروس کرونا در چین باعث کاهش تقاضا و پایین آمدن فعالیت پالایشگاهی در کل این منطقه شده و قیمت نفت را پایین آورده است. کاهش مقدار سفارش‌های خرید نفت نشان می‌دهد ویروس کرونا بر فروش نفت خام از بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان تاثیر گذاشته است. عربستان سعی می‌کند برای متعادل کردن بازار، کشورهای عضو ائتلاف اوپک و متحدانش را به کاهش بیشتر تولید تشویق کند. با قرنطینه شدن شهر‌ها در چین و لغو شدن پرواز‌های جهانی، فدرال رزرو امریکا اعلام کرد شیوع این ویروس یک خطر برای اقتصاد امریکا و جهان است.

 

ارسال نظر