سامانه قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری از فردا کار خود را آغاز می‌کند

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۵۶۲
سامانه قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری از فردا کار خود را آغاز می‌کند

ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه سامانه ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان از ماه گذشته به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده‌ بود، گفت: از فردا (چهارشنبه سوم خرداد ماه)، این سامانه به صورت رسمی رونمایی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه با رونمایی رسمی از این سامانه، همه مردم امکان استفاده از آن را خواهند داشت، تصریح کرد: این سامانه محدودیت زمانی نداشته و متقاضیان با ورود به آن می‌توانند به صورت رایگان اقدام به ثبت قراردادهای خود و دریافت کدرهگیری کنند.

نوروزی ادامه داد: در صورتی که متقاضیان همچنان خواهان ثبت قراردادهایشان در بنگاه‌های املاک باشند این امکان نیز برای آنها وجود دارد، همچنین بنگاه‌های املاک نیز می‌توانند از این سامانه به صورت رایگان برای ثبت قراردادها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه ملی املاک و اسکان کشور با هدف امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده و کاهش هزینه‌ها پیش از این اقدام به راه‌اندازی نسخه آزمایشی سامانه ثبت اجاره مسکن کرده بود که براساس آن امکان ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری بدون مراجعه به بنگاه معاملات املاک، به صورت رایگان فراهم شد.

با راه‌اندازی رسمی این سامانه، مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملاً شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه می‌توانند نسبت به ثبت قراردادهای خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی و رایگان اقدام کنند.

 

ارسال نظر