تخصیص زمین به ۳ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۰۱:۰۴:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۰۷۱

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص زمین به بیش از سه‌هزار متقاضی برای ساخت مسکن در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی با حضور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به توضیح فرایند آماده‌سازی و تامین زمین در نهضت ملی زمین و مسکن ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و افزود: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از زمان تصویب قانون تا تصویب آیین‌نامه و همچنین ابلاغ دستورالعمل نحوه واگذاری، زمانی نسبتا طولانی را طی کرد.

وی، عملیات آماده‌سازی و تامین زمین را یک فرآیند زمان‌بر دانست و گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تکالیف قانونی نسبت به تامین زمین برای خودِ طرح، تامین زمین برای اقشار ویژه ایثارگران و تامین زمین در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر عهده دارد. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تاکنون تخصیص زمین به بیش از سه‌هزار متقاضی در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده است.

وی ادامه‌داد: تاکنون ۲۲ هزار هکتار زمین در حال آماده‌سازی در مراحل مختلف قرار دارد و در برخی شهرها واگذاری‌ها انجام شده است. مالکی تاکید کرد: همچنین به همه استان‌ها اعلام شده که اولویت نخست ما قانون جوانی جمعیت است و واگذاری‌ها باید هرچه سریع‌تر در این حوزه انجام شود. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به پیچیدگی‌های فرایند تامین زمین گفت: قرارگاه ویژه به این منظور در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و به صورت شبانه‌روز مشغول فعالیت است. مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود زمین در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت: استان‌های شمالی با کمبود اراضی مواجهند چرا که اراضی دولتی در این استان‌ها یا جنگل است، یا مراتعی است که اجازه ساخت و ساز در آنها وجود ندارد یا اراضی کشاورزی حاصلخیز درجه یک و دو است که نباید مورد استفاده برای ساخت و ساز قرار گیرد.

وی ادامه داد: در استان‌های همدان و کردستان نیز به دلیل توپوگرافی خاصی موجود، اراضی کافی برای ساخت مسکن وجود ندارد. مالکی شهرهای سنندج و مریوان را از جمله شهرهای فاقد اراضی دولتی دانست و افزود: وزارت نیرو برای اراضی استان کرمان بحث وجود مناطق سیلابی را مطرح کرده است که قابلیت بارگذاری مسکونی ندارد. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در استان‌هایی که زمین دولتی و ملی وجود ندارد، در حال توافق با مردم هستیم و مشوق‌هایی نیز برای آن در نظر گرفتیم که از اراضی مردم یا نهادها و حتی نیروهای مسلح برای الحاق به محدوه شهرها و توسعه شهرها استفاده کنیم.

 

ارسال نظر