جلوگیری از تملک غیرقانونی ۳۸ هکتار اراضی دولتی خوزستان

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۰۲:۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۰۱۰۹۲

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از جلوگیری از تملک غیرقانونی ۳۸ هکتار از اراضی دولتی در استان خبر داد. سید حسین دهبان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی و با تهیه لوایح و دفاعیات شایسته و پیگیری‌های قضایی توسط اداره امور حقوقی و دعاوی و طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان از تملک غیرقانونی ۳۸ هکتار از اراضی دولت جلوگیری شد.

وی افزود: در این پرونده افرادی با ارایه اسناد و مدارک غیرواقعی و بعضا مربوط به غیر از محدوده اراضی درصدد تملک غیرقانونی اراضی دولت در عرصه مسکن مهر شادگان برآمده بودند که با تلاش کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رای به سود اداره کل راه و شهرسازی داده و درخواست این افراد ابطال شد. معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ارزش ریالی این اراضی گفت: ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

دهبان‌زاده عنوان کرد: از همکاری و پیگیری‌های مقامات قضایی استان و تلاش و مساعدت مقامات نظامی و انتظامی استان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال نهایت تشکر را داریم. وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می‌گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.

 

ارسال نظر