مسکن ملی تهران چه زمانی افتتاح می‌شود؟

۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۱۲:۵۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۹۴۳۱
مسکن ملی تهران چه زمانی افتتاح می‌شود؟

خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: تعداد ۲۳۴۲ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان‌های پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در حال اجرا است و اخیرا عملیات آماده‌سازی و اجرای ۵۵۰۰ واحد دیگر نیز در شهرهای مذکور آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در شهرستان پاکدشت ۶۳۰ واحد نهضت ملی مسکن به میانگین پیشرفت ۷۰ درصد رسیده است. در اسلامشهر پروژه ۸۰۰ واحدی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه ۴۰۸ واحدی رباط کریم تقریبا به همین میزان یعنی از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است. در شهریار هم ۵۰۴ واحد را اجرا می کنیم که به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: عمده متقاضیان تا کنون تا ۲۰۰ میلیون تومان آورده ۲۰۰ واریز کرده‌اند. پیامک بعدی واریز ۴۰ میلیون تومان دیگر را برای آنها ارسال کرده‌ایم. بحمدالله همه پروژه‌ها فعال هستند.

محبت‌خواه درباره چالش های اجرای طرح های مسکونی گفت: درخواست افزایش تسهیلات از ۳۰۰ به ۴۵۰ میلیون را داریم که انتظار داریم شورای پول و اعتبار با آن موافقت کند؛ زیرا متقاضیان شهرهای تابعه استان تهران غالبا کسانی هستند که در شهر تهران کار می‌کنند یا ساکن تهران هستند. بنابراین انتظار داریم به همان میزان تسهیلاتی که در پرند و پردیس پرداخت می‌شود به متقاضیان شهرهای دیگر استان نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات‌رسان، اتصال شبکه های آب، برق و گاز را تسریع کنند گفت: خوشبختانه اخیرا دستگاه های مربوطه به تامین این زیرساخت ها ورود کرده‌اند و درخواست ما این است که سرعت بیشتری به این فرآیند بدهند. اگر تسهیلات، آورده و زیرساخت های خدماتی فراهم شود اغلب پروژه‌ها در سال آینده به مراحل نهایی می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره زمان افتتاح طرح های نهضت ملی مسکن گفت: در صورتی که منابع لازم از سوی بانک ها و متقاضیان به موقع تزریق شود و دستگاه های خدمات‌رسان هم اهتمام بیشتری نشان دهند در خردادماه شاهد افتتاح پروژه ها خواهیم بود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارامش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
0
قرار بود خرداد 1402 تحویل دهند. تحویل ندادند که هیچ آورده رو زیاد کردن و میگن خرداد سال بعد، خرداد سال بعد هم میگن خرداد سال بعد...