اخبار شهری

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۰۸:۳۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۸۲۴

پاتک به انحصارگرایی تاکسی‌های فرودگاه امام(ره)

بازرس‌کل امور راه و شهرسازی از ورود سازمان بازرسی کل کشور به افزایش قیمت نامتعارف تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید اکبر حسینی موخر، بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نامه این سازمان به سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مبنی بر گله‌مندی مسافران از افزایش سرسام‌آور کرایه حمل و نقل عمومی بیان کرد: جابه‌جایی مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) از طریق شرکت‌هایی نظیر سیر و سفر، رویال سفر و... و با استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی و مسافربران شخصی صورت می‌پذیرد که اخیراً بر اساس تصمیم اتخاذ شده در آن شرکت، ورود تاکسی‌های اینترنتی به بهانه حفظ امنیت و ایمنی مسافران به محدوده فرودگاه ممنوع شده است.

وی گفت: اتخاذ این تصمیم باعث ایجاد انحصار، کاهش ظرفیت حمل مسافران از فرودگاه و به تبع آن افزایش شدید کرایه حمل و نقل توسط شرکت‌های مزبور و نارضایتی مسافران شده است.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به ماجرای افزایش قیمت تاکسی‌ها خبرداد و افزود: به منظور رعایت حقوق عامه و جلوگیری از نارضایتی عمومی و در اجرای بند (ج) ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان به موضوع ورود و طی نامه‌ای خطاب به سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم تاکید کرده است.

حسینی موخر تاکید کرد: در نامه فوق تاکید شده که ضمن حفظ امنیت و سلامت مسافران، خدمت‌رسانی مناسب به مسافران ارایه و از افزایش قیمت نامتعارف هزینه کرایه‌های اخذ شده از مسافران جلوگیری شود. به گفته وی در این نامه بر لزوم برخورد با هرگونه اخلال تاکید و مقرر شده که نتایج اقدامات با قید فوریت به سازمان بازرسی منعکس شود.

 

قیمت اتوبوس بین شهری ۱۲ میلیارد تومان

داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه چرا کار نوسازی ناوگان کند پیش می‌رود، اظهار کرد: بحث تورم و مباحث اقتصادی مطرح است. قیمت تحویل اتوبوس ۱۲ میلیارد تومان است در این شرایط ما چقدر وام باید به بخش خصوصی دهیم تا صرفه اقتصادی برای آنها داشته باشد؟

به گزارش ایسنا، او بیان کرد: سال گذشته آمار جابه‌جایی مسافر ۱۰۳ میلیون نفر بود که امسال تاکنون به ۸۴ میلیون و ۵۰۰ نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم این آمار امسال در مجموع ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان باری ثبت سفارش شده که ۱۰ هزار دستگاه از گمرک ترخیص شده و ۴۰۰۰ دستگاه به چرخه حمل ونقل آمده است، گفت: به دلیل افزایش قیمت کامیون اسقاطی کار نوسازی سخت شد، به همین دلیل در مجلس مصوب شده به ازای کامیون وارداتی ۵ درصد قیمت واریز شود که اگر اجرا شود حداقل تا دو ماه آینده ۲۶ هزار ناوگان وارد چرخه حمل‌ونقل کشور خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل جاده‌ای کشور توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.تصریح کرد: طبق آیین نامه‌ای که باید در دولت مصوب شود، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس از خارج وارد می‌شود همچنین قرار است ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس هم از ظرفیت تولید داخل تامین شود.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای درباره علت تاخیر ناوگان جاده‌ای در پایانه‌های مسافری، اظهار کرد: ابتدا بابت این تاخیرها عذرخواهی می‌کنم. بعضی تاخیرها موجه بوده که به دلیل مشکل ناوگان یا اینترنت است. یک سری تاخیرها هم به دلایل غیرموجه مثل مسافرگیری در مسیر بوده که با رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی متخلف برخورد می‌کنیم. مسافران اگر شکایتی در این زمینه دارند با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری تماس بگیرند.

امانی با اشاره به آمار ترانزیت بین‌المللی، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شش میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار ترانزیت عبوری در کشور داشته‌ایم. سال گذشته این رقم ۹.۲ میلیون تن بود که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این عدد به ۱۰ تا ۱.۵ میلیون تن برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ۲۶ پایانه مرزی داریم و باید ظرفیت ترانزیت بار کشور افزایش یابد. ظرفیت ترانزیت بار در راهگذر شمال به جنوب ۲۰ میلیون تن است که باید بتوانیم با اقداماتی که انجام می‌دهیم در سال ۱۴۰۲ به این رقم برسیم.

 

ارسال نظر