ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۰۳:۵۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۴۴۳

آغاز مالیات‌ستانی از  سلاطین مسکن

رییس سازمان مالیاتی از آغاز مالیات‌ستانی از اشخاص حقوقی دارای بیش از ۵۰ خانه خالی خبر داد و در مورد سایر خانه‌های خالی گفت: منتظر هستیم وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ویرایش شده خانه‌های سال ۱۴۰۰ را به ما بدهد. به گزارش تسنیم، داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران در خصوص ارایه اطلاعات براساس تعداد خانه‌های خالی اشخاص گفت: در اجرای قانون هیچ گونه ترتیبات اینچنین پیش بینی نشده است. در قانون هر کسی خانه خالی دارد باید مالیات بپردازد. ما تابع اطلاعاتی هستیم که وزارت راه و شهرسازی ارایه می‌کند. اگر اولویت آنها براساس ترتیبات قانونی ارایه اطلاعات افراد دارای بیشترین خانه خالی است سازمان امور مالیاتی اقدامات بعدی را پیگیری خواهد کرد. در حال حاضر سه مجموعه اطلاعات از اشخاص حقوقی که بیش از 50 خانه خالی داشته‌اند را ارایه کردند و سازمان پیگیر مطالبه مالیات آنها است. منظور گفت: همچنان منتظر هستیم وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ویرایش شده خانه‌های سال 1400 را به ما بدهد. تیر ماه بیش از 500 هزار رکورد به ما اعلام شد اما اعتراضات زیادی صورت گرفت و همچنان منتظر دریافت اطلاعات ویرایش شده هستیم.

افزایش ۴ درصدی سفرهای جاده‌ای

متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته حدود ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه بوده که نسبت به هفته پیش از آن 5 درصد افزایش داشته است و وسایل نقلیه سبک (عموما خودروهای مردمی) هم با 4 درصد افزایش تردد مواجه شده‌اند. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۱۸ تا پنجشنبه ۲۴ آذر ماه سال ۱۴۰۱) یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۴ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (بازه جمعه ۱۹ تا پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰) شش درصد افزایش داشته و نسبت به هفته گذشته (بازه جمعه ۱۱ تا پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱) پنج درصد افزایش داشته ‌­است. همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ آذر ماه، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، چهار درصد افزایش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش داشته است. در هفته گذشته حدود 8 میلیون و ۳۰۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان بیشترین مبدأ پلاک‌های مشاهده‌ شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

مجلس به دنبال مدیریت قیمت‌ها در صنعت هوایی

احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: این کمیسیون به دنبال این است که تا جای ممکن قیمت تمام شده در صنعت هواپیمایی کشور را کاهش داده تا افزایش قیمت‌ها در این حوزه مدیریت شود. دنیامالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گرانی قیمت بلیت هواپیما و اثرات آن بر صنعت گردشگری کشور، بیان کرد: در موضوع مسافرت هوایی آنچه که قبل از قیمت بلیت برای ما مهم است، بحث ایمنی است، به هر حال استانداردهایی که در این حوزه وجود دارد بسیار محکم است. با توجه به اینکه محدودیت زیادی برای تامین قطعات هواپیما داریم، قیمت تمام شده تامین قطعات بالاتر از حد معمول است. وی اظهار کرد: از یک طرف ما الزام داریم که مسائل ایمنی را رعایت کنیم تا سوانح هوایی نداشته باشیم از سوی دیگر اقتصادی بودن قیمت بلیت هواپیما برای ما مهم است. صنعت هوانوردی جزو صنایع تعیین‌کننده در حوزه گردشگری است. اگر این صنعت دچار اختلال شود حداقل ما در حوزه گردشگری ملی دچار مشکل جدی خواهیم شد. نماینده مردم بندرانزلی در گفت: قیمت بلیت ایرلاین‌های مطرح خارجی نیز افزایش یافته است. ما هم مشکل گران شدن صنعت هواپیمایی در سطح دنیا را داریم و هم مشکل نرخ برابری که در تبدیل ریال به ارزهای خارجی وجود دارد. این گرانی‌ها سبب شده تا هم گردشگرهای ورودی به کشور و هم گردشگرهای خروجی تحت تاثیر قرار بگیرند. از طرف دیگر ما معتقد هستیم که باید گردشگری داخلی را با برخی از تسهیلات تقویت کرد.

هشدار نارنجی درباره تداوم آلودگی هوا در تهران و کرج

سازمان هواشناسی درباره تداوم آلودگی هوا در تهران و کرج تا روز سه شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا تا روز سه‌شنبه در تهران و کرج ادامه خواهد داشت. نوع مخاطره، سکون هوا، پیش بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. اثر مخاطره نیز افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم اعلام شد. سازمان هواشناسی به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرده است.

 

ارسال نظر