ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۰۱:۳۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۲۱۹

هزینه رفع نقاط حادثه‌خیز طی ۳ ماه ۲ برابر شد

در حالی رییس سازمان راهداری از نیاز ۵ هزار میلیارد تومانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داده بود که مدیرکل علایم این سازمان گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز 10 هزار میلیارد تومان منابع مالی می‌خواهد. به گزارش تسنیم، مجید صباغ‌زاده مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری طی اظهاراتی از 2 برابر شدن هزینه رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داده است. وی در این باره گفت: پس از ابلاغ ریاست‌جمهوری مبنی بر اصلاح نقاط حادثه خیز، 1585 نقطه شناسایی و مطابق با دستورالعمل‌های مصوب آشکارسازی نقاط مذکور انجام و تاکنون 608 نقطه رفع شده است. وی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان ادارات کل راهداری و پلیس راه استان‌ها تشکیل و اقدامات لازم در راستای تهیه مستندات کامل تصادفات فوتی و جرحی جمع‌آوری و در سامانه جامع راهداری بارگذاری شد، افزود: در 3 جلسه کارگروه ایمنی راه، اقدامات لازم جهت بررسی و کنترل داده‌های ثبتی توسط استان‌ها انجام شد. اما به دلیل عدم اعلام نظر نهایی توسط پلیس راهور تاکنون منتج به نتیجه نشده است. وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز جهت رفع و اصلاح نقاط پرتصادف، اضافه کرد: رفع و اصلاح هر نقطه به‌طور متوسط بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در همین راستا مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه انجام شده ولی تاکنون منتج به نتیجه قطعی نشده است. صباغ‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر معیار اولویت‌بندی نقاط حادثه خیز به چه صورت است، تصریح کرد: این معیار در دستورالعمل جدید با اولویت نقاطی است که دارای ایرادات زیرساختی و مهندسی بوده و اولویت اصلاح بر مبنای روش منفعت- هزینه است. وی تاکید کرد: از ابتدای سال 1401 تاکنون تعداد 115 نقطه پرتصادف با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال رفع و اصلاح شده است. به گفته مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رفع یک نقطه پرتصادف زمانی در آمارهای این سازمان قرار می‌گیرد که به امضای مشترک مدیرکل راهداری و فرمانده پلیس راه استان برسد.

جزییات آلودگی هوا در 7 کلانشهر تا‌ 23 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز یکشنبه تا چهارشنبه ۲۳ آذر، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در 7 کلانشهر پیش‌بینی می‌شود در این راستا ضرورت دارد مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش تردد غیرضرور در دستور کار باشد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز سه‌شنبه 22 آذر در برخی مناطق غرب و شمال غرب، ارتفاعات جنوب و غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز رگبار باران، ابرناکی و وزش باد خواهیم داشت که در مناطق سردسیر و ارتفاعات با بارش برف همراه است. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه 23 آذر در غرب کشور و شمال خوزستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه 24 آذر در غرب و جنوب غرب کشور بارش‌ها تقویت شده و به بوشهر و جنوب اصفهان نیز گسترش پیدا می‌کند. ضیاییان اضافه کرد: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در شمال غرب، غرب، مرکز‌ و دامنه‌های جنوبی البرز تا روز سه‌شنبه 22 آذر تداوم آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. وی توضیح داد: تا چهارشنبه سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط روز دوشنبه در اراک، ارومیه، تبریز، اصفهان و سمنان، روز سه‌شنبه در تبریز، تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان، و روز چهارشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان، پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مناطق افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان اظهار کرد: توصیه می‌شود مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی در دستور کار باشد.

خدماتِ صفر پس از فروش واردکنندگان کامیون

رییس کانون سراسری کامیون‌داران با بیان اینکه واردکنندگان برای ورود یک دستگاه کامیون۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای خدمات پس از فروش دریافت می‌کنند، گفت: اما در عمل هیچ خدماتی به ما ارایه نمی‌شود. فیروز خدایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بروز برخی مشکلات برای کامیون‌داران، اظهار کرد: یکی از مسائلی که کامیون‌داران با آن مواجه هستند تامین قطعات مورد نیاز است که با سختی و قیمت بالا خریداری می‌شود. وی با اشاره به قیمت بالای لاستیک، افزود: هزینه تعویض روغن طی ماه‌های اخیر 2 برابر شده است.وی همچنین با اشاره به واردات کامیون به کشور، یادآور شد: برای ورود این کامیون‌ها، خریدار باید 220 تا 300 میلیون تومان بابت خدمات پس از فروش به واردکننده یا شرکت خودروساز پرداخت کند. رییس کانون سراسری کامیون‌داران گفت: قطعاً با دریافت این مبالغ، شرکت‌های واردکننده کامیون وظیفه دارند خدمات پس از فروش به کامیون‌ها را ارایه کنند. تاکنون چند هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده اما هیچ خدماتی به صاحبان و رانندگان این کامیون‌ها ارایه نشده است.

 

ارسال نظر