در شهر

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۰۲:۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۱۱۱

شهرداری تهران به دنبال «اجاره واگن‌» برای مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیگیری برای اجاره واگن به منظور حل مشکل کمبود قطارهای خطوط مترو شهر تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، جلال بهرامی با بیان اینکه اینکه افزایش واگن تنها راهکار مشکل کمبود قطار است، افزود: درحال پیگیری برای «واگن اجاره‌ای» هستیم چرا که ساخت و خرید واگن بیش از دو سال به طول خواهد انجامید. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان تأکید کرد: باتوجه به اینکه آمار مسافران مترو، روز به روز در حال افزایش است و آمار به دوران پیش از شیوع کرونا نزدیک شده، ضمن اینکه تعداد ایستگاه‌های فعال هم نسبت به گذشته بیشتر شده است، اجاره واگن راهگشا و پاسخگوی مساله سرویس دهی بهتر خواهد بود تا زمانی که واگن‌های خریداری شده به ناوگان تزریق شود.

شروط دریافت اضافه بنای تشویقی اعلام شد 

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از اجرای بند ۱۵ مصوبه کمیسیون ماده ۵ در خصوص اعطای طبقات تشویقی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: بند ۱۵ کمیسیون ماده ۵ در خصوص اعطای طبقات تشویقی در بافت فرسوده به تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ابلاغ شده است. وی افزود: برابر این ماده قانونی در کوچه‌های عرض ۶ متر به بالا ساکنان بافت فرسوده با یک طبقه تشویقی می‌توانند ۴ طبقه بسازند همچنین در کوچه‌های ۸ تا ۱۰ متر با یک طبقه تشویقی ساکنان بافت فرسوده می‌توانند ساختمانشان را ۵ طبقه بسازند. معاون شهردار تهران با بیان اینکه در کوچه‌های ۱۰ متر به بالا ساکنان در صورت نوسازی تابع طرح تفصیلی شهر تهران هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه این بند قانونی ابلاغ شده است امیدواریم شهرداران مناطق نسبت به معرفی و تبلیغ این بسته تشویقی به شهروندان به ویژه ساکنان بافت فرسوده تلاش کنند.

علت خرابی پله برقی‌ها سرقت تجهیزات یا تحریم؟

نایب‌رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: من شخصا پیگیر موضوع کاهش خرابی 

پله برقی‌های پل‌های مکانیزه هستم، اما تا امروز در مذاکراتی که با مسوولان سازمان زیباسازی شهرداری داشته‌ام، موضوع سرقت از پله برقی‌ها به عنوان یک مشکل رایج مطرح نشده است. مهدی بابایی، نایب‌رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در این باره به ایلنا گفت: سرقت‌هایی که از پله‌های برقی پل‌های مکانیزه رخ می‌دهد، به شکل موردی و اندک است و تاکنون سازمان زیباسازی مساله سرقت از پله برقی‌های را به عنوان یک مساله حاد و جدی به شورای شهر اعلام نکرده است. عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه پله برقی‌های پل‌های مکانیزه در طول روز نگهبان دارد و شب‌ها نیز درب ورودی این پله‌ها قفل می‌شود، اساسا امکان سرقت از این پله برقی‌ها اندک است. البته مسوولیت اصلی نگهداری از پله برقی‌های هر پل مکانیزه، برعهده پیمانکار مربوط به آن پل است و نگهبانان نیز توسط همین پیمانکاران استخدام می‌شوند و اگر سرقتی رخ بدهد، نگهبانان هر پل باید پاسخگوی علت وقوع آن باشند. بابایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر کاهش محسوس آمار خرابی و خاموشی پله برقی‌های تهران در یک سال گذشته گفت: مطابق آماری که اخیرا از سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران دریافت کرده‌ام، میزان شکایت شهروندان از خاموشی یا خرابی پله برقی‌های پل‌های مکانیزه تهران در آبان ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته نصف شده است. این مساله نشان می‌دهد که بخش زیادی از پله برقی‌هایی که پیش از این بر اثر خرابی یا به دلایل دیگر خاموش بودند، اکنون به مدار فعالیت بازگشته‌اند. اگرچه ما هنوز با نقطه مطلوب یعنی رسیدن به خاموشی صفر فاصله داریم و برای تحقق این هدف، سازمان زیباسازی باید رویکرد نظارت هوشمند بر پله برقی‌ها را در پیش بگیرد. او ادامه داد: در یک سال گذشته، بسیاری از پله برقی‌های پل‌های مکانیزه به صورت کامل اورهال شده‌اند و اکنون ما به دنبال آن هستیم که شیوه نظارت سنتی بر خرابی یا خاموشی این پله‌ها را به نظارت هوشمند تبدیل کنیم تا بتوانیم به آمار خاموشی صفر در پل‌های مکانیزه برسیم. در حال حاضر ناظرین سازمان زیباسازی به صورت میدانی گزارشات دریافتی از شهروندان درباره خاموشی پله برقی‌ها را صحت‌سنجی می‌کنند و به محض مواجه شدن با خرابی یک پله برقی، تیم‌های سرویس و نگهداری را به محل اعزام می‌کنند، ولی ما به دنبال طراحی سامانه هوشمندی هستیم که بتواند به صورت آنلاین موضوع خرابی یا خاموشی یک پله برقی را به سازمان زیباسازی اعلام کند تا دیگر نیازی به اعزام ناظران به شکل میدانی نباشد. او تاکید کرد: طبق آخرین مذاکراتی که با مسوولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران داشتم، اکنون این سازمان به دنبال اجرای طرحی با کمک یک شرکت دانش بنیان داخلی است تا سامانه‌ای برای نظارت هوشمند بر خرابی یا خاموشی پله برقی‌ها طراحی شود تا به محض اینکه هر پله برقی به علت خرابی یا علل دیگر دچار خاموشی شد، موضوع به صورت آنلاین در سامانه اطلاع داده شود تا تیم‌های سرویس و نگهداری برای بررسی مساله به محل قرارگیری آن پله برقی اعزام شوند. بر این اساس قرار است سنسورهایی به تمام پله برقی‌ها نصب شود و این سنسورها هم به یک داشبورد مدیریتی در سازمان زیباسازی متصل شود تا بتوان به صورت لحظه‌ای بر خاموشی پله برقی‌های پل‌های مکانیزه نظارت کرد. وی تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر قرارداد بین سازمان زیباسازی و یک شرکت دانش بنیان داخلی در این زمینه بسته شده است و در آینده نزدیک تمام پله برقی‌های پل‌های مکانیزه تهران به صورت آنلاین به سامانه هوشمند متصل خواهند شد.

 

ارسال نظر