در شهر

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۰۰:۲۴:۴۳
کد خبر: ۱۹۴۹۸۰

توزیع نهال از دی ماه به شهروندان تهرانی

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توزیع نهال و گونه‌های گیاهی به شهروندان از ابتدای دی ماه امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، علی محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران امروز همزمان با پانزدهمین شنبه امید و افتخار و در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی تهران با اشاره به اینکه 2 هزار و 352 بوستان منطقه‌ای در تهران وجود دارد، اظهار کرد: در طی سالیان گذشته 127 بوستان مناسب‌سازی شده بود و در این دوره نیز 58 بوستان به صورت کامل مناسب‌سازی شده است و 53 بوستان هم تا پایان سال مناسب‌سازی می‌شود. وی با اشاره به سرانه فضای تهران گفت: سرانه فضای سبز در بخش درون‌شهری 16 متر است و در برنامه ما این است تا توزیع عادلانه فضای سبز را در مناطق داشته باشیم. مختاری تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا سرانه فضای سبز را حداقل یک متر افزایش دهیم و در دو بوستان مناسب‌سازی شده در دو منطقه 17 و 10 حدود 150 میلیارد تومان هزینه شده است. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار کرد: بیش از 32 پروژه کلان در دستور کار قرار دارد و تعدادی از آنها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 1500 هکتار دیگر به کمربند سبز تهران افزوده خواهد شد. وی از توزیع نهال در شهر تهران خبر داد و گفت: از ابتدای دی ماه نهال و گونه گیاهی را از طریق سامانه 137 در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

تعیین‌تکلیف حریم راه‌آهن موضوعی ملی است

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا قبل از این دوره مدیریت شهری کلا ۱۲۷ بوستان مناسب‌سازی شده بود اما در این یک سال و سه ماه مناسب‌سازی ۱۱۷ بوستان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۵۳ بوستان مناسب‌سازی شده است. به گزارش ایلنا، شهردار تهران با بیان اینکه منطقه ۱۰ کمترین سرانه فضای سبز را دارد، یادآور شد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا در این منطقه در دوره جدید مدیریت شهری تملک و بوستان در آن اجرا شد. فاز اول پارک منطقه ۱۷ نیز در ۱۷ هزار مترمربع افتتاح شد و فاز دوم در ۹ هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید. وی همچنین تصریح کرد: امروز از قدرالسهم پیش‌بینی شده خود بیشتر مناسب‌سازی انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم مناسب‌سازی بیشتری را هم انجام دهیم. هر منطقه مکلف شد ۲۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی را جبران کند. زاکانی با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفاتی که مرتبط با آسایش معلولین است به جرایم ختم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این تخلفات منجر به بازسازی خواهد شد و به جریمه منتهی نمی‌شود. دستورالعمل مناسب‌سازی ساختمان‌ها وجود دارد و افراد ملزم به اجرا هستند. در مواردی که انجام نمی‌شود جریمه لحاظ نخواهد شد بلکه مناسب‌سازی می‌شود. وی با اعلام اینکه اغتشاشات اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات شهری به دنبال داشت، گفت: مساله مهم‌تر از این خسارات، آسیبی است که به پاکبانان، رانندگان، آتش نشانان و ... وارد شده است؛ درواقع آنچه برای ما آزاردهنده است تعرض به انتظامات مترو، آتش‌نشانان و پاکبانان است. شهردار تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف حریم راه آهن در منطقه ۱۷ موضوعی فراتر از شهرداری است، یادآور شد: باید رفع این مشکل در دولت تصویب شود. ما مساله را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کنیم که این مساله برطرف شود.

قطع انشعابات در انتظار ساختمان‌های ناایمن

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن توضیحاتی ارایه کرد و گفت: اگر مالکان ساختمان‌های ناایمن پای کار نیایند انشعابات ساختمان قطع می‌شود. قدرت‌الله محمدی رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهر گفت: از 129 ساختمان پرخطر به 119 ساختمان رسیده‌ایم و روند خوبی در پیش است. وی در پاسخ به اینکه گفته شده بود تا پایان سال ایمن‌سازی این ساختمان‌ها انجام می‌شود گفت: ‌ببینید کار زمان‌بر است و باید تأمین اعتبار شود. تلاش می‌کنیم تا پایان سال هر چه می‌توانیم عدد ساختمان‌های ناایمن را کمتر کنیم. جلسات در حال برگزاری است و با مالکان پی در پی در تماس هستیم. محمدی ادامه داد: خدا را شکر مالکان ساختمان‌های ناایمن پای کار آمده‌اند البته عده‌ای هم هنوز پای کار نیستند. مشکلات خاصی وجود دارد اما رفع می‌شود ما هم به عنوان شهرداری کمک‌هایی انجام می‌دهیم تا کار تسهیل شود. رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که چند ساختمان ناایمن در منطقه 2 پلمب شدند، گفت: ‌ابتدا انشعابات آنها قطع شد و بعد مالکان پای کار آمدند و اقدام به نوسازی کردند. محمدی اضافه کرد: اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که اگر مالکان پای کار نیایند انشعابات ساختمان قطع می‌شود.

 

ارسال نظر