در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۰۱:۵۳:۴۵
کد خبر: ۱۹۴۴۳۸

«ترین» های متروی پایتخت

برپایه آمارهای نیمه نخست امسال، خط یک مترو پایتخت عنوان شلوغ‌ترین مسیر را کسب کرد و ایستگاه‌های میدان آزادی و شهرآفتاب هم به عنوان پرترددترین و خلوت‌ترین ایستگاه‌ها معرفی شدند. حامد عباسی نامی، سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اعلام این مطلب، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال شمار تردد مسافران از خطوط مترو تهران نسبت به پارسال که میزان جابه‌جایی افراد ۱۳۰ میلیون نفر بود، افزایش یافته است. به گفته او، در نیمه نخست امسال ۱۹۰ میلیون مسافر با استفاده از خطوط مختلف مترو در پایتخت جابه‌جا شدند. او گفت: متروی تهران ستون فقرات حمل و نقل عمومی پایتخت است و سفر کردن برای تمام شهروندان با این وسیله حمل و نقل پاک، ایمن و سریع آسان‌تر از سایر وسایل است و شهروندان با مدیریت زمان سفر خود، می‌توانند راحت‌تر از این وسیله استفاده کنند. نامی با اشاره به اینکه روزانه تمام ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه به صورت دقیق رصد می‌شوند، افزود: اکنون تمام خطوط ما با افزایش آمار مسافر همراه هستند و ایستگاه‌های تقاطعی مترو که از گذشته شلوغ‌تر از ایستگاه‌های دیگر بودند نیز با حجم بالایی از مسافر در ساعت پیک روبرو هستند. وی اظهار کرد: سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک، ۲ و چهار دست کم چهار دقیقه و در خط سه نیز ۶ دقیقه است. وی ادامه داد: سرفاصله حرکت قطارها در خط پنج مترو تهران ۱۰دقیقه، برخی یک ربع ساعت و در خط هفت نیز ۱۲ دقیقه است. نامی گفت: سرویس دهی در تمامی خطوط هفت‌گانه مترو از ساعت ۵: ۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

تداوم آلودگی هوا  تا عصر امروز

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، صاف همراه با وزش باد و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری و احتمال گرد و خاک در بخش‌های جنوبی و غربی پیش‌بینی می‌شود. به گزارش فارس، از بعدازظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و از امشب و طی روز پنجشنبه (۲۶ آبان) در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد گاهی همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات بارش باران و برف و مه پیش‌بینی می‌شود. از روز جمعه (۲۷ آبان) آسمان صاف تا کمی ابری است که طی روز جمعه در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان همراه با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  امشب افزایش نسبی دما و در روز جمعه کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

استاندار تهران هر چه سریع‌تر معرفی شود

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از دولت و رییس‌جمهور خواست تا استاندار تهران را معرفی کنند. مهدی پیرهادی روز سه‌شنبه در حاشیه یکصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم که استاندار را سریع‌تر مشخص کنند. چرا که جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا باید با دستور استاندار تشکیل شود و در این وضعیت چند هفته‌ای است بزرگ‌ترین استان کشور از نظر سیاسی، اقتصادی بدون استاندار است به همین دلیل از دولت می‌خواهم هر چه سریع‌تر استاندار تهران مشخص کند.

وقتی مترو تکمیل نشده وعده تراموا ندهیم!

عضو شورای اسلامی شهر تهران از پذیرش مسوولیت حل مشکل آلودگی هوا بدون اعتبار و مسوولیت از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و افزود: شهرداری تهران به وظایف خود در قانون هوای پاک عمل کند.  ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، در صحن شورا طی تذکری گفت: امروز صبح آقای دکتر جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در مصاحبه با خبر ساعت 8 اعلام کردند که بودجه سال گذشته مقابله با آلودگی هوا 90 میلیون تومان بوده است. خبرنگار تعجب کرد و دوباره پرسید 90 میلیون تومان؟ مجدد گفت بله 90 میلیون تومان.بودجه برای مقابله با آلودگی هوا درکل کشور. شرمساری دارد! تعجب دارد! در ابتدای این دوره شهردار تهران بارها گفتند رییس‌جمهور مسوولیت مقابله با آلودگی هوا را در تهران به بنده واگذار کرده‌اند. بنده همان موقع گفتم این واگذاری مسوولیت بدون اختیار و اعتبار راه به جایی نخواهد برد. شهرداری تهران یکی از ده‌ها سازمانی است که در این زمینه مسوولیت دارد. می‌دانید که 23 سازمان اسم‌شان در قانون هوای پاک برده شده و برای هر کدام وظیفه تعیین شده است. اگر همان مسوولیت ذاتی خود شهرداری به درستی و به موقع و به سرعت انجام شود، ما باید خدا را شکر کنیم که وظیفه خودمان را در ارتباط با آلودگی هوا انجام داده‌ایم. این وظایف عبارتند از؛ اول؛ توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو. خواهش می‌کنم از منو ریل کسی در تهران صحبت نکند مردم به ما می‌خندند. وقتی ما 200 کیلومتر مترو داریم و به اندازه آن قطار و ایستگاه نداریم چطور می‌توانیم در تهران منو ریل احداث کنیم یا تراموا. او ادامه داد: دوم؛ توسعه و ایجاد فضای سبز درون و برون شهری، سوم؛ کاهش تقاضای سفر و تبدیل شهر به یک شهر الکترونیک. چهارم؛ تفکیک پسماند؛ کاهش میزان دفن پسماند و جلوگیری از ایجاد گاز. اگر ادعای این موسسه علمی درست باشد که متأسفانه باعث تشکیل یک توده ابر در بالای شهر و جنوب تهران شده است. این 4 مسوولیت اصلی شهرداری تهران در ارتباط با مقابله با آلودگی هوا است. اگر تمرکز مان را روی این 4 موضوع بگذاریم هم به تدریج مشکل حمل و نقل عمومی را می‌توانیم حل کنیم که با کاهش آلودگی هوا مواجه خواهیم شد. 

 

ارسال نظر