در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۰۱:۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۹۴۱۰۶

پایتخت در تسخیر آپارتمان‌ها

بر اساس پژوهشی که در سال ۹۵ در حوزه آپارتمان‌نشینی انجام شده، بالای ۸۶ درصد شهروندان تهرانی آپارتمان‌نشین هستند. مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: این موضوع نشان می‌دهد که چقدر باید در این حوزه کار کنیم تا موضوعات مربوط به این حوزه حل شود و ما بر اساس یک طرح ویژه به این مساله می‌پردازیم. به گزارش ایسنا، مهدی امیری در این باره گفت: زبان هنر یک زبان تاثیرگذار است و ما از دریچه هنر می‌توانیم بسیاری از موضوعات آموزشی را به شهروندان نسبت به تاثیرگذاری بالا القاء کنیم. وی بیان کرد: جمعیت تهران بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تخمین زده شده، ۲۲ منطقه و ۳۵۳ محله دارد که برخی از این مناطق به تنهایی از برخی از شهرستان‌های ایران بیشتر جمعیت دارند و به تنهایی یک کلان‌شهر تلقی می‌شوند. وقتی با یک منطقه طرف هستید که به تنهایی یک کلان‌شهر است یا محله‌ای دارید که بسیار بیشتر از شهرها و شهرستان‌ها جمعیت دارد یک عزم جدی و همت ملی برای اقدام اساسی در شهر تهران می‌طلبد. او گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در اداره کل آموزش‌های شهروندی بحث توجه به اخلاق، آداب و آموزش‌های شهروندی است. در دوره جدید مدیریت شهری اداره کل آموزش‌های شهروندی رویکردی که برای خود در نظر گرفته، بحث شهروند متعالی است. نگاه ما این است که باید شهروندان تهرانی، شهروندانی متعالی باشند.

اولین اتوبوس‌های کارکرده خارجی به بندرعباس رسید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود تعدادی از اتوبوس‌های کارکرده به بندرعباس خبر داد و گفت: هنوز فرآیند اداری ترخیص و انتقال اتوبوس‌ها انجام نشده است. به گزارش مهر، بهرام نکاحی در خصوص وضعیت ۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده آلمانی از ۲۰۰ دستگاه مطرح شده، گفت: شرکتی که قرار بود تعدادی اتوبوس کارکرده خارجی وارد کشور کند، چند ماه پیش اعلام کرد که تعدادی از اتوبوس‌های کارکرده به بندرعباس رسیده است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به بازدید میدانی این شرکت از ۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی، گفت: گویا هنوز فرآیند اداری ترخیص و انتقال اتوبوس‌ها انجام نشده است. وی با اشاره به موضوع «خرید خدمت»، گفت: این موضوع به منزله استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی توسط شرکت اتوبوسرانی است. بخش خصوصی اعلام کرده است که می‌تواند از ظرفیت‌های مازاد دیگر کشورها کمک بگیرد. نکاحی با بیان اینکه البته تا به امروز این ظرفیت وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نشده است، افزود: امیدواریم هر ظرفیتی که در داخل وجود دارد به کمک اتوبوسرانی پایتخت بیاید و از آن‌طرف مدیریت شهری هم خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارایه کند.

مصایب حریم راه‌آهن تهران -تبریز

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: عدم نوسازی و حل مشکل املاک واقع شده در حریم راه‌آهن تهران -تبریز در مناطق ۱۷، ۱۸و ۱۹ در دستور کار سومین جلسه شورای عالی نهاد قرار گیرد. زهرا شمس‌احسان عضو و رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در صد و سومین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد: در پی گزارش‌های متعدد از مشکلات و معضلات مردم در حریم راه‌آهن تهران-تبریز که چندین سال قبل به زیر زمین منتقل شده است از این منطقه بازدید داشتم. شمس‌احسان با بیان اینکه مطابق با قانون سال ۱۳۵۴، حریم راه‌آهن ۱۱۷ متر از آخرین خط در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه این خط راه‌آهن به زیر زمین منتقل شده ۱۳ هزار و ۵۰۰ پلاک رها شده در این حریم دیگر نباید مشمول محدودیت‌های ساخت و ساز حریم باشند. رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۶ احکام دایمی برنامه‌های پنج ساله، اجازه تصمیم‌گیری در این خصوص به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، افزود: با توجه به بین بخشی بودن این مشکل، نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران هم که یک نهاد بین بخشی است و وزارت راه و شهرسازی عضو شورای عالی آن است؛ به خوبی می‌تواند ماموریت به سرانجام رساندن این مهم را بر عهده گیرد.  

 

ارسال نظر