ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۰۰:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۶۲۸

افت یک میلیون تومانی نرخ پروازهای رفت اربعین

به گفته حسام قربانعلی، سخنگوی ایران‌ایر، پروازهای این ایرلاین از تهران به مقصد نجف، از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه به جای 3 میلیون، به قیمت 2 میلیون تومان عرضه می‌شود. به گزارش ایسنا، قربانعلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواپیمای جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ شهریور، پروازهای رفت ازمبدا فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه نجف را از طریق سامانه فروش اینترنتی به آدرس 

ebooking.iranair.com با مبلغ 2 میلیون تومان به جای 3 میلیون تومان، عرضه کرده است. او اظهار کرد: در برخی از روزها در مسیرهای رفت و برگشت هم ممکن است ظرفیت‌های مختصری باز شود که افراد می‌توانند با مراجعه به ebooking.iranair.com نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین در تاریخ ۲۶ شهریورماه و در حالی که زائران در روزهای پیش از این تاریخ و پس از آن به بازگشت از عتبات عالیات اقدام می‌کنند، این تصمیم برای جلوگیری از پروازهای یک سر خالی از فرودگاه نجف به ایران صورت گرفته است، در حالی که به گفته سرپرست ایران‌ایر، حتی اگر ۱۰۰ درصد پروازها به صورت رفت‌ و برگشت با ظرفیت پر انجام شود باز هم نرخ بلیت 6 میلیون تومانی سودده نیست، این تصمیم برای جلوگیری از زیان بیشتر گرفته شده است.

دولت ۱۶۰۰ خانه سازمانی را فروخت

علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از فروش ۱۶۰۰ خانه‌ سازمانی دولت خبر داد و گفت: برخی از این واحدها پیش از انقلاب ساخته شده که باید به استناد قانون تخلیه و فروخته شود. به گزارش تسنیم، فخاری اظهار کرد: درباره برنامه تخلیه و فروش خانه‌های سازمانی اظهار کرد: این طرح شامل خانه‌هایی می‌شود که از سال‌های گذشته و برخی از آنها حتی پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی با منابع دولتی ساخته شده است. وی افزود: حدود 6 هزار واحد از این خانه‌ها شناسایی شده و 1600 واحد نیز تاکنون به فروش رسیده است که سایر آنها نیز باید حتما تخلیه و به استناد قانون فروخته شوند و وجوه حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.این طرح شامل خانه‌هایی که به عنوان اموال دستگاه‌های دولتی در اختیار و مالکیت این دستگاه‌ها برای استفاده پرسنل قرار دارد، نمی‌شود. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مسوولیت اصلی شناسایی خانه‌های سازمانی در این طرح بر عهده وزارت اقتصاد است و سازمان ملی زمین و مسکن در مقام اجرا کمک می‌کند و البته خود دستگاه‌ها نیز باید نسبت به فروش این خانه‌ها اقدام کنند. وی با بیان اینکه هیچ قالبی برای نگهداری خانه‌های سازمانی در کشور وجود ندارد، افزود: با قاطعیت آن دسته از کسانی که خارج از قاعده قانونی واحدهای مسکونی را تحت عنوان خانه‌ سازمانی در اختیار گرفته‌اند، تخلیه خواهیم کرد.

دادگاه آرژانتین خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی را آزاد کرد

12 خدمه از 19 خدمه هواپیمای بوئینگ 747 خطوط هواپیمایی ونزوئلا که در آرژانتین توقیف بود، آزاد شدند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، منابع محلی در آرژانتین اعلام کردند که دادگاهی در این کشور حکم آزادی 12 خدمه از 19 خدمه یک هواپیمای بوئینگ 747 ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کرده است. از مجموع 19 خدمه این هواپیما 5 نفر ایرانی و 14 نفر اهل ونزوئلا هستند. این هواپیما در ماه ژوئن توسط آرژانتین توقیف شده بود. دادگاه تجدیدنظر منطقه لاپلاتا در بوئنوس آیرس، حکم آزادی 12 خدمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کرده و همچنین حکم داده است تا طی 10 روز آینده موضوع تحقیق از خدمه این هواپیما جمع‌بندی شود. هواپیمای باری متعلق به خطوط هوایی ونزوئلا یک سال قبل از توقیف از سوی شرکت هواپیمایی ماهان به ونزوئلا فروخته شده بود و اوایل ماه ژوئن با 19 خدمه اهل ایران و ونزوئلا در آرژانتین فرود آمد. پس از فرود این هواپیما دادگاهی در امریکا از آرژانتین خواست تا این هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توقیف کند. نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا گفته؛ حکم دادگاه با هدف دزدیدن این هواپیما صادر شده است. امریکا می‌گوید: آرژانتین از کشورهایی که تحریم شده‌اند حمایت می‌کند و درواقع فرود این هواپیما به یک مشکل سیاسی برای بوئنوس آیرس تبدیل شده است. آلبرتو فرناندز، رییس‌جمهور چپ‌گرای آرژانتین، نسبت به تحریم‌های امریکا علیه ونزوئلا منتقد است. به گفته اداره ملی مهاجرت آرژانتین، مقامات این کشور به دلیلی که هواپیما برای ورود به آسمان آرژانتین ارایه کرده‌اند، مشکوک هستند.

هشدار زرد هواشناسی برای جنوب شرق و شمال کشور

بر اساس هشدار زرد سازمان هواشناسی مناطقی از جنوب شرق و شمال کشور تا جمعه با باران، باد شدید و رعدو برق همراه است که در برخی ساعت‌ها موجب بالاآمدن آب رودخانه‌ها خواهد شد. به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی در جنوب شرق کشور خبر داد که تا روز جمعه ادامه دارد. بر این اساس، برای این مناطق بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات با رعد و برق مواجه هستیم.امروز پنج‌شنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نوار شرقی و شمال آذربایجان شرقی این شرایط پیش بینی می‌شود.روز جمعه نیز در شرق گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی این وضعیت حاکم است. سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد نسبت به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت توصیه‌هایی را اعلام کرده است.

 

ارسال نظر