ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۰۱:۴۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۱۷۱۲

ساخت شهرک‌های مسکونی کارگری در کنار کارخانه‌ها

تفاهم‌نامه همکاری معاونت تعاون وزارت تعاون و شرکت عمران شهرهای جدید با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید کشور امضا شد. به گزارش مهر، مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس امضای این تفاهم به سمت ساخت مسکن برای طبقات متوسط و ضعیف کشور حرکت خواهیم کرد. مسکنی تنها راه‌حل خانه‌دار شدن طبقات متوسط و ضعیف کشور را مدل تعاونی‌های مسکن دانست. معاون امور تعاون با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ تعاونی مسکن موفق در کشور مشغول به فعالیت است، افزود: شهرک‌های مسکونی جوار کارخانه‌ای در سراسر کشور با اولویت کارگران ساخته می‌شود. علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در این نشست گفت: ماموریت اصلی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، مدیریت زمین و خلق شهرهای جدید در کشور با رویکرد معماری ایرانی-اسلامی است. وی با بیان اینکه بخش تعاون موتور محرک عمران و آبادانی کشور است، تأکید کرد: خلق شهرهای جدید و ساخت مسکن در کشور با الگوی مطلوب تعاون اجرایی می‌شود. جعفری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد کشور از طریق تجمیع سرمایه خُرد مردم با مدل تعاونی‌های مسکن است.

ابلاغ بلیت ۶ میلیون تومانی پروازهای اربعین

حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بلیت ۶ میلیون تومانی پروازهای رفت و برگشت اربعین به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. خوشخو در گفت‌وگو با مهر درباره قیمت بلیت پروازهای اربعین اظهار کرد: قیمت ۶ میلیون تومانی پروازهای رفت و برگشت اربعین به ازای هر نفر، نهایی شده است. وی همچنین از ابلاغ این نرخ به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. به گفته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، بیشتر ایرلاین‌های داخلی در پروازهای اربعین مشارکت دارند و تنها دو یا سه شرکت هواپیمایی که با محدودیت ناوگان مواجهند، در این دوره از پروازهای اربعین، جابه‌جایی زائر نخواهند داشت. گفتنی است در اواخر هفته گذشته نشست ستاد اربعین به ریاست رستم قاسمی با حضور دستگاه‌های متولی حمل و نقل زائران در مودهای جاده‌ای، ریلی و هوایی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که طی آن وزیر راه و شهرسازی از تعیین احتمالی نرخ ۶ میلیون تومانی بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین خبر داده بود. همچنین سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور روز گذشته سه شنبه ۲۵ مرداد در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران گفت: قیمت بلیت سفر هوایی اربعین ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بارش پراکنده باران طی ۵ روز آینده

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب و جنوب‌شرق کشور طی ۵ روز آینده خبر داد و گفت: در همین مدت برای برخی مناطق شرقی و مرکز کشور، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایرنا، نقشینه در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور، اظهار کرد: طی ۵ روز آینده برای بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاه رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.وی افزود: تا روز جمعه در نواحی شمال‌غرب نیز افزایش ابر و بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برای بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، رشد ابر و بارش پراکنده را خواهیم داشت.کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: در ۵ روز آینده برای برخی مناطق نوار شرقی و مرکز کشور، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.نقشینه گفت: طی دو روز آینده برای مناطق مرزی در غرب و جنوب غرب ایران، پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.شرق دریای عمان تا روز یکشنبه آینده و تنگه هرمز امروز و روزهای شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

 

ارسال نظر