ضرب و شتم در پرواز نجف- تهران

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۰۲:۴۳:۲۹
کد خبر: ۱۹۱۶۵۴

گروه راه و شهرسازی|

تاخیرهای طولانی در پروازهای نجف- تهران و بالعکس در روزهای اخیر مشکلاتی را برای مسافران، خدمه پرواز و مسوولان هوایی کشور در پی داشته است. در اولین مورد، در 19 مرداد پرواز آتا از تهران به نجف با 12 ساعت تاخیر انجام شد و در تازه‌ترین مورد، دیروز پرواز قشم ایر از نجف به تهران با 6 ساعت تاخیر انجام شد. همین مساله منجر به عصبانیت مسافران و عدم خروج آنها از هواپیما و در نهایت درگیری با ماموران امنیتی فرودگاه شد. در این میان، مسوول ایستگاه قشم ایر در فرودگاه امام خمینی(ره) مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آنگونه که مسوولان این خط هوایی اعلام کرده‌اند، مسافران عصبانی در اعتراض به این تاخیر به هواپیما خسارت وارد کرده‌اند.در همین رابطه، صابر نوروزی، مدیر روابط عمومی قشم ایر گفت: تعدادی از مسافران پرواز نجف-تهران به دلیل تاخیر در انجام این پرواز اقدام به وارد کردن ضرباتی به هواپیمای قشم‌ایر کرده و به آن خسارت میلیونی وارد کردند.نوروزی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تاخیر در انجام پرواز روز دوشنبه نجف-تهران قشم ایر، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل این تاخیر، تعدادی از مسافران به نشانه اعتراض در فرودگاه امام از هواپیما پیاده نمی‌شدند. به همین دلیل نیز در داخل هواپیما درگیری شد و مسافران با وارد کردن ضرباتی به هواپیما، به آن خسارت میلیونی زدند. خوشبختانه با ورود امنیت پرواز، این ماجرا به پایان رسید.در همین حال سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرد: به دنبال انتشار ویدئویی از پرواز مسیر نجف به تهران شرکت قشم ایر، سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای امنیتی و انتظامی موضوع را در دستور کار قرار دادند. سازمان هواپیمایی اعلام کرده نهادهای امنیتی و انتظامی نیز در حال بررسی این رخداد هستند و نتایج حاصله در اسرع وقت به اطلاع عموم خواهد رسید.

    قشم‌ایر: مهمانداران با مسافران  درگیر نشدند

در این حال، هواپیمایی قشم ایر تاکید کرده است: این درگیری از سوی مهمانداران صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، در فیلم‌های منتشر شده تصاویری از درگیری در کابین پرواز هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم‌ایر وجود دارد که در توضیحات آن نوشته شده میهمانداران این شرکت هواپیمایی با مسافران درگیر شدند و این درگیری در حالی اتفاق افتاده که این پرواز شش ساعت تاخیر داشته است. میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به ایسنا گفت: به محض اطلاع از بروز این اتفاق پیگیری‌های لازم در سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته و به محض حصول نتیجه آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم. اطلاعات به دست آمده تا این لحظه نشان می‌دهد که پرواز نجف – تهران شرکت هواپیمایی قشم ایر به دلیل تاخیر با اعتراض مسافران مواجه شده و نهایتا پس از ورود هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) آنها حاضر به پیاده شدن از هواپیما نشده‌اند و نهایتا این درگیری اتفاق افتاده است.

صابر نوروزی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر درباره این اتفاق به ایسنا گفت: پرواز امروز شرکت هواپیمایی قشم‌ایر از نجف به تهران به دلیل تاخیر در پرواز قبلی با وقفه‌ای حدود شش ساعته انجام شد. وی ادامه داد: پرواز قبلی این هواپیما در دوبی به دلیل بدی آب و هوا حدود ۱۱ ساعت دیرتر انجام شد که البته این تاخیر تنها مختص به پرواز قشم‌ایر نبود و شرکت‌های هواپیمایی بسیاری در فرودگاه دوبی با این مشکل مواجه شده‌اند.مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر افزود: مسافران در پرواز نجف – تهران به دلیل تاخیر شش ساعته عصبانی شده بودند و با وجود پذیرایی که از آنها صورت گرفته بود در زمانی که به فرودگاه مهرآباد شده بود حاضر به پیاده شدن از هواپیما نشدند.نوروزی گفت: در این میان امنیت پرواز به دلیل مقاومت مسافران برای ترک کردن هواپیما، ورود کرد و مسافران را از هواپیما پیاده کرد که نهایتا درگیری در این میان اتفاق افتاد اما همه مهمانداران این پرواز خانم بودند و هیچ مردی در خدمه پروازی حضور نداشت که بخواهد با مسافران درگیر شوند. البته در این میان رییس ایستگاه قشم‌ایر در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز توسط مسافران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هواپیما نیز آسیب دیده است.

    ورود سازمان بازرسی به تخلفات «آتا»

شرکت هواپیمایی آتا با ورود سازمان بازرسی به بازگرداندن ۳۰ درصد مبلغ بلیت به مسافران به عنوان جریمه تأخیر پرواز تهران به‌مقصد بغداد و نجف همچنین اهدای یک بلیت رایگان یک‌طرفه سفر مشهد به تمام مسافران این پروازها محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که قرار بود پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه امام خمینی (ره) به نجف ساعت 23 تاریخ 19 مرداد انجام شود با حدود 12 ساعت تأخیر در ساعت 11 روز بعد انجام شد.به گزارش تسنیم، سید اکبر حسینی‌موخر، بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی در این زمینه اظهار کرد: بعد از تأخیر بیش از 10ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی کل کشور جلسه‌ای با حضور‌ مسوولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهی‌های این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.حسب جلسه مذکور، مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر بازگرداندن 30 درصد مبلغ بلیت به عنوان جریمه، به کل مسافران یک بلیت رایگان یک‌طرفه سفر مشهد هدیه دهد.همچنین مقرر شد مجوزهای پرواز خارجی شرکت هواپیمایی آتا نیز مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گیرد. با عوامل این شرکت که در برخورد با مسافران وظایف قانونی خود را عمل نکرده‌اند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.

    ماجرای سقوط سقف هواپیمای ایران‌ایر  چه بود؟

سقوط سقف هواپیمای ایران‌ایر نیز طی روزهای گذشته خبر ساز شده است. در ویدئویی که توسط یکی از مسافران این پرواز ضبط شده بود، بخشی از سقف هواپیما روی سر مسافران افتاد آن هم در شرایطی که گفته شد خلبان این پرواز یک بار نتوانسته بود، در فرودگاه تبریز فرود بیاید و دوباره برای نشستن در باند دیگر دیگر این فرودگاه تلاش کرد.حسام قربانعلی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در گفت‌وگو با ایسنا اینگونه توضیح داد که پرواز تهران-تبریز در دو روز گذشته به دلیل وزش باد شدید در جهت موافق با فرود موفقی در باند ۳۰ مواجه نشد و نهایتا خلبان سعی کرد این هواپیما را در جهت مخالف وزش باد در باند ۱۲ فرودگاه تبریز به زمین بنشاند.وی افزود: در این شرایط در زمان تقرب به باند هواپیما با باد بسیار تند دچار تکان‌های شدید در هنگام فرود می‌شود و به همین دلیل گیره‌های نگه دارنده سقف داخلی هواپیما باز می‌شود و  بخشی از این سقف داخلی هواپیما روی سر مسافران فرود می‌آید.

 

ارسال نظر