در شهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۵:۲۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۵۵۰۸

پایان بازسازی پلاسکو بدون احداث پارکینگ

مهدی عباسی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تامین پارکینگ برای ساختمان پلاسکو ضروری است و بنیاد مستضعفان باید تعهد خود را در این زمینه اجرا کند. چرا که قرار بود پارکینگ ساختمان را تامین کنند. عباسی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به اینکه چرا شهرداری در زمینه تامین پارکینگ در این حد ضعیف عمل می‌کند که ساختمان‌های بزرگ به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، اما پارکینگ آنها تامین نشده است، اظهار کرد: پلاسکو علاوه بر این تخلفات دیگری هم داشته است و آن تبدیل کردن انبار تجاری‌ها به ملک تجاری در طبقه زیرزمین است. درست است که ساختمان پلاسکو ساخته شد و تعهدات بنیاد نیز در برابر صاحبان سرقفلی‌ها انجام شد، اما پروژه بی‌نقص اجرا نشد. او ادامه داد: نقص‌هایی که با توجه به اینکه پروژه ساخته شده در خود پروژه نیز قابل رفع نیست. برای مثال پارکینگ یکی از الزامات پروژه‌ای با این ابعاد است و حالا که توسط مالک در ساختمان تامین نشده باید به صورت جایگزین در اطراف پروژه توسط مجری پروژه ایجاد شود. عباسی تاکید کرد: پارکینگ پلاسکو باید تامین شود و ما به عنوان اعضای شورا پیگیری خواهیم کرد که پارکینگ ایجاد شود. شهرداری نیز موظف است که بنیاد را برای اجرای تعهدات خود پای کار بیاورد. او در پاسخ به سوال دیگری درباره درخواست ساخت دو طبقه اضافه در مناطق جنوبی شهر تهران برای نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری تهران گفت: طبقه اضافه راه‌حل نوسازی بافت فرسوده نیست. باید خلاقیت داشته باشند و برنامه‌های جدید ارایه دهند. باید نظام اجرایی احیای بافت فرسوده را در گذشته آسیب‌شناسی کنند و از فرصت‌ها و نقاط مثبت استفاده و آن را تقویت کنند.رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تراکم جمعیتی در آینده معزل بافت فرسوده است و از هرچیزی که به کمبود سرانه و عدم ارایه خدمات باکیفیت در این مناطق منجر شود باید پرهیز کرد. عباسی گفت: در نتیجه اگر با فرض اینکه اضافه طبقه‌ای قرار است در شهرداری تهران تعریف شود باید ببینیم آیا به مولفه‌های ذکر شده آسیب نمی‌زند؟ و اگر آسیب وارد کرد اضافه طبقه راه‌حل نیست.

هشدار درباره خودروهایی که بمب ساعتی متحرکند

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور ضمن هشدار درباره خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی و خطر موجود برای این خودروها، گفت: این خودروها مانند یک بمب ساعتی متحرک هستند و بارها شاهد بروز حادثه برای این خودروها و خطرات بسیار برای آنها بوده‌ایم. عبداله متولی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح لزوم اخذ گواهی معاینه فنی توسط خودروهای دوگانه سوز و خطر موجود برای خودروهای دوگانه سوز فاقد گواهی معاینه فنی، گفت: متاسفانه همچنان شهروندان به اهمیت اخذ گواهی معاینه فنی جهت تامین سلامت و ایمنی خودرو، راکب و مسافران واقف نیستند؛ این درحالی است که خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی مانند یک بمب ساعتی متحرک هستند. وی افزود: معاینه فنی بر اساس آمارها به‌طور میانگین بالغ بر ۹۰ درصد در بهبود عملکرد خودرو و ارتقاء ایمنی آن موثر است و این در حالی است که در خودروهای دوگانه سوز این مساله اهمیت دو چندانی می‌یابد چنانچه هر گونه اهمال در این زمینه می‌تواند جبران‌ناپذیر و با حوادث تلخی همراه باشد.  متولی ادامه داد: شهروندان باید آزمون‌های معاینه فنی و تست‌های هیدرواستاتیک مخازن گاز از طریق مراکز معتبر معاینه فنی و مراکز هیدرواستاتیک را به موقع انجام دهند. از سوی دیگر مراجعه شهروندان به مراکز غیر معتبر جهت نصب مخازن گاز و دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی علاوه بر ایجاد مشکل، احتمال بروز حادثه و خطر را نیز افزایش می‌دهد.

راه‌اندازی ال.‌آر.‌تی در منطقه ۲۲ 

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در بازدید از پروژه‌های ترافیکی منطقه ۲۲، هشت دستور فوری برای رفع مشکلات ترافیکی این منطقه صادر کرد. دستورهایی که البته با توجه به وجود تنگنای مالی در شهرداری تهران به نظر نمی‌رسد، عملی شوند. به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی دستور داد که در تکمیل خط ۱۰ مترو تسریع شود و در جلسه مصوب شد عملیات اجرایی فاز غربی مسیر خط ۱۰ هم‌زمان با فاز شرقی در منطقه ۲۲ در دستور کار اجرا قرار گیرد. اصلاح هندسی زیرگذر ایران خودرو یکی دیگر از مصوبات جلسه بود که مقرر شد طرح قبلی احداث روگذر مجددا بررسی و طرح پیشنهادی منطقه جهت انجام اصلاحات هندسی زیرگذر موجود در کمیته اصلاح هندسی بررسی شود که پس از تایید نسبت به تامین اعتبار اقدام شود. همچنین طراحی و بازنگری در محدوده و معابر اطراف پایانه وردآورد مورد بررسی قرار گرفت و می‌بایست بازنگری، طراحی و ارایه طرح‌های فاز ۱و ۲در محدوده پایانه وردآورد انجام گیرد. شفیعی همچنین دستور تسریع در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را صادر کرد و مقرر شد بازنگری خطوط اتوبوسرانی منطقه در دستور کار و اولویت اول کمیته حمل و نقل عمومی قرار گیرد و تخصیص راننده به ناوگان نوسازی شده اتوبوسرانی منطقه ۲۲ در دستور کار قرار گرفت که قرار شد با توجه به شرایط بحرانی منطقه با استفاده از ظرفیت موجود، توزیع رانندگان در قالب کمیته حمل و نقل عمومی بررسی شود.

 

ارسال نظر