کارنامه خودروهای تهران در آزمون‌های معاینه فنی

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۰۱:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۵۲۲۴

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به میزان مردودی خودروهای تهران در آزمون‌های معاینه فنی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر یک میلیون و 188 هزار راننده جهت معاینه فنی خودروهایشان به مراکز مربوطه مراجعه کرده‌اند.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، افزود: از آمار اعلامی، 895 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و در این 9 ماه تعداد نقص مربوط به آلایندگی 131 هزار و همراستایی 78 هزار و کمک فنر 37 هزار و تست ترمز 100 هزار و وضعیت ظاهری 130 هزار در خودروها شناسایی و جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است. در مجموع 31 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و در آزمون مردود شدند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: در 9 ماهه امسال 850 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، 167 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است.در مجموع در حدود 20 درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر است.

مقدم خاطرنشان کرد: در آذر ماه حدود 9 هزار دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریبا شهروندان از 36 درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده‌اند. 

وی گفت: در خصوص فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر تهران، امسال 3040 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 78 درصد دارای معاینه فنی و 22 درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی کلیه خودروها 18 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند. شایان ذکر است این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس بنا بر تدبیر مدیریت شهری از آبان ماه1397 اجرا شده و از ابتدای سال تاکنون توسط پلیس جهت 868 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی یا دودزا بودن جریمه صادر و معاینه فنی 199 دستگاه خودرو ابطال شده است.

 

ارسال نظر