وزیر خارجه سوییس: بایدن آماده حمایت از کانال مالی ایران است

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۴۵۷
وزیر خارجه سوییس: بایدن آماده حمایت از کانال مالی ایران است

وزیر خارجه سوییس گفت که جو بایدن از ایفای نقش سوییس در مسائل ایران قدردانی کرد و گفت که واشنگتن آماده حمایت از کانال بشردوستانه در این راستا برای ارسال کالا به ایران است.

همزمان با تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی امریکا علیه مردم ایران، جو بایدن در ملاقات با وزیر امور خارجه سوییس، مدعی حمایت از کانال مالی کمک‌های بشردوستانه در قبال ایران شده است.

به گزارش تارنمای «سوییس اینفو»، ایگناسیو کاسیس وزیر خارجه سوییس روز گذشته پس از دیدار وی و رییس‌جمهوری سوییس با جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا در ژنو خاطرنشان کرد: ما باید مسوولیت چالش‌های جهانی را برعهده بگیریم.

وی در ادامه به فعالیت‌های میانجی میان ایران و امریکا و همچنین اقدامات بشردوستانه در این راستا اشاره کرد و گفت: این مهم است که ما این مسیر را ادامه دهیم.

وزیر خارجه سوییس بدون اشاره به تداوم تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری دولت امریکا علیه مردم ایران که مانع از حتی ارسال دارو برای بیماران صعب‌العلاج در ایران شده است، گفت که جو بایدن از ایفای نقش سوییس در مسائل ایران قدردانی کرد و گفت که واشنگتن آماده حمایت از کانال بشردوستانه در این راستا برای ارسال کالا به ایران است.

در این ملاقات درحالی از کانال مالی سوییس برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه صحبت شده است که دولت جو بایدن همچنان تحریم‌های ضدانسانی اتخاذ شده در دولت‌های سلف خود علیه ایران را حفظ کرده است.

بایدن در حالی مدعی حمایت از کانال بشردوستانه تحت مدیریت سوییس در قبال ایران شده که امریکا همچنان در مسیر فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش فشار و تحریم‌های غیرقانونی که در دولت پیشین امریکا اعمال شده، مشاهده نشده است.

ایران که برای بیش از یک‌سال با همه‌گیری کرونا مواجه بوده در عین حال با چالش کمبود دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های غیرانسانی واشنگتن روبرو شد اما کاخ سفید نسبت به لغو تحریم‌ها برای انتقال دارو به ایران بی‌توجه بوده است.خبرگزاری فرانسه نیز طی گزارشی عنوان کرد: امریکا وعده داده از مکانیزم سوییس برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به ایران حمایت بیشتری کند.وزیر خارجه سوییس نیز در این رابطه گفت: این مکانیزم عمل می‌کند اما به اندازه کافی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش خود تصریح کرد: از زمان خروج امریکا از بر‌جام در دولت دونالد ترامپ و اعمال تحریم‌های شدید علیه تهران، ایران با کمبود شدید دارو روبرو شد.

پس از روی کار آمدن جو بایدن در سمت ریاست‌جمهوری امریکا، وی در راستای بازگشت مجدد کشورش به برجام ابراز تمایل کرده و در این مسیر مذاکرات وین میان ایران و اعضای توافق هسته‌ای ادامه داشته است.

 

ارسال نظر