در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۴۰

کاهش 9 درصدی حوادث در ساختمان‌های استاندارد

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در سال‌های اخیر در ساختمان‌هایی که تاییدیه ایمنی گرفتند آمار آتش سوزی‌ها و حوادث با یک کاهش فاحش به زیر ۹ درصد رسیده است. به گزارش ایسنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه مسائل ایمنی درباره ساختمان‌ها به ساختمان‌های در حال ساخت (جدید) و ساختمان‌های موجود تقسیم می‌شوند، گفت: ساختمان‌های موجود ساختمان‌هایی هستند که چندین سال پیش ساخته شدند و در آن زمان دستورالعمل مناسبی درباره ایمنی آنها وجود نداشته اما ساختمان‌های جدید در سال‌های اخیر ساخته شدند و دستورالعمل‌های ایمنی نیز درباره آنها اجرا شده است.  او با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است که ضوابط ایمنی درباره ساختمان‌ها در حال اجرا است، افزود: ساختمان‌های ۶ طبقه به بالا با کاربری مسکونی و یک طبقه به بالا با کاربری غیرمسکونی باید تاییدیه آتش نشانی اخذ کنند. حتی ساختمان‌های مسکونی زیر ۶ طبقه نیز در صورتی که بیش از ۲۰ واحد در آن وجود داشته باشد در مرحله اول اخذ جواز، باید تاییدیه آتش نشانی دریافت کنند. ملکی با بیان اینکه یکی از آیتم‌های دریافت پایان کار شهرداری، اخذ تاییدیه ایمنی آتش نشانی است، توضیح داد: در حین ساخت ساختمان، آتش نشانی دو تا سه بار از روند ساخت بازدید می‌کنند و در انتها نیز هنگام دریافت پایان کار شهرداری، با تعامل خوبی که با شهرداری اتفاق افتاده ابتدا باید تاییدیه ایمنی 

آتش نشانی دریافت کنند تا بعد از آن پایان کار شهرداری صادر شود. به گفته ملکی از آنجا که تایید ایمنی ساختمان با جان مردم در ارتباط است، آتش نشانی در این مساله هیچ ملاحظه‌ای ندارد و تمام قوانین و دستورالعمل‌ها به صورت جدی و دقیق اجرا و در نظر گرفته می‌شود. سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: در سال‌های اخیر در ساختمان‌هایی که تاییدیه ایمنی گرفتند آمار آتش سوزی‌ها و حوادث با یک کاهش فاحش به زیر ۹ درصد رسیده است. در این ساختمان‌ها به هنگام حادثه آلارم و سیستم اعلام حریق به صدا در می‌آید و قبل از گسترده شدن حادثه ساکنان از آن خارج می‌شوند و مسائل و تجهیزات مختلف ایمنی در آن به صورت خودکار فعال می‌شوند و همین مساله سبب شده که در ساختمان‌های دارای تاییدیه آتش نشانی، آتش سوزی منجر به فوت نداشته باشیم و این نشان از کارایی بالای این تجهیزات و سخت‌گیری‌ها دارد.

خطر ورشکستگی باشگاه‌های ورزشی پایتخت

کاوه صدقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به زنگ خطر ورشکستگی باشگاه‌های ورزشی پایتخت گفت: مجموعه‌های ورزشی پایتخت برای بازگشایی مجدد همزمان با کاهش موج شیوع ویروس کرونا آماده می‌شوند. به گزارش مهر، رییس انجمن باشگاه داران تهران و امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، در دیدار با یکدیگر وضعیت باشگاه‌های ورزشی پایتخت را مورد بررسی قرار دادند. در این دیدار ابتدا گزارشی از عملکرد انجمن باشگاه داران در ماه‌های اخیر ارایه و در ادامه به کارزار «درخواست ممانعت از ورشکستگی باشگاه‌های ورزشی و بیکاری مربیان و پرسنل باشگاه ها» اشاره شد. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در این نشست تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان ورزش یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان ورزشی ایران است، مجدانه موضوع را پیگیری خواهد کرد. وی از سرمایه‌گذاران ورزش شهر تهران دعوت کرد تا در قالب سرمایه‌گذاری برای همکاری با سازمان ورزش پیش قدم شوند. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به زنگ خطر ورشکستگی باشگاه‌های ورزشی پایتخت گفت: مجموعه‌های ورزشی پایتخت برای بازگشایی مجدد همزمان با کاهش موج شیوع ویروس کرونا آماده می‌شود و به زودی این موضوع محقق خواهد شد.وی در این باره برای حل این موضوع قول مساعد داد که با توجه به فشارهای مادی و معنوی که باشگاه‌ها در دوران کرونا متحمل شده‌اند، تمام تلاش خود را برای عدم کاهش سرانه ورزشی شهر تهران به واسطه این قانون انجام خواهد داد.

پارکینگ غیرمجاز در شمال تهران تخلیه شد

سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک گفت: پارکینگ غیرمجاز خودروهای توقیفی و تصادفی، به درخواست اهالی محله دارآباد تخلیه و به پهنه فضای سبز برگردانده شد. به گزارش مهر، موسوی اظهار کرد: این پارکینگ بیش از ۱۰ سال محل پارک خودروهای توقیفی و تصادفی با مالکیت خصوصی و در پهنه فضای سبز دارآباد بود که به دلیل آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ایجاد منظر نازیبای شهری باعث سلب آرامش اهالی این محله شده بود. وی گفت: با پیگیری‌های قانونی و انجام اقدامات لازم توسط مدیریت شهری این منطقه و ادارات ذی‌ربط، بهره‌بردار و مالک نسبت به تخلیه کامل این پارکینگ اقدام کردند. موسوی افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو در این زمین که مساحتی در حدود ۶ هزار متر مربع داشت متوقف بود که با تخلیه آن، مالک ملزم به اجرای طرحی متناسب با کاربری فضای سبز در آن شد. شهردار منطقه یک تاکید کرد: طرح‌های محلی با هدف ارتقای رضایتمندی شهروندان و جلب مشارکت آنها در تصمیم‌گیری و اجرای پروژه‌های شهری اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر